Sam_IS300h
Actief
- 8 sep 2022
- 487
- 361
- 63
Dan ben ik blijkbaar niet de typische Lexusrijder, want mij vallen die dingen echt nooit zo opKijk, ik merk dat hier meerdere neuroten zijn op dit forum Een "normaal" mens hoort dat soort dingen niet eens maar een detaillist als een Lexusrijder wel!
Contacten tussen kunststof onderdelen kunnen bij microbewegingen zeer irritante geluiden voortbrengen ("stick slip"). Wat vaak helpt is een zogenaamde glijlak, zie:Over neuroten gesproken; ik blijf maar emmeren met de achterbank, is elektrisch verstelbaar en maakt geluid bij oneffenheden in het wegdek en op klinkerwegen en zo. Om gek van te worden..... En ja, ik ben er ook zo een die in staat is om onder het rijden in het dashboardkastje te kruipen als er iets geluid maakt.
Die achterbank heeft een aantal standen, als hij plat is geweest en omhoog moet dan stopt de rug in de eerste stand en staat 'ie behoorlijk recht, dan is er nog een stukje waarin je 'm een stand kunt geven (traploos) die je voorkeur heeft en uiteindelijk de uiterste stand naar achteren, dus zo dicht mogelijk naar de hoedenplank. Maakt niet uit in welke stand ik 'm zet, hij blijft in meer of mindere mate geluid maken. Geen idee wat ik ermee aan moet.....
Ook te gebruiken in de slaapkamer?Contacten tussen kunststof onderdelen kunnen bij microbewegingen zeer irritante geluiden voortbrengen ("stick slip"). Wat vaak helpt is een zogenaamde glijlak, zie:
Daarvoor zijn allerlei verschillende producten in de handel, zie bijvoorbeeld: https://antifrictioncoatings.co.uk/
Ze hebben daar een heel assortiment voor allerlei toepassingen en ook een webwinkel
Het aardige van dergelijke glijlakken is dat ze niet afdruipen en dus geen vlekken veroorzaken op bekleding of kleding.
Als je daar last hebt van kraak- en knars geluiden misschien wel..Ook te gebruiken in de slaapkamer?
Van interieur geluidjes kan ik ook aardig gek worden.. irriteert mij mateloos als ik niet kan vinden..Contacten tussen kunststof onderdelen kunnen bij microbewegingen zeer irritante geluiden voortbrengen ("stick slip"). Wat vaak helpt is een zogenaamde glijlak, zie:
Daarvoor zijn allerlei verschillende producten in de handel, zie bijvoorbeeld: https://antifrictioncoatings.co.uk/
Ze hebben daar een heel assortiment voor allerlei toepassingen en ook een webwinkel
Het aardige van dergelijke glijlakken is dat ze niet afdruipen en dus geen vlekken veroorzaken op bekleding of kleding.
Dat hangt van de specifieke toepassing af. Wanneer het gebruik tot gevolg heeft dat allerlei zenuwuiteinden onvoldoende worden geprikkeld, wordt de beoogde tribologische toestand ernstig verstoordOok te gebruiken in de slaapkamer?
Je bedoelt dat je wel enige wrijving wilt maar zonder knars-en kraakgeluiden.. duidelijk..Dat hangt van de specifieke toepassing af. Wanneer het gebruik tot gevolg heeft dat allerlei zenuwuiteinden onvoldoende worden geprikkeld, wordt de beoogde tribologische toestand ernstig verstoord
Een soortgelijke opmerking heb ik ook al eens gehoord bij het vervangen van de distributieriem bij de IS200.Het meest interessant was echter het commentaar van degene die de controle uitvoerde. "Bij deze auto's hoef je bijna nooit iets bij te stellen en als het nodig is, is alles wat versteld kan worden ook gemakkelijk te verstellen omdat alle instelmogelijkheden gangbaar zijn. Bij een Mercedes of een BMW moet je vaak eerst met een lasbrander in de weer om alles eerst weer in beweging te kunnen krijgen. Bij Japanners duurt het instellen van de meetapparatuur meestal langer dan het afstellen zelf..."