Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Dank je. Kwaliteit is meestal niet goedkoop. Bij Toyota/Lexus moet je beoordelen op wat je voor dat geld krijgt. No substitute for OEM.
 
Ik rij nog steeds met de originele uitlaat, compleet. Van 2006: IS250, ben benieuwd hoe lang dit mee gaat. Een bijv. Peugeot had al aan zijn 3de of 4de bezig geweest...... Wat een kwaliteit!(y)
Wat is jullie levensduur van de uitlaat, demper, middenstuk of welk deel ook?
Gek genoeg is deze bij de eerste generatie IS van betere kwaliteit dan bij de tweede generatie IS. De plek net na de lambdasensor (zowel links als rechts) is gevoelig voor roest en dus een gaatje. De ene kant was al een keer gelast op diezelfde plek als waar ik aan de andere kant de reparatietape heb gebruikt. De rest zag er verder nog vrij goed uit. Alleen bij het eerste stuk vanaf de motor zat er wel een hitteschild iets los, maar ik hoor geen gerammel, dus ik geloof het wel verder.
 
Die gekke kappen onder de motorkap een sopje gegeven.

Kappen.jpg


En zonder de kappen zag ik dat m'n blokje nogal stoffig en bladerig was, dus met de bladblazer gelijk maar even al het blad en stof weggeblazen. En nou ik toch bezig was ook maar even het interieur schoon geblazen. Ik heb hier helaas geen foto of video van maar wel van toen ik dit deed bij m'n oude LS 600h.
Werkt prima, zeker onder de stoelen en op de hoedenplank waar je moeilijk bij kunt.

 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Bobusa en D43m0n
Haha, sorry, ik speelde de video niet in de hoogst mogelijke resolutie af maar ik zag het nu ook :cool:

Die kappen onder de motorkap (daarentegen..) wil ik zelf ook doen maar volgens mij moet ik dan eerst een zakje van die plastic "schroefjes" kopen want die gaan allemaal stuk als ik ze los wil halen. Zal aan mij liggen maar toch...
 
Haha, sorry, ik speelde de video niet in de hoogst mogelijke resolutie af maar ik zag het nu ook :cool:

Die kappen onder de motorkap (daarentegen..) wil ik zelf ook doen maar volgens mij moet ik dan eerst een zakje van die plastic "schroefjes" kopen want die gaan allemaal stuk als ik ze los wil halen. Zal aan mij liggen maar toch...
In de manual van mijn auto, en ik denk de jouwe ook, staat hoe je ze moet verwijderen zonder ze te slopen.
Midden van het klipje indrukken, en dan kun je 'm er uit halen.
Terugzetten? Klik het middenstuk naar boven zodat deze ca. 5mm uitsteekt en je kunt hem terugdoen met een ligt draaiende beweging zodat alle vier de pootjes in het gaatje vallen. Daarna boven op het klipje drukken en ze zitten weer vast.
(Al kosten ze op Ali bijna niets voor een zak vol.)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa
Vandaag de deurrubbers van de IS eens behandeld met shin-etsu. Nog wel een klusje zoals men al had gezegd, maar met het zonnetje erbij niet erg.

Edit: na een stukje sturen vandaag, lijken de vage geluidjes daadwerkelijk weg. :-)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa
De originele Lexus autoradio was nogal achterhaald. Vorige week was de grote "Outdoor fun" kortingsactie met wat leuke coupons, dus de volgende aangeschaft voor niet teveel geld:
Android_Radio.jpg


Alleen was het dus niet dezelfde unit als in de productfoto, degene in de productfoto had een 9 inch scherm met fysieke knoppen aan de zijkant, deze heeft een 10 inch scherm met (bijna) alle functies via touchscreen. RDS werkt niet, terwijl dit wel bij de specs stond. Wel werkt stuurwielbediening en de OEM achteruitrijcamera meteen na aansluiten. (er zat wel nog een aparte achteruitrijcamera bij) Wel nu wireless Android Auto. En verder blijkt deze versie eigenlijk voor de 2009 facelift versie te zijn waardoor de bovenkant niet helemaal mooi aansluit, maar daar ga ik nog wel iets op vinden. En ik ga nog een DAB+ module toevoegen. Ik kan nu wel eindelijk alle FM radiozenders ontvangen, origineel zit in de auto een USDM radiotuner die alleen oneven frequenties kan ontvangen (dus 90.9 voor 3FM werkte wel, 88.2 voor NPO 2 werkte niet...) Nu alleen nog alles instellen en proberen welke Launcher ik het fijnste vind.
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09 en D43m0n
BIj de NX waren de raamsnorren dik groen geworden door aangroei van algen. De auto staat de hele winter in de oprit, tussen de ritten door natuurlijk, er komt geen zon bij en de winter was lang en erg nat. Ik had al eens met een doekje lopen pielen maar kreeg het niet weg, bleef groen. Doekje wel weg kunnen gooien want bizar smerig.
Ik heb het weggeschrobt met de tandenborstel van mijn schoonmoeder :cool: Ooit is zij eens hier blijven slapen (toen de kinderen nog klein waren en wij eens een weekend weg waren of zo) en ze liet haar tandenborstel liggen. Is een bijzondere borstel die voor kunstgebitten is gemaakt, dus een beste. Ik gebruik die borstel te pas en onpas voor van alles en nog wat. Ook nu dit klusje dus met succes volbracht, veel water en voorzichtig schrobben. Alle groen is weg.
Het mooie van die borstel is dat hij dus wat groter is en niet te stug en niet te zacht, dus geschikt voor de meest uiteenlopende klusjes. Als hij echt vies is geworden en spoelen niet meer helpt zet ik 'm in de vaatwasser en komt hij er als nieuw weer uit (y) Lang leve schoonmoe's tandenborstel!
 
Gisteren de Lexus weer van top tot teen gewassen, ik ga nooit door de (kras)(was)straat
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa
Bedankt voor je leuke bijdrage en tip! Dat is zeker een keer de moeite waard om met m'n (hele) LS600h heen te rijden :unsure: maar dan wel in combinatie met een vakantie,het is zeker 8 uur rijden vanuit Twente :oops:

Mooie gedaan die speciale LS600h. Ik vraag me wel af hoe dat rijdt, zal zeker invloed hebben gehad op de torsiestijfheid van de carrosserie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jvdn
Mooie gedaan die speciale LS600h. Ik vraag me wel af hoe dat rijdt, zal zeker invloed hebben gehad op de torsiestijfheid van de carrosserie.
Volgens de uitleg naast de auto zou de auto door bedrijf in Belgie zijn aangepast en versterkt nadat het dak er af was gezaagd. Prins Albert II had in ieder geval ook een tweede LS voor zijn trouwdag met een normaal dak ( https://mag.lexus.co.uk/lexus-chose...ert-ii-of-monaco-and-miss-charlene-wittstock/ ) voor als het op de trouwdag regende ( https://www.autoevolution.com/news/...ince-albert-ii-of-monaco-s-wedding-35342.html ). Inmiddels heeft hij een aantal "oude" LS600h varianten, een LS500h en een GX 450h - alle met hetzelfde kenteken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa en D43m0n
Volgens de uitleg naast de auto zou de auto door bedrijf in Belgie zijn aangepast en versterkt nadat het dak er af was gezaagd. Prins Albert II had in ieder geval ook een tweede LS voor zijn trouwdag met een normaal dak ( https://mag.lexus.co.uk/lexus-chose...ert-ii-of-monaco-and-miss-charlene-wittstock/ ) voor als het op de trouwdag regende ( https://www.autoevolution.com/news/...ince-albert-ii-of-monaco-s-wedding-35342.html ). Inmiddels heeft hij een aantal "oude" LS600h varianten, een LS500h en een GX 450h - alle met hetzelfde kenteken.
De afgebeelde LS600hL (van juni 2007) in die links wordt nu door mij bereden. Werd door Louwman Exclusive naar NL gehaald. De blauwe 'zwaailichten' in de grill zijn helaas verwijderd.
 
Voor ‘t eerst een IS300h uitgezogen met een stofzuiger :sneaky:.

En ook maar het filter voor de fan van de HV-accu schoongemaakt. Geen idee of dit eerder een keer gedaan is. Ook geen idee dus of vorige eigenaren veel met huisdieren of pluizige kleding rondreden. Maar als dit “alles“ is na 6 jaar en 83.000km hoef ik het volgend jaar niet opnieuw te doen. Wel fijn wetende dat het nog niet helemaal verstopt zat en dat het nu schoon is.

Voor:

IMG_3150.jpeg

IMG_3152.jpeg

Na:

IMG_3153.jpeg

IMG_3156.jpeg


Dit kwam van de fan af, vind ik meevallen. Het is moeilijk te zien op de foto vanwege de focus van m’n telefoon maar achterin die rechthoekige buis ligt een hoopje stof. Daarna nog met een stofzuiger zo goed als dat gaat erin en omheen gezogen:

IMG_3154.jpeg


Verder zag alles er netjes uit achterin, droog en geen spannende dingen:

IMG_3151.jpeg


En daar ligt een van de redenen waarom ik een Luxury Line wilde :love:m

IMG_3157.jpeg