Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

yeahello

Hoort erbij
1 mei 2023
47
39
18
Zo, weer een dure maand achter de rug. De hele grote beurt laten uitvoeren (270.000 km beurt), gelukkig geen bijzonderheden. Originele gasveren voor de achterklep besteld en geplaatst, (via de lokale Toyota dealer). En de xenon lampen vervangen. Aangezien ik daar dan toch bezig was, meteen maar de halogeen stadsverlichting vervangen door led exemplaren.
O ja, ook nog de wisser van de achterruit en een kapot lampje in de achterste verlichting vervangen.
 
Laatst bewerkt:

Bobusa

Actief
12 okt 2008
241
142
43
Zo, weer een dure maand achter de rug. De hele grote beurt laten uitvoeren (270.000 km beurt), gelukkig geen bijzonderheden. Originele gasveren voor de achterklep besteld en geplaatst, (via de lokale Toyota dealer). En de xenon lampen vervangen. Aangezien ik daar dan toch bezig was, meteen maar de halogeen stadsverlichting vervangen door led exemplaren.
O ja, ook nog de wisser van de achterruit en een kapot lampje in de achterste verlichting vervangen.
Tja, wat is duur... Wel handig als we weten over welke type Lexus en jaartal je het hebt :)
 

yeahello

Hoort erbij
1 mei 2023
47
39
18
Een RX 450h uit 2010 Bob. En wat is duur? Beurt en onderdelen waren al meer dan € 1.000,- en dan komen de maandelijkse kosten er ook nog bij á € 700,- en dan vind ik dat wel weer een dure maand. Maar ja, een ouwe auto heeft nou eenmaal hogere onderhoudskosten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa, D43m0n en Bassj

Bobusa

Actief
12 okt 2008
241
142
43
Een RX 450h uit 2010 Bob. En wat is duur? Beurt en onderdelen waren al meer dan € 1.000,- en dan komen de maandelijkse kosten er ook nog bij á € 700,- en dan vind ik dat wel weer een dure maand. Maar ja, een ouwe auto heeft nou eenmaal hogere onderhoudskosten.
Vandaar idd mijn opmerking, en je hebt wel veel minder afschrijving (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: yeahello

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
704
142
43
Deze week weer flink bezig geweest: remschijven en blokken achteren vervangen en de gasveren in de kofferbak.

Dat laatste was zo simpel (en goedkoop) dat je je nu afvraagt waarom je dat niet meteen bij aanschaf van de auto hebt gedaan en je dus eigenlijk al vanaf 2017 met een niet vanzelf openende kofferklep rondrijdt :oops:

En met het vervangen van de remmen is het piepen van de remmen ook opgelost.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa en Lexpeter

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
704
142
43
Zo, en afgelopen vrijdag weer een klus kunnen afvinken. De "permanente" reparatie aan de middenpijp had het begeven en er was dus weer een gaatje ontstaan. Toen was ik er klaar mee en heb ik maar een nieuwe middenpijp besteld. Deze er vrijdag onder gezet.

Oude pijp:
Middenpijp Oud.jpg

Nieuwe pijp:
Middenpijp Nieuw.jpg


Alleen alles op de oprit gedaan, dus nu al de tweede dag overal spierpijn :ROFLMAO:

Ow en ik kan nu bevestigen dat een pijp voor een IS250 op een IS350 past, die zijn exact hetzelfde ondanks dat ze een ander typenummer hebben bij Lexus...
 
Laatst bewerkt:

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
704
142
43
Netjes gedaan, is het een RVS middenstuk?
Niet helemaal duidelijk, productinfo gaf het niet duidelijk aan. Maar dat is bij Lexus hetzelfde, volgens een info ergens bij Lexus zou het ook RVS moeten zijn, maar dan niet hoogwaardig RVS geloof ik. De ene kant is al een keer gelast zag ik en de andere kant heb ik zelf eens gerepareerd met uitlaattape. De plaats precies na de lambdasensoren zijn erg gevoelig hiervoor.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.122
4
833
113
Met een magneet kun je checken of het RVS is, een magneet wordt daar (meestal, er zijn uitzonderingen) niet door aangetrokken.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
704
142
43
Met een magneet kun je checken of het RVS is, een magneet wordt daar (meestal, er zijn uitzonderingen) niet door aangetrokken.

In dat geval: de originele van Lexus is dan geen RVS, dan die nieuwe denk ik ook niet, daar kom ik niet zo makkelijk bij nu.
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
697
620
93
Er is een tijd geweest dat het vervaardigen van uitlaatdelen voor benzinemotoren in roestvast staal zin had. Benzine bevatte vroeger altijd enige zwavel en de bij de verbranding ontstane SOx verbindingen konden met het ook bij de verbranding ontstane water combineren tot zwavel- of zwaveligzuur dat zeer corrosief was. Zeker wanneer er bij koude korte ritten ergens in het uitlaatsysteem vocht achter bleef in de uitlaat roestten de uitlaten snel door. Bij sommige auto's waren uitlaten voorzien van een klein gaatje op het laagste punt om vocht te kunnen afvoeren. Bij dieseluitlaten speelde het probleem veel minder: de uitlaat was daar na enige tijd inwendig overdekt met een roetlaagje dat het metaal afschermde tegen agressieve stoffen, ondanks dat dieselbrandstof destijds betrekkelijk veel zwavel bevatte. Inmiddels gaan stalen uitlaten vele jaren mee en is er geen reden meer om deze van RVS te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Namssam en Metalfreak

KEEZZZ

Nieuw hier
7 mrt 2021
23
15
3
Ik rij nog steeds met de originele uitlaat, compleet. Van 2006: IS250, ben benieuwd hoe lang dit mee gaat. Een bijv. Peugeot had al aan zijn 3de of 4de bezig geweest...... Wat een kwaliteit!(y)
Wat is jullie levensduur van de uitlaat, demper, middenstuk of welk deel ook?
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en Bobusa

Bobusa

Actief
12 okt 2008
241
142
43
Ik rij nog steeds met de originele uitlaat, compleet. Van 2006: IS250, ben benieuwd hoe lang dit mee gaat. Een bijv. Peugeot had al aan zijn 3de of 4de bezig geweest...... Wat een kwaliteit!(y)
Wat is jullie levensduur van de uitlaat, demper, middenstuk of welk deel ook?
Heb vorig jaar een volledige inspectie gedaan van mijn 2011 LS600h. Het zag er zeer goed uit. Kan nog zeker 10 jaar mee. Idd de kwaliteit van het uitlaat systeem van Lexus is geweldig.
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
294
167
43
Ik heb eerlijk gezegd in jaren geen uitlaat meer hoeven vervangen, zelfs van niet-Lexus'n. De laatste uitlaat die echt lek was, was een Volvo 460 uit 1994.. Die heb ik in 2008 of iets laten vervangen. Daarna nooit meer last gehad. Zelfs een voorlaatste auto uit 2001 had nog een prima uitlaat na 20 jaar/300dkm.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.122
4
833
113
nou.....
Mijn LS 600h was hier 12 jaar oud..... Uitlaten waren rot, aan de bovenkant. Zie link hieronder.
 

Bobusa

Actief
12 okt 2008
241
142
43
nou.....
Mijn LS 600h was hier 12 jaar oud..... Uitlaten waren rot, aan de bovenkant. Zie link hieronder.
Tja, das een goeie Higgie. Ik heb de bovenkant van de achterste dempers nog niet kunnen controleren. Heb geen enkele klacht overigens. Maar dit vind ik wel weer een waardevolle tip want nu ga ik ze wel controleren met een endoscoop camera. Je weet maar nooit. Mijn auto heeft bij beide 2 vorige eigenaren altijd binnen gestaan (geverifieerd) Dat zou wel wat kunnen uitmaken, alhoewel ik niet weet of ze er korte ritjes mee maakten en dan gelijk weer in de warme garage.. Lijkt me niet bevorderlijk. Maar ga sowieso controleren bedankt voor de tip!

En vwb de draagarmen, hoeveel km had jouw LS600h gereden toen de draagarmen vervangen moesten worden? En welke draagarmen zijn vervangen? Ik zit nu op 146000 km en heb geen enkele klacht. Rijdt zijdezacht en stil.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.122
4
833
113
En vwb de draagarmen, hoeveel km had jouw LS600h gereden toen de draagarmen vervangen moesten worden? En welke draagarmen zijn vervangen? Ik zit nu op 146000 km en heb geen enkele klacht. Rijdt zijdezacht en stil.
Bij zo'n dikke 236K voelde ik echt "klonk" bij het optrekken en remmen, de rubbers van de onderste armen voor waren volledig uitgelubberd, dus die bus die daar doorheen gaat had erg veel speling. Op het moment dat je die "klonk" begint te merken dan wordt het erg rap erger. Er zijn ook setjes te koop met alleen de rubbers, twee OEM draagarmen waren toen bijna €2000.--. Een setje rubbers ca. €100.-- dacht ik.
Rekening hieronder is ex BTW.

Factuur.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

Bobusa

Actief
12 okt 2008
241
142
43
Bedankt voor de info! Met een beetje geluk kan ik nog wel 100k door.
De monteur in Enschede zei dat het niet perse de leeftijd is meer de kms afgelegd. Maar dat ze een keer vervangen moeten worden is zeker.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.122
4
833
113
En dit kosten twee einddempers ex BTW...... Ja, ik weet het die van een Aygo zijn goedkoper..
Factuur 2.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa