- 16 jun 2013
- 390
- 127
- 43
Lekker stug denk ik? Of is de rijhoogte instelbaar (hopelijk) anders toch een probleem op drempels e.d.! Verder zijn de looks erg gaaf!
Lekker stug denk ik? Of is de rijhoogte instelbaar (hopelijk) anders toch een probleem op drempels e.d.! Verder zijn de looks erg gaaf!
RX denk ik? Ben zelf ook wel benieuwd of die lovende woorden over Michelins in de praktijk werklelijk zo zijn. Heb nu Yokohama op de LS 600h en bevallen uitstekend. Bridgestone's heb ik in het verleden (op mijn vorige IS 300h) minder goede ervaringen mee, iets te luidruchtig. Maar goed dat hangt ook van het type band of. Dus het zijn soms lastige keuzes.Eergisteren is een nieuwe set 255/50/20 Michelin Pilot sport4 SUV banden gemonteerd, ik ben benieuwd hoe anders de auto daarmee zal aanvoelen t.o.v. de Bridgestones die er op gemonteerd zaten.
In het kader van Lexus meeting bezoek vandaag, gisteren het vuil en stof van een 5.000 Km Scandinavië rit er snel zoveel mogelijk afgewassen, een echt goede wasbeurt moet later nog eens gebeuren..
Wauw.....effe lekker zijn beurtje......maar 30 .000km gereden dan lijkt het mij toch niet dat je nu nog moet gaan twijfelen aan het oliepeil van de bak.....dan voel je iets lijkt mijIk heb het nog niet gedaan aan de Lexus maar morgen gaat dat wel gebeuren.
Dan mag dei IS250 weer een keer naar de garage.
Ditmaal voor:
1: 4 Falken Azenis FK520 banden. Deze keer in de maat 225/40/18 voor en achter 255/40/18. Zoals origineel. Nu lag er 4x 225 op van Michelin.
2: Verversen differentieel olie.
3: Deelverversing bakolie automaat. Deze heb ik bij 250.000 zelf nog geheel vervangen inclusief filter maar ik twijfel aan de hoogte van het oliepeil. Bak schakelt verder goed. Het is overigens 10 min werk.
Nu staat de klok op 280.000
4: Verse APK.
5: Kleine beurt.
6: Uitlijnen ivm scheef afgesleten voorband aan 1 kant. Zie foto en niet schrikken. Ik kwam erachter bij het vervangen van de mistlampen die nu dezelfde kleur hebben als de xenon. Ik dacht eerder al aan een wiellager i.v.m. brom-geluid cq. zingend geluid maar vermoed dat het dus aan de band ligt. Wiellagers zijn gecheckt en daar ligt het probleem in ieder geval niet. Ik heb 50.000 gereden met de Michelins en ze lagen er al op toen ik de auto kocht, 4 jaar geleden.
7: Vervangen van 1 koplamp die lek is en ik van de verzekering vergoed heb gekregen. De andere lamp is gepolijst en beide lampen voorzien van nieuwe xenon.
Bekijk bijlage 180905
Nee, het is vooral even een check omdat ik de verversing zelf heb gedaan.Wauw.....effe lekker zijn beurtje......maar 30 .000km gereden dan lijkt het mij toch niet dat je nu nog moet gaan twijfelen aan het oliepeil van de bak.....dan voel je iets lijkt mij
Wauw, en dat na 30k....oke en doordan was ik allang terug na de dealer geweest....beter is misschien af laten vullen door de dealer...kost geen gods vermogenNee, het is vooral even een check omdat ik de verversing zelf heb gedaan.
Even checken voor de zekerheid.
Met een auto met 280k op de klok ga ik echt niet meer naar de dealer.Wauw, en dat na 30k....oke en doordan was ik allang terug na de dealer geweest....beter is misschien af laten vullen door de dealer...kost geen gods vermogen
Succes. In Amerika staan ze te koop met meer dan 600.000 miles op de klok of te wel bijna 1 miljoen km goed onderhoud is het galve werk ..dealer onderhoudMet een auto met 280k op de klok ga ik echt niet meer naar de dealer.
Ik had hem goed afgevuld en de procedure gevolgd zoals beschreven maar het kan nooit kwaad om even te checken. Kost inderdaad geen godsvermogen. Olie had ik nog voldoende.
Niet alleen de dealer voert goed onderhoud uit. Veel zijn er zelfs twijfelachtig .Er bestaan ook nog specialisten en merk-idioten met een (dorps) garage.Succes. In Amerika staan ze te koop met meer dan 600.000 miles op de klok of te wel bijna 1 miljoen km goed onderhoud is het galve werk ..dealer onderhoud
Succes
The Car Care Nut is net bezig met een LS 430 met 600.000 Miles er op, maar man o man wat een berg werk om dat ding weer goed te krijgen.Succes. In Amerika staan ze te koop met meer dan 600.000 miles op de klok of te wel bijna 1 miljoen km goed onderhoud is het galve werk ..dealer onderhoud
Succes
Maar deze man zegt zelf ook dat dit een zeer goedkoop exemplaar was...en niet goed onderhouden even goed verwoorden higgieThe Car Care Nut is net bezig met een LS 430 met 600.000 Miles er op, maar man o man wat een berg werk om dat ding weer goed te krijgen.
Economisch al lang afgeschreven, maar als je echt wilt kun je een auto wel een miljard kilometer laten rijden. Blijf er maar geld in pompen...
Ja, klopt. Maar onderhoud zegt niet alles, mijn wagen krijgt netjes z'n beurten, ik doe zelfs extra dingen zoals oliewissel van de diffs, bak en tussenbak. Nergens voor nodig maar omdat ik elke ochtend met ijskoude motor met 250km/h over de drempels in mijn woonwijk knal vond ik dat geen overbodige luxe. (ok beetje overdreven, ik sukkel door de stad maar toch.) Ik wil maar zeggen hoe je een auto behandeld telt ook mee, onderhoud is niet heilig, sommige dingen gaan nou eenmaal kapot na een tijdje die "onderhoudsvrij" zijn, denk aan elektro, startmotor, dynamo, rubbers etc.Maar deze man zegt zelf ook dat dit een zeer goedkoop exemplaar was...en niet goed onderhouden even goed verwoorden higgie
Klopt maar als je 30k rijd en dan voor de zekerheid je transmissie olie laat checken door de dealer...ga aannemen dat je weet dat je transmissie 1 van de duurste dingen is van je auto...dit zou ik goed willen doen met garantie van de dealer...heb niks tegen mensen die dit soort dingen zelf doen...maar gebruik effe je gezonde verstand..lijkt mij niks meer...en dit is absoluut niet kwaad bedoel...of de bedoeling om kwetsend te zijn naar iemand...maar succes verder..ja en die van jou is 5 jaar? Koste boven de 80k ja daar is niks loos mee dat snap ik en nog in de garantie ookJa, klopt. Maar onderhoud zegt niet alles, mijn wagen krijgt netjes z'n beurten, ik doe zelfs extra dingen zoals oliewissel van de diffs, bak en tussenbak. Nergens voor nodig maar omdat ik elke ochtend met ijskoude motor met 250km/h over de drempels in mijn woonwijk knal vond ik dat geen overbodige luxe. (ok beetje overdreven, ik sukkel door de stad maar toch.) Ik wil maar zeggen hoe je een auto behandeld telt ook mee, onderhoud is niet heilig, sommige dingen gaan nou eenmaal kapot na een tijdje die "onderhoudsvrij" zijn, denk aan elektro, startmotor, dynamo, rubbers etc.