Sam_IS300h
Heel actief
- 8 sep 2022
- 539
- 402
- 63
De gebruiksinstructie daarvan is geheel anders: in de motor bijvullen, motor onbelast laten draaien tot dat deze op temperatuur is en vervolgens olie en "bagger" aftappen. De bedoeling is dus duidelijk: niet mee te rijden, omdat het gevaar bestaat dat er zeer veel vuil ineens los komt en dan bijvoorbeeld een olieaanzuigzeef of een dunne olieboring verstopt kan raken, met als gevolg mogelijk grote schade
De auto had ongeveer 75000 km gereden. Er was geen sprake van slijtage of zo, maar na een start duurde het enige tijd voordat de hydraulische klepstoters volledig waren gevuld en dat gaf een tijdelijk tikkend geluid. De toevoer daarheen is erg klein en destijds gedeeltelijk verstopt en er zat waarschijnlijk wat kleverige afzetting op. Dat probleem laat zich met wat extra reinigingsmiddel prima verhelpen. In principe zou dat ook kunnen helpen met een nokkenasversteller, maar voor echt ratelen zal vervanging waarschijnlijker beter werken.@Romke De dealer wilde een additief toevoegen tegen ratelen? Was de auto toen al over de 200dkm heen?
Vind het allemaal leuk met additieven.. maar een rammelende nokkenasversteller dient gewoon vervangen te worden. Helemaal als er nog garantie is.
Dit hebben ze bij mij gedaan maar heeft niet geholpen. Hij gaat gerepareerd worden.
Fotootje was leuk geweestvandaag de auto maar weer eens gewassen. Ondanks het mooie weer toch weer vies geworden
Voorraampje ook getint, maar eentje is niet helemaal goed gegaan dus die moet binnenkort nog een keertje over
Heb je de ASC aan?Ben deze dagen nog druk bezig met 'inrijden'. Nu vooral uitvogelen met de schakelpaddels met name de remwerking van de motor. Heb het gevoel dat de motor tijdens harder remmen (D3 of lager) ook daarna een lager bromgeluid blijft maken tijdens rijden en minder snel op EV overschakelt.
Dat is sowieso beter voor je auto dan de krasstraat... Op die lappen en borstels zitten altijd zandkorrels dus het is bijna hetzelfde als schuurpapier over je auto halen. Auto met de hand wassen en met twee emmers, eentje met sop en de andere met schoon water. Als je de spons / lap / whatever over je auto hebt gehaald daarna niet uitknijpen in de emmer met sop, maar uitspoelen in de emmer met schoon water. Op die manier komt er geen zand en vuil van je auto in het sop terecht wat je daarna weer over de auto zou kunnen wrijven. Na verloop van tijd krijg je daardoor allemaal micro-krasjes die de lak doffer maken.Iemand een soort gelijke ervaring? Volgende keer ga ik maar weer handwassen. Dat is wat minder spannend
Die had ik al ontdekt en gebruikt juist met testen opschakelen (klinkt dan toch even voller) maar normaliter uit. Las wel gisteren dat je het kan resetten door de +flipper wat langer ingedrukt te houden, ga ik dat eerst proberenHeb je de ASC aan?
(Active Sound Control, dat knopje linksonder achter je stuur?)
Heb zelf de ratel gehad en opgelost met Kroon 36109. Adaptief....de ratel wordt veroorzaakt door de lockpin die door lakafzetting van dus verkleving van een filmlaagje olie niet meer lock op het moment dat je de auto uitzet...als je er vroegtijdig bij bent kun je hier nog wat mee...als hij de hele tijd blijft rattelen zal ik hem vervangen de kans dat een olieschaper in de versteller afbreekt tijdens het starten is groter en dan heb je dw kleppen krom van deze bankHet blijft een paardemiddel en het zal zeker niet altijd helpen. Als je de behandeling uitvoerd volgens deinstructies is het risico gering en het proberen waard als je daarmee een dure reparatie kunt voorkomen.
Fotootje was leuk geweest
Heerlijke wielen onder die sloeb zeg!