Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Bobusa

Actief
12 okt 2008
264
153
43
En Pats een sterretje, pats en nóg een... @$#^$!# nog aan toe, flinke scheur in de voorruit.
Naar Carglass: "ja, die moet vervangen worden."
Dus ik vanochtend laten vervangen, zelf af en toe meegekeken, niets beschadigd, ook de lak niet waar de ruit tegenaan ligt dus gaat gelukkig nooit roesten. (hoop ik)
Rijhulpsystemen netjes gekalibreerd, ik heb zelfs het gevoel dat de auto nu mooier in het midden van de rijstrook blijft.
Voordeel van een LS, de auto is zo zeldzaam dat je een originele ruit krijgt mét Lexus-logo.
Verzekering betaald alles, geen eigen risico, geen no-claim of schade vrij jaren kwijt.
Welke LS? Verbaas me dat het zonder problemen werd uitgevoerd, hopelijk blijft het mij gespaard dacht ik altijd. En ik houd altijd genoeg afstand van mijn voorganger. Dat ze bij Carglass de kennis gelukkig hebben is fijn om te weten.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.127
4
847
113
Welke LS? Verbaas me dat het zonder problemen werd uitgevoerd, hopelijk blijft het mij gespaard dacht ik altijd. En ik houd altijd genoeg afstand van mijn voorganger. Dat ze bij Carglass de kennis gelukkig hebben is fijn om te weten.
LS 500h (2018).
Alles ging met veel gemak, de monteur deed dit al ruim drie jaar. Je ziet er niets van behalve dat de ruit erg schoon is.👍

Was wel lang wachten op een ruit, ze moesten de afspraak zelfs verzetten omdat de levertijd lang was. Tja, het is geen gangbaar modelletje...
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa

Bobusa

Actief
12 okt 2008
264
153
43
Vandaag even de velgen gewassen (omdat het volgende week toch alleen maar regent) waarbij ik dat gewoon met 2 emmers warm water waarvan 1 met goede auto shampoo. Ik gebruik een microvezel doek en handschoenen om overal goed bij te komen, neem daarbij ook de zwartgelakte remklauwen mee. Uitstekend resultaat. Gebruik geen agressieve middelen dat tast de lak alleen maar aan.

Ook het dashboard schoongemaakt met warm water en een microvezel doek. Werkt het beste. Gebruik geen enkel "voedend" middel omdat het leer op het dashboard toch kunstleer is en ook nog eens gelakt dus daar trek niets in.

Volgend klusje is de binnenzijde van de spatbordranden van de bumpers. Die zijn meegespoten (zie foto) door de dealer maar hoort matzwart te zijn. Dus dat is ook weer een leuk klusje. Herkennen jullie dat?
 

Bijlagen

  • 20230728_181216.jpg
    20230728_181216.jpg
    2,3 MB · Weergaven: 56
  • 20230728_181226.jpg
    20230728_181226.jpg
    2,3 MB · Weergaven: 59
  • Leuk
Waarderingen: PimF en rene1305nl

Citrofiel1975

Hoort erbij
8 nov 2022
95
55
18
Vandaag alle leer met Lederlock Cleaner-Mild, Protector en Voeder verzorgd. En vast ook delen kunstleer, volgens mij zijn de panelen op voorportieren en middenstuk van achterbank geen echt leder bij een GS300h (GS Mk4)?
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
702
628
93
Vandaag alle leer met Lederlock Cleaner-Mild, Protector en Voeder verzorgd. En vast ook delen kunstleer, volgens mij zijn de panelen op voorportieren en middenstuk van achterbank geen echt leder bij een GS300h (GS Mk4)?
Je zou best eens gelijk kunnen hebben. Uit de folders uit de tijd van het bouwjaar van de GS 450h gen4 krijg ik de indruk dat de aard van het leer samenhing met de uitvoeringsvormen (Executive/Luxury/President). De GS300h in "Business-uitvoering" was destijds een financieel interessant bijtellingsvehikel voor de leaserijder - en dat werd mogelijk mede bereikt door enkele interieuraanpassingen - waaronder in Frankrijk standaard stoffen bekleding.

Bij mijn auto is de bovenkant en onderkant van de deurpanelen bekleed met een goede kwaliteit anthracietachtige kunststof, met daartussen waarschijnlijk echt leer in de kleur van "gebrande siena" dat wordt omschreven als "cuire semi-aniline" met als kleur "Marron Topaze" . Dezelfde kleur en materiaal is gebruikt voor de stoelen voor en achter inclusief de middensteun, met uitzondering van de panelen voor de stoelverstelling en de achterkant van de voorstoelen die in kunstof van dezelfde kleur zijn uitgevooerd.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
853
1
472
63
En vast ook delen kunstleer, volgens mij zijn de panelen op voorportieren en middenstuk van achterbank geen echt leder bij een
… IS250 ook niet alles van echt leder, maar ik smeer het onderhoudsgoedje ook gewoon op dat kunstleder hoor, kleur blijft hetzelfde en het wordt er niet slechter van (smeer het al jaren op alle soorten “leder” in de auto). Voelt, ziet en ruikt dan als “nieuw”
 

Citrofiel1975

Hoort erbij
8 nov 2022
95
55
18
Je zou best eens gelijk kunnen hebben. Uit de folders uit de tijd van het bouwjaar van de GS 450h gen4 krijg ik de indruk dat de aard van het leer samenhing met de uitvoeringsvormen (Executive/Luxury/President). De GS300h in "Business-uitvoering" was destijds een financieel interessant bijtellingsvehikel voor de leaserijder - en dat werd mogelijk mede bereikt door enkele interieuraanpassingen - waaronder in Frankrijk standaard stoffen bekleding.

Bij mijn auto is de bovenkant en onderkant van de deurpanelen bekleed met een goede kwaliteit anthracietachtige kunststof, met daartussen waarschijnlijk echt leer in de kleur van "gebrande siena" dat wordt omschreven als "cuire semi-aniline" met als kleur "Marron Topaze" . Dezelfde kleur en materiaal is gebruikt voor de stoelen voor en achter inclusief de middensteun, met uitzondering van de panelen voor de stoelverstelling en de achterkant van de voorstoelen die in kunstof van dezelfde kleur zijn uitgevooerd.
Ja hier de Business Pro. Volgens prijslijst 01-2014 gold voor BusPro en Luxury Line "Lederen Bekleding Newport", in mijn geval "Saddle Tan (LC43)". Of alleen contactvlakken echt leer zijn (ja zelfs bij andere "premium" merken kan er véél nep zijn), of de hele (voorkant en/of zijwangen) van de stoelen en bank... staat nergens bij Lexus. Mijn vermoeden als ik de materialen voel en kijk waar 't meeste "voedingslotion" werd opgenomen:
- Zitvlak, rugleuning, hoofdsteunen en zijwangen van voorstoelen en achterzetels L/R echt leder. Middenarmsteun voor ook.
- Achterzijde hoofdsteunen en het "leerachtige" van achterzijde voorstoelen: kunstleder.
- De zijkanten van de achterbank én de middelste plek denk ik ook kunstleder (bovenzijde armsteun daar wel weer leder denk ik)
- Deurpanelen: kunstleder
- Kunststof achterzijde van voorstoelen en panelen stoelverstelling idd in erg netjes matching colors, da's niet makkelijk voor een afdeling inkoop (RAL is niet altijd RAL...)

Overigens: niets tegen (goed!) kunstleder, dat kan tegenwoordig erg mooi zijn i.v.m. het oude skai, het oude BMW Sensatec of Benz-taxi-spul. Duurzaam, sterk en mooi - en minder verzorging nodig. Gewoon benieuwd wat bij Lexus echt goed lederspul verzorgd moet worden.

… IS250 ook niet alles van echt leder, maar ik smeer het onderhoudsgoedje ook gewoon op dat kunstleder hoor, kleur blijft hetzelfde en het wordt er niet slechter van (smeer het al jaren op alle soorten “leder” in de auto). Voelt, ziet en ruikt dan als “nieuw”
Precies zo gedaan, vroeger met Citroëns, BMW, Prius en Porsches zelfde tactiek gebruikt.
 

rene1305nl

Actief
18 jun 2022
144
69
28
Zit nu bij de Lexus dealer om wielsloten te laten monteren...voor ze mijn nieuwe velgen eraf jatten🤣🤣🤣🤣
 

André

Hoort erbij
22 mei 2023
26
34
13
Als ik zelf een beurt wil uitvoeren,heb ik natuurlijk de nodige vloeistoffen en filters nodig,zijn er goede sites om die te bestellen of levert bv Brezan zomaar het juiste spul?
 

rene1305nl

Actief
18 jun 2022
144
69
28
Als ik zelf een beurt wil uitvoeren,heb ik natuurlijk de nodige vloeistoffen en filters nodig,zijn er goede sites om die te bestellen of levert bv Brezan zomaar het juiste spul?
Ik zou, autodoc of winparts proberen...ligt eraan wat je allemaal zelf wil doen natuurlijk
 

André

Hoort erbij
22 mei 2023
26
34
13
Ik zou, autodoc of winparts proberen...ligt eraan wat je allemaal zelf wil doen natuurlijk
Ik zal niet de motor open maken als er iets is of zelf de distributie vervangen,maar een beurt geven moet lukken,desnoods met een vriend die monteur is geweest.
Wat ik vooral van belang vind is dat ik goed spul monteer en niet perse het goedkoopste (al is het natuurlijk niet zo dat het duurste ook het beste is).