Bobusa
Actief
- 12 okt 2008
- 472
- 337
- 63
Prachtige LS!Gisteren nieuwe 19 inch wielen gemonteerd en de neus laten zakken,die stond veel te hoog en dat zag er niet uit.
Bekijk bijlage 180601
Prachtige LS!Gisteren nieuwe 19 inch wielen gemonteerd en de neus laten zakken,die stond veel te hoog en dat zag er niet uit.
Bekijk bijlage 180601
Welke LS? Verbaas me dat het zonder problemen werd uitgevoerd, hopelijk blijft het mij gespaard dacht ik altijd. En ik houd altijd genoeg afstand van mijn voorganger. Dat ze bij Carglass de kennis gelukkig hebben is fijn om te weten.En Pats een sterretje, pats en nóg een... @$#^$!# nog aan toe, flinke scheur in de voorruit.
Naar Carglass: "ja, die moet vervangen worden."
Dus ik vanochtend laten vervangen, zelf af en toe meegekeken, niets beschadigd, ook de lak niet waar de ruit tegenaan ligt dus gaat gelukkig nooit roesten. (hoop ik)
Rijhulpsystemen netjes gekalibreerd, ik heb zelfs het gevoel dat de auto nu mooier in het midden van de rijstrook blijft.
Voordeel van een LS, de auto is zo zeldzaam dat je een originele ruit krijgt mét Lexus-logo.
Verzekering betaald alles, geen eigen risico, geen no-claim of schade vrij jaren kwijt.
LS 500h (2018).Welke LS? Verbaas me dat het zonder problemen werd uitgevoerd, hopelijk blijft het mij gespaard dacht ik altijd. En ik houd altijd genoeg afstand van mijn voorganger. Dat ze bij Carglass de kennis gelukkig hebben is fijn om te weten.
Als die binnen de aantal procenten blijft wel en als je op de foto het bekijkt dan kijk je makkelijk door ALLE ramen heen en die zijn ook getint en dan zal de voorruit licht getint zijn.Ziet er netjes uit, maar is dat legaal in NL?
Vandaag ook met Colourlock protector aan de gang geweest ;-)Vandaag alle leer met Lederlock Cleaner-Mild, Protector en Voeder verzorgd. En vast ook delen kunstleer, volgens mij zijn de panelen op voorportieren en middenstuk van achterbank geen echt leder bij een GS300h (GS Mk4)?
Je zou best eens gelijk kunnen hebben. Uit de folders uit de tijd van het bouwjaar van de GS 450h gen4 krijg ik de indruk dat de aard van het leer samenhing met de uitvoeringsvormen (Executive/Luxury/President). De GS300h in "Business-uitvoering" was destijds een financieel interessant bijtellingsvehikel voor de leaserijder - en dat werd mogelijk mede bereikt door enkele interieuraanpassingen - waaronder in Frankrijk standaard stoffen bekleding.Vandaag alle leer met Lederlock Cleaner-Mild, Protector en Voeder verzorgd. En vast ook delen kunstleer, volgens mij zijn de panelen op voorportieren en middenstuk van achterbank geen echt leder bij een GS300h (GS Mk4)?
… IS250 ook niet alles van echt leder, maar ik smeer het onderhoudsgoedje ook gewoon op dat kunstleder hoor, kleur blijft hetzelfde en het wordt er niet slechter van (smeer het al jaren op alle soorten “leder” in de auto). Voelt, ziet en ruikt dan als “nieuw”En vast ook delen kunstleer, volgens mij zijn de panelen op voorportieren en middenstuk van achterbank geen echt leder bij een
Ja hier de Business Pro. Volgens prijslijst 01-2014 gold voor BusPro en Luxury Line "Lederen Bekleding Newport", in mijn geval "Saddle Tan (LC43)". Of alleen contactvlakken echt leer zijn (ja zelfs bij andere "premium" merken kan er véél nep zijn), of de hele (voorkant en/of zijwangen) van de stoelen en bank... staat nergens bij Lexus. Mijn vermoeden als ik de materialen voel en kijk waar 't meeste "voedingslotion" werd opgenomen:Je zou best eens gelijk kunnen hebben. Uit de folders uit de tijd van het bouwjaar van de GS 450h gen4 krijg ik de indruk dat de aard van het leer samenhing met de uitvoeringsvormen (Executive/Luxury/President). De GS300h in "Business-uitvoering" was destijds een financieel interessant bijtellingsvehikel voor de leaserijder - en dat werd mogelijk mede bereikt door enkele interieuraanpassingen - waaronder in Frankrijk standaard stoffen bekleding.
Bij mijn auto is de bovenkant en onderkant van de deurpanelen bekleed met een goede kwaliteit anthracietachtige kunststof, met daartussen waarschijnlijk echt leer in de kleur van "gebrande siena" dat wordt omschreven als "cuire semi-aniline" met als kleur "Marron Topaze" . Dezelfde kleur en materiaal is gebruikt voor de stoelen voor en achter inclusief de middensteun, met uitzondering van de panelen voor de stoelverstelling en de achterkant van de voorstoelen die in kunstof van dezelfde kleur zijn uitgevooerd.
Precies zo gedaan, vroeger met Citroëns, BMW, Prius en Porsches zelfde tactiek gebruikt.… IS250 ook niet alles van echt leder, maar ik smeer het onderhoudsgoedje ook gewoon op dat kunstleder hoor, kleur blijft hetzelfde en het wordt er niet slechter van (smeer het al jaren op alle soorten “leder” in de auto). Voelt, ziet en ruikt dan als “nieuw”
Wat gebruik je daarvoor? Mijn leer is netjes maar kan wel weer wat zwarter worden. Gebruik nu een alles in 1 goedje.Vandaag ook met Colourlock protector aan de gang geweest ;-)
Ik gebruik Gliptone Intensive Cleaner en Gliptone Leather Conditioner.Wat gebruik je daarvoor? Mijn leer is netjes maar kan wel weer wat zwarter worden. Gebruik nu een alles in 1 goedje.
Die gebruik ik ook, topspulGliptone Leather Conditioner.
Ik zou, autodoc of winparts proberen...ligt eraan wat je allemaal zelf wil doen natuurlijkAls ik zelf een beurt wil uitvoeren,heb ik natuurlijk de nodige vloeistoffen en filters nodig,zijn er goede sites om die te bestellen of levert bv Brezan zomaar het juiste spul?
Ik zal niet de motor open maken als er iets is of zelf de distributie vervangen,maar een beurt geven moet lukken,desnoods met een vriend die monteur is geweest.Ik zou, autodoc of winparts proberen...ligt eraan wat je allemaal zelf wil doen natuurlijk