Gewoon allesreiniger gebruikt met een microvezel doekje, ik ben niet van de vreemde spullekes speciaal voor de auto, huis tuin en keuken middeltjes zijn meestal prima en kosten een fractie.Waar maak je dat mee schoon cq spuit je dat in cq smeer je daar op Higgie?
Gewoon allesreiniger gebruikt met een microvezel doekje, ik ben niet van de vreemde spullekes speciaal voor de auto, huis tuin en keuken middeltjes zijn meestal prima en kosten een fractie.
Indien het weer het toelaat (lees wagen droog is) gaat er nog Shin-etsu op. Zie hier
Vaseline (sommige bevatten ook zuur) wordt op den duur plakkerig en gaat vuil aantrekken. Die eigenschap heeft Shin-Etsu niet.Vaseline werkt ook hiervoor!
Ja, Shin-Etsu is super! Maakt rubber superglad, beschermt tegen uitdrogen en plakt niet. (lijkt wel cosmetica reclame)Vaseline (sommige bevatten ook zuur) wordt op den duur plakkerig en gaat vuil aantrekken. Die eigenschap heeft Shin-Etsu niet.
Inderdaad, een beetje vet op een doekje doen en uitsmeren. Je hebt er maar heel weinig van nodig, met een tube kun je jaren vooruit.Shin-etsu dus, super ga ik dat ook gebruiken, thanks! Dun aanbrengen met een doekje en goed uitsmeren?
Aanvullende vraag: ik zie heel veel soorten siliconenvet te koop staan, is er een reden om specifiek voor deze te kiezen en niet bijvoorbeeld Kingston, of Griffon?
Er is sinds 1950 alleen nog zuurvrije vaseline te koop. Tegenwoordig komt er geen zuur meer in contact bij het scheiden van olie en wasachtige bestanddelen en "zuurvrij" heeft dus zijn betekenis als kwaliteitsmaatstaf al meer dan een halve eeuw verloren. Vaseline (in feite de wasachtige substantie die je in motorolie niet wilt, maar die de basis vormt van bijvoorbeeld allerlei zalfjes waaronder uierzalf, blijft echter een een aardolieproduct waartegen lang niet alle rubbers tegen bestand zijn. Om die reden alleen al zou ik het niet gebruiken. Bovendien blijft het plakkerig waardoor allerlei vuil er aan blijft hangen, met de kand dat je dat bij in- of uitstappen op je kleding krijgt.Vaseline (sommige bevatten ook zuur) wordt op den duur plakkerig en gaat vuil aantrekken. Die eigenschap heeft Shin-Etsu niet.