ThinlaneT
Heel actief
- 21 sep 2010
- 615
- 57
- 28
Vandaag de IS200 naar de garage gebracht voor helaas roest aan carrosserie (linksachter dorpel/wielkast en rechtsachter wielkast/chassis bij achterste subframe montage punt) ivm apk. Hier en daar offertes opgevraagd om het te fixen, maar weinig garages hadden er zin in. Door het ontbreken van een aftermarket profiel van de dorpel, willen maar weinig garages er aan knutsellen. 3000 euro ex btw voor beide dorpels was mij te gortig voor de staat van de auto (23 jaar oud, 290k km) en ons beperkte gebruik (4k km per jaar), al blijft het na 12 jaar in bezit wel een sentimenteel dingetje.
Afgelopen week schokdempers+veren voor vervangen voor versere exemplaren. Gek genoeg was ik daar even veel tijd (1,5 uur) voor kwijt als het prutsen aan de mistlamp rechtsvoor. De coil-overs vervangen op het pad/straat ging best prima omdat het allemaal niet zo vast gerot zat. De achterkant is wat lastiger dus daarvoor ga ik even op zoek naar een brug. Dan kunnen ook de SuperPro Pur stabi-rubbers er op, de originele begonnen na 23 jaar wat geluid te maken.
Afgelopen week schokdempers+veren voor vervangen voor versere exemplaren. Gek genoeg was ik daar even veel tijd (1,5 uur) voor kwijt als het prutsen aan de mistlamp rechtsvoor. De coil-overs vervangen op het pad/straat ging best prima omdat het allemaal niet zo vast gerot zat. De achterkant is wat lastiger dus daarvoor ga ik even op zoek naar een brug. Dan kunnen ook de SuperPro Pur stabi-rubbers er op, de originele begonnen na 23 jaar wat geluid te maken.