Gisteren de IS achterop (wel zachtjes...) een voor mij rijdende auto gereden
Ik reed achter een auto die een rotonde naderde, de auto reed heel langzaam, 40 of zo, ik had al gezien dat de rotonde leeg was en wat er reed ging eraf en was voor mijn voorganger geen reden om te stoppen. Terwijl ik de binnenspiegel check voor verkeer achter mij is ze toch gestopt want toen ik weer voor me keek stond ze daar. Was het niet nat geweest had ik het gered maar ik schoof er achterop. Bumper en grill kapot en in het display de melding POP UP HOOD FAILURE. De motorkap mankeert niks, is ook niet omhooggekomen, ook geen airbags, daarvoor ging het te traag allemaal.
De bestuurder van de auto voor me bleef zitten, ik gebaarde naar haar dat we aan de kant moesten, ik kon geen kant op, achter me stroopte het ook op. Ze deed niks, uiteindelijk stapte ze uit en begint een hele verdediging terwijl dat nergens voor nodig was, ik ben immers te allen tijde de sjaak. Dus ik onderbreek haar rustig met de opmerking dat we aan de kant moeten, tot 2x toe. Vervolgens draait ze zich om, stapt in en rijdt weg.....ik heb erachter gereden tot aan de laatste rotonde in de bebouwde kom waar ze rechtdoor ging de bebouwde kom uit, ik ben naar links afgeslagen om naar huis te gaan, ik blijf er niet oeverloos achteraan rijden natuurlijk.
Thuis moest ik even resetten, daarna heb ik de politie gebeld en melding gedaan van hetgeen er gebeurd was. De politie belt mij binnen 2 dagen terug, daarna zie ik wel hoe ik verder ga met de schade. Ik heb de IS nog all risks verzekerd dus uiteindelijk zal het wel in orde komen.
Niet een beste dag dus......