Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Hahaha, grappig, ik wil juist van dat AWD embleem af. Vind het veel te patserig. :rolleyes:
 
  • Haha
Waarderingen: Bobusa
Dank je. Ik heb nog een meter om links uit te stappen in de breedte, dus valt mee. Lengte kan idd niet, garage is 5,5 meter. Daarom geen L gekocht (alhoewel geen keuze gehad)! Belachelijke kleine garages in NL! Heb jaren in de VS gewoont dus mijn mening is niet typisch NL.

Weet ik zo niet wat betreft de 600h in blauw, is wel standaard in NL (zover ik weet). Wellicht dat ze in Rusland niet van die kleur houden, daar is meer rood in zwang. Nee, wellicht inderdaad een regio ding?

Ja, moet die van mij ook nog wassen, maar tijdelijk niet goed te been met een gebroken hiel (alweer zonder krukken dus gaat weer beter) dus niet van gekomen.

Top! dat je de rubbers invet. Staat bij mij ook weer op het programma. Heb overigens nog nooit een uitlijning gehad en heb het nu ook nog niet nodig. Waaraan merkte je dat je dit nodig had?

Heb je trouwens je nav al van de nieuwste versie voozien? Laatste mogelijk versie is 2019-2020. (heb in een ander post 2020-2021 aangegeven maar dat klopt dus niet. Ik ben wel tevreden. De N18 staat er in ieder geval op en in Duitsland veranderd er gelukkig minder dan in NL. Erg fijn om weer de auto nav te kunnen gebruiken. (y)

Ja, super zeldzaam de 2011 en dat houden we zo :trollface:
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n
Oh beterschap nog met je hiel!

Ik heb de nav nog niet up laten daten, daarvoor wil ik je eigenlijk een keer spreken of ik dat bij jouw Lexus dealer kan laten doen. Lexus Groningen was niet erg happig: "Dan gebruik je toch gewoon de telefoon, doet iedereen" en "misschien kunnen we aan een nieuwere versie komen maar goed die is ook niet actueel". Zucht. Doei.

Ruimte qua breedte valt me dan nog mee in de garage!

Een embleem in rood, dat staat wel snel. Maar ik ban bang dat Higgie me dan een schop onder de kont geeft bij de volgende meeting...

Qua uitlijning, ik moet bij rechtuit rijden continue een beetje naar links sturen, dat hoort niet zo en is irritant op lange ritten. Hoop dat ze dat kunnen fixen.
 
Nee, die van mij rijdt kaarsrecht gelukkig en dus idd is uitlijning waarschijnlijk de boosdoener. Alhoewel dat bij Lexus redelijk zeldzaam is. Heb dat bij mijn vorige auto's nog nooit gehad. Misschien een erfenis van de vorige eigenaar. En als jouw auto uit de oostelijke regionen komt zijn wellicht de slechte wegen daar een oorzaak.
Ja, Peterman in Enschede is een fijne dealer. Vraag naar Ahmed (werkplaatschef) want de receptionisten weten bijna niets. Misschien gelijk je beurt daar laten doen? Heb zelf erg goede ervaringen.
 
Dank je. Ik heb nog een meter om links uit te stappen in de breedte, dus valt mee. Lengte kan idd niet, garage is 5,5 meter. Daarom geen L gekocht (alhoewel geen keuze gehad)! Belachelijke kleine garages in NL!
standaard veel te klein inderdaad! Ik heb getwijfeld om de MX-5 weg te doen, of de garage uit te bouwen. Het een leverde geld op, het andere kostte geld. En bloed. En veel zweet. En tranen bij het zien van de rekening o_O.

Maar nu heb ik genoeg ruimte voor al mijn poetsspulletjes, ik heb vandaag de IS gewassen, de rest van de auto in non ferro gezet (stinken dat ding). En daarna het dak en de achterschermen gekleid. Vandaag het dak gepolijst en oh wat was dat nodig... Daarna een glaze en een wax eroverheen. Misschien later van de week de achterschermen ook polijsten.

Het dak voelt nu “buttery smooth :sneaky:
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa
Vandaag kwam na weken wachten, eindelijk de laatste post uit Japan binnen.
20240624_115652.jpg
Ik had namelijk de kniesteuntjes van hard plastic in mijn IS en wilde graag de mooiere en zachtere versie met ''leer'' hebben. Dus deze online opgesnord, levertijd.. September. Maar gelukkig ging het toch sneller, na een week zaten deze al in het vliegtuig naar Nederland. Daarnaast de zilverkleurige plastic panelen.. Daar zaten wat gebruikerssporen op, wel lastig te zien op de foto, vooral met het zonnetje er zo op.. Als ik A zeg, moet ik B zeggen.. Dus dan maar een emmertje geld over de balk en die ook nieuw erbij. Tweedehands zijn ze wel te krijgen, maar veelal ook met wat krasjes en schrammetjes. Die krijgen ging wat lastiger... Eer men ze binnen had en kon verzenden, waren we bijna een maand verder. Wel dikke duim voor FedEx! Vrijdag verzonden, vandaag in huis. En dat vanuit Japan via China, Parijs, Keulen, de Douane en dan ook nog eens naar het huisadres.

Rechts oud:20240624_115722.jpg
Rechts nieuw: 20240624_120228.jpg
Links oud: 20240624_120304.jpg
Links nieuw: 20240624_120800.jpg
 
Laatst bewerkt:
165.000 km kleine beurt probleemloos doorstaan. Keurig uitgelijnd en dat rijdt fijner. Lekker straks naar Italië. 500 euro valt ook weer mee, zeker als je nagaat dat daar 9 liter olie bij zit, ben je al op de helft. Dat goedje wordt er niet goedkoper op zeg...
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n
Zo, dat is erg netjes, ook al is het een kleine beurt. Dat lukt je waarschijnlijk niet met een beoogde Mercedes Speedy.
Heb je netjes de checklist ontvangen waarop alle werkzaamheden afgevinkt staan? Soms moet ik daar bij Peterman Enschede naar vragen want die hoort er natuurlijk bij.
 
165.000 km kleine beurt probleemloos doorstaan. Keurig uitgelijnd en dat rijdt fijner. Lekker straks naar Italië. 500 euro valt ook weer mee, zeker als je nagaat dat daar 9 liter olie bij zit, ben je al op de helft. Dat goedje wordt er niet goedkoper op zeg...
Ja, heerlijk in die bak naar Italië! Alleen jammer dat je moet stoppen om de 800 km voor benzine.
 
  • Haha
Waarderingen: Higgie
800km? Was dat maar zo op tempo. Netjes elke twee / twee en een half uur stoppen, afhankelijk van weer en drukte.

Een afvinklijstje heb ik niet, ook niet om gevraagd. Ken die garage lang en goed genoeg en zij mij ook (alles moet perfect in orde zijn). Als ze zeggen dat het goed is, dan is het goed. Geen Lexus dealer overigens.
 
Prima, belangrijkste is vertrouwen en relatie(y)
En vreemde storingen hebben we geen last van :trollface: