Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Ja klopt, ik was eigenlijk afgehaakt na de eerdere reacties van de dealer hierover. Maar deze auto was toch gewoon de fijnste. Heeft ook al een trekhaak, dus die hoef ik niet meer te regelen.

En de kleur die bovenaan mijn lijstje stond 😍

• Leuk
Waarderingen: Speedy J
Vandaag de Lexus weer gewassen (uiteraard met de hand ik ga niet door de (was)(kras)straat. Deze week een IS-F voorbij zien komen op autoscout, wat blijft dat een prachtige wagen!

• Leuk
Waarderingen: ErwinJDM en Bobusa
DSC_0763_edited.jpg

Ik heb vandaag de schade opgenomen van mijn Lexus... Schijnbaar heeft er iemand rondom tijdstip EK-wedstrijd mijn Lexus een 'kusje' gegeven (hik...?) en uiteraard niets gemeld en niemand iets gezien. Hapje van circa 6 cm lang en 5 mm diep uit de bumper en krassen.
Frustrerend en triest, maar in deze tijdsgeest dat zelfs vrachtwagens doorrijden na een dodelijke aanrijding, niet verbazingwekkend. Dinsdag de schade laten taxeren, wel al aangifte gedaan. Daarna maar kijken voor Waarborgfonds, (allrisk)verzekering of zelf in de buidel tasten.
:mad:

Vandaag de IS-F opgehaald bij de dealer in Rotterdam . Had een piepend geluid bij de achterdempers. Een dealer had er schijnbaar geen zin in maar Lexus Rotterdam pakte het gelijk op door gisteren samen met mij een ritje te maken toen ik de Ol'lady inleverde . Daar zijn de ( in totaal) 4 rubbers vervangen van de achterdempers. Kleine beurt op schema laten geven en de transmissieolie en filter laten vervangen. De oude transmissie-olie die eruit kwam zag er nog helder en goed uit maar ik wilde toch sws verversen.

Gisteren Alu pedalen van Ali 'gemonteerd', meer als bescherming voor de originele voetsteun maar staat ook beter als je instapt.
En de auto opgeladen!
Ik hoop dat ze niet geplakt zitten zoals bij de Tesla Cybertruck en straks vast komen te zitten tussen je mat en pedaal :oops:

Ik hoop dat ze niet geplakt zitten zoals bij de Tesla Cybertruck en straks vast komen te zitten tussen je mat en pedaal :oops:
Rem en Gaspedaal zijn niet geplakt. Bij het rempedaal oude rubber eraf en de nieuwe eromheen. Bij gaspedaal de nieuwe over de oude heengeschoven. Zitten beiden, naar mijn mening, degelijk.
Voetsteun zit wel geplakt (hoop dat dit op lange termijn goed blijft zitten).

Vandaag ook met de koplamppolijst aan de gang gegaan, hier van Turtle wax ("wax & sealant in 1") van de Praxis.

Vooraf waren de GS300h-unit maar licht aangetast: vaal aan vooral de bovenzijde, nog niet vergeeld:
IMG_3876.jpeg

IMG_3877.jpeg

Na polijsten en opwrijven volgens handleiding helemaal helder weer (op enkele krasjes/pitjes na):
IMG_3880.jpeg

IMG_3881.jpeg

Geen schrikbarend verschil, maar als ik dit zo eens per jaar hoef te doen: prima!

Vrouwlief had inmiddels alweer met drie velgen de stoeprand gekust. Iets waar ik niet meer boos om ga worden, maar accepteren moet ….. zo af en toe bijwerken, tot het niet meer te doen is. Zie het als schoenen poetsen repareren, en als het echt niet meer kan, vervangen. (Kost ook nog bijna hetzelfde :) )
Gelijk even de moeite genomen om de velgen te wassen, de naven in zilver te spuiten en de remklauwen een leuk kleurtje te geven. Dit paars/blauw metallic had ik nog liggen. Grijs of zwart vond ik wat saai. Al met al rijdt ze er weer netjes bij, al zeg ik het zelf.
Op de foto lijkt de remschijf achter gaar, maar is wat spuitverf wat weg moet slijten.

Bijlagen

• IMG_9879.jpeg
    IMG_9879.jpeg
    2 MB · Weergaven: 56
  • IMG_9880.jpeg
    IMG_9880.jpeg
    1,9 MB · Weergaven: 59
  • IMG_9881.jpeg
    IMG_9881.jpeg
    2,1 MB · Weergaven: 57
Laatst bewerkt:
Mooi gedaan en je klinkt alsof het een peulenschil was maar ziet eruit als minimaal een middagje werk.

• Leuk
Waarderingen: TTS
Mooi gedaan en je klinkt alsof het een peulenschil was maar ziet eruit als minimaal een middagje werk.
Dankjewel !
Eigenlijk met haast gedaan, want we gingen daarna naar Crazy Wonderland.
Anderhalf uur ongeveer. Goed timen met wassen, drogen en bijwerken.
Wel serieus door werken hoor .

Laatst bewerkt:
Vrouwlief had inmiddels alweer met drie velgen de stoeprand gekust. Iets waar ik niet meer boos om ga worden, maar accepteren moet ….. zo af en toe bijwerken, tot het niet meer te doen is. Zie het als schoenen poetsen repareren, en als het echt niet meer kan, vervangen. (Kost ook nog bijna hetzelfde :) )
Ik weet niet of ik zo coulant zo kunnen zijn.....blij dat we ieder onze eigen vierwieler hebben ;)

Dit is haar auto ook, maar ik stoor me er aan. Ik kan ook niet zeggen dat ik nog nooit de stoep heb geraakt, hoor.
Maar het blijft zeer doen 😱

Met mijn auto kunnen de stoepen een stuk hoger langs de velg 😂

Bijlagen

• IMG_8945.jpeg
    IMG_8945.jpeg
    2,4 MB · Weergaven: 44
  • Haha
Waarderingen: Advaita