Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Jesus wat een werk en zeker met zoveel m2 op de RX, maar dat zal mijn leeftijd wel zijn 😜
De black hole en wax kun je machinaal uitpoetsen dus dat is nog wel te doen, maar bij een SiO2 coating is zowel aanbrengen als afnemen handwerk. Het gaat dus tussen de makkelijke weg met iets minder mooi resultaat, of meer werk en maximaal resultaat. Keuzes, keuzes... :eek:

Jarno
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en Bobusa
Ik heb de glaze (Poorboys Black Hole) en de wax (Poorboys Natty’s Liquid Blue) met het handje opgebracht en uitgepoetst. Dat gaat makkelijk hoor, de truc is dun aanbrengen en het blijft inderdaad een paar maanden actief.

En afhankelijk van je doel hoef je niet de hele auto in 1x te doen want dan is je volledige weekend wel goed besteed 😅 . Je kunt dat soort dingen ook per paneel doen verspreid over een paar dagen.

Voor het echte polijsten is een machine eigenlijk onmisbaar. Wat je daarmee aan krassen weg kunt werken is met het handje niet te doen. CarClean heeft een kanaal op YouTube (Clean riders) en daar staan echt goede filmpjes op met zeer duidelijke uitleg. Berkel en Rodenrijs is voor mij te ver weg, maar anders kun je ook langs gaan bij ze voor tips en advies.

En eerlijk gezegd, als ik zie wat ik heb kunnen bereiken met zo’n machine met krasjes, maak ik me voor die oppervlakkige krassen minder druk. Ik heb wat ervaring nu en heb dingen weg kunnen polijsten waarvoor ik eerst dacht dat ik naar de schadehersteller moest.
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisLas
Klinkt tof! Maar wat is het? En wat zijn je overwegingen? Ik ben me aan het oriënteren op polijsten en coating maar weet niet waar te beginnen. Dank voor tips en inzichten 👊🏽
Chris
Hey Chris! Mocht je nog vragen hebben over polijsten en coatings weet je me te vinden. Stuur me een PB of een berichtje via Whatsapp en ik zal je proberen te helpen in het doolhof van de detailing wereld
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisLas
Nou het is toch polijsten geworden. De motorkap is gedaan en volgens mij glimt hij wel aardig:
20240918_135038.jpg
Nu de rest van de auto nog... 😬

Jarno