Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Wilde vandaag de uitlaat vervangen. Niet het goede gereedschap om de lambda-sondes te verwijderen.
Dan maar even gelast want moet dinsdag naar de APK. Niet de schoonheidsprijs maar wel (voorlopig) dicht.
Andere pijp en alle benodigdheden had ik al in huis. Zo zie je maar weer dat het altijd anders loopt dan geplandšŸ˜”.
 

Bijlagen

  • IMG_20241012_161425.jpg
    IMG_20241012_161425.jpg
    3,9 MB · Weergaven: 20
  • IMG_20241012_161504.jpg
    IMG_20241012_161504.jpg
    4 MB · Weergaven: 21
  • IMG_20241012_161521.jpg
    IMG_20241012_161521.jpg
    5,1 MB · Weergaven: 24
  • IMG_20241012_161556.jpg
    IMG_20241012_161556.jpg
    6,1 MB · Weergaven: 21
  • IMG_20241012_161906.jpg
    IMG_20241012_161906.jpg
    3,9 MB · Weergaven: 20
Ondanks het voorzichtig wassen toch wat fijne swirls op de motorkap. Geen idee waar het exact door komt maar ik vond het niet om aan te zien, dus even met een mijn Rupes polijstmachine en Menzerna 400 de motorkap weer opgefrist. Niet perfect maar momenteel weinig tijd om alles tot in de puntjes aan te pakken, dus voor nu ziet het er in ieder geval een stuk beter uit.

Ook meteen alle microvezeldoeken weer fatsoenlijk gewassen, wellicht dat er toch eentje die ik heb gebruikt wat vuil had dat ik zelf niet zag.

lexus1.PNG
lexus2.PNG
 
Het kan misschien aan de instellingen van de foto liggen maar op de rechter foto vind ik de kleur ook meer tot zijn recht komen. Zo bevredigend om je auto zo te zien glanzen he? :cool:

Ik heb vorige week maandag een deukje uit mijn deur laten halen (met dank aan iemand in een grijze Volvo die zijn deur hard heeft opengegooid :mad:) en bij het reparatiebedrijf waren ze onder de indruk van hoe mijn auto eruit zag, ze zeiden dat hij zelfs als nieuw rook. (met dank aan Nanolex Odex). Dat zijn de momenten waarop ik denk: "daar doe ik het voor."

Jarno
 
Ondanks het voorzichtig wassen toch wat fijne swirls op de motorkap. Geen idee waar het exact door komt maar ik vond het niet om aan te zien, dus even met een mijn Rupes polijstmachine en Menzerna 400 de motorkap weer opgefrist. Niet perfect maar momenteel weinig tijd om alles tot in de puntjes aan te pakken, dus voor nu ziet het er in ieder geval een stuk beter uit.

Ook meteen alle microvezeldoeken weer fatsoenlijk gewassen, wellicht dat er toch eentje die ik heb gebruikt wat vuil had dat ik zelf niet zag.

Bekijk bijlage 182285Bekijk bijlage 182284
Ik denk dat je ruitenwissers een keer voor de gein een rondje van 360 graden gemaakt hebben ;)
 
Gisteren begonnen aan het plaatsen van de draadloze carplay module.
Helaas gaf het een flikkerende scherm.
Had van alles geprobeerd met de switches etc. maar niets hielp.
Alle kabels weer losgemaakt en in de doos gedaan, wilde het bijna terugsturen.
De verkoper gaf nog een laatste tip: losmaken van een grijs kabeltje (oude modellen).
grijze kabel losmaken.jpg

Dus vandaag alles weer losgehaald en opnieuw geinstalleerd en inderdaad, het grijze kabeltje losgemaakt en ... probleem was verholpen.
 
Het kan misschien aan de instellingen van de foto liggen maar op de rechter foto vind ik de kleur ook meer tot zijn recht komen. Zo bevredigend om je auto zo te zien glanzen he? :cool:

Ik heb vorige week maandag een deukje uit mijn deur laten halen (met dank aan iemand in een grijze Volvo die zijn deur hard heeft opengegooid :mad:) en bij het reparatiebedrijf waren ze onder de indruk van hoe mijn auto eruit zag, ze zeiden dat hij zelfs als nieuw rook. (met dank aan Nanolex Odex). Dat zijn de momenten waarop ik denk: "daar doe ik het voor."

Jarno
Heeft te maken met het licht, foto's waren op twee verschillende dagen genomen en de dag van het polijsten was het meer bewolkt :) En jazeker! Wel jammer dat het weer slechter wordt dus een enkele autorit en de zijkant zit weer helemaal vol modder spetters.