Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Wilde vandaag de uitlaat vervangen. Niet het goede gereedschap om de lambda-sondes te verwijderen.
Dan maar even gelast want moet dinsdag naar de APK. Niet de schoonheidsprijs maar wel (voorlopig) dicht.
Andere pijp en alle benodigdheden had ik al in huis. Zo zie je maar weer dat het altijd anders loopt dan gepland😡.
 

Bijlagen

  • IMG_20241012_161425.jpg
    IMG_20241012_161425.jpg
    3,9 MB · Weergaven: 43
  • IMG_20241012_161504.jpg
    IMG_20241012_161504.jpg
    4 MB · Weergaven: 42
  • IMG_20241012_161521.jpg
    IMG_20241012_161521.jpg
    5,1 MB · Weergaven: 40
  • IMG_20241012_161556.jpg
    IMG_20241012_161556.jpg
    6,1 MB · Weergaven: 38
  • IMG_20241012_161906.jpg
    IMG_20241012_161906.jpg
    3,9 MB · Weergaven: 38
Ondanks het voorzichtig wassen toch wat fijne swirls op de motorkap. Geen idee waar het exact door komt maar ik vond het niet om aan te zien, dus even met een mijn Rupes polijstmachine en Menzerna 400 de motorkap weer opgefrist. Niet perfect maar momenteel weinig tijd om alles tot in de puntjes aan te pakken, dus voor nu ziet het er in ieder geval een stuk beter uit.

Ook meteen alle microvezeldoeken weer fatsoenlijk gewassen, wellicht dat er toch eentje die ik heb gebruikt wat vuil had dat ik zelf niet zag.

lexus1.PNG
lexus2.PNG
 
Het kan misschien aan de instellingen van de foto liggen maar op de rechter foto vind ik de kleur ook meer tot zijn recht komen. Zo bevredigend om je auto zo te zien glanzen he? :cool:

Ik heb vorige week maandag een deukje uit mijn deur laten halen (met dank aan iemand in een grijze Volvo die zijn deur hard heeft opengegooid :mad:) en bij het reparatiebedrijf waren ze onder de indruk van hoe mijn auto eruit zag, ze zeiden dat hij zelfs als nieuw rook. (met dank aan Nanolex Odex). Dat zijn de momenten waarop ik denk: "daar doe ik het voor."

Jarno
 
Ondanks het voorzichtig wassen toch wat fijne swirls op de motorkap. Geen idee waar het exact door komt maar ik vond het niet om aan te zien, dus even met een mijn Rupes polijstmachine en Menzerna 400 de motorkap weer opgefrist. Niet perfect maar momenteel weinig tijd om alles tot in de puntjes aan te pakken, dus voor nu ziet het er in ieder geval een stuk beter uit.

Ook meteen alle microvezeldoeken weer fatsoenlijk gewassen, wellicht dat er toch eentje die ik heb gebruikt wat vuil had dat ik zelf niet zag.

Bekijk bijlage 182285Bekijk bijlage 182284
Ik denk dat je ruitenwissers een keer voor de gein een rondje van 360 graden gemaakt hebben ;)
 
Gisteren begonnen aan het plaatsen van de draadloze carplay module.
Helaas gaf het een flikkerende scherm.
Had van alles geprobeerd met de switches etc. maar niets hielp.
Alle kabels weer losgemaakt en in de doos gedaan, wilde het bijna terugsturen.
De verkoper gaf nog een laatste tip: losmaken van een grijs kabeltje (oude modellen).
grijze kabel losmaken.jpg

Dus vandaag alles weer losgehaald en opnieuw geinstalleerd en inderdaad, het grijze kabeltje losgemaakt en ... probleem was verholpen.
 
Het kan misschien aan de instellingen van de foto liggen maar op de rechter foto vind ik de kleur ook meer tot zijn recht komen. Zo bevredigend om je auto zo te zien glanzen he? :cool:

Ik heb vorige week maandag een deukje uit mijn deur laten halen (met dank aan iemand in een grijze Volvo die zijn deur hard heeft opengegooid :mad:) en bij het reparatiebedrijf waren ze onder de indruk van hoe mijn auto eruit zag, ze zeiden dat hij zelfs als nieuw rook. (met dank aan Nanolex Odex). Dat zijn de momenten waarop ik denk: "daar doe ik het voor."

Jarno
Heeft te maken met het licht, foto's waren op twee verschillende dagen genomen en de dag van het polijsten was het meer bewolkt :) En jazeker! Wel jammer dat het weer slechter wordt dus een enkele autorit en de zijkant zit weer helemaal vol modder spetters.
 
Het is niet mijn Lexus dus ik weet niet of dit wel telt 😉 maar vandaag in de UX van mijn vader een module ingebouwd om de spiegels automatisch in te klappen. De module is afkomstig van Aliexpress en de handleiding die erbij zat was... interessant. Overduidelijk vertaald uit het Chinees naar het Engels door iemand die minstens een van beide talen niet beheerst. Gelukkig is de handleiding niet nodig, het is een spelletje "zoek de identieke stekkers" en alles klikt gewoon op zijn plaats. Ik ben er ongeveer een uurtje mee bezig geweest maar dat was vooral omdat ik heel voorzichtig was met het loshalen van het deurpaneel en daarna alle draden en stekkers goed vastzetten zodat er niets gaat rammelen. Het aansluiten van de module zelf was in een paar minuten gebeurd. Voor de geïnteresseerden, het is deze module.

Jarno
 
Oeh interessant, al denk ik dat ik mijn techneut niet kan overhalen, die is van de auto zo origineel mogelijk houden. Daar is ook wat voor te zeggen.

Hoe heeft het effect op de originele schakelaar, laat je die voortaan altijd op "dicht" staan?
 
Dat is het mooie ervan: het heeft verder geen enkel effect, alles blijft gewoon werken zoals het was. Wat de module doet is het "deur op slot" signaal onderscheppen en dan het signaal "spiegels dicht" uit sturen, en vice versa. De "spiegels open" en "spiegels dicht" signalen van de schakelaar worden gewoon doorgegeven.

Jarno
 
Ik bemerkte vandaag iets raars aan de CT.
Ik gebruikte de ruitenwisser sproeier en zag dat tegelijkertijd de koplamp sproeiers enthousiast meededen....nu heb ik daar een aparte knop voor.

Iemand een idee hoe dit kan?
 
Ik bemerkte vandaag iets raars aan de CT.
Ik gebruikte de ruitenwisser sproeier en zag dat tegelijkertijd de koplamp sproeiers enthousiast meededen....nu heb ik daar een aparte knop voor.

Iemand een idee hoe dit kan?
Je hebt een aparte knop om desgewenst naar eigen inzicht de koplampsproeiers in werking te stellen. Daarnaast heb je bij gebruik van Xenon licht het probleem dat wanneer de koplampen vuil zijn, deze bij branden van de lampen inwendig te warm kunnen worden, wat de levensduur bekort. Om die reden wordt er, als je bij slecht weer de sproeiers veelvuldig gebruikt, ook de koplampen "gewassen". Het "automatisch sproeien" is dus een beveiligingsvoorziening.
 
Je hebt een aparte knop om desgewenst naar eigen inzicht de koplampsproeiers in werking te stellen. Daarnaast heb je bij gebruik van Xenon licht het probleem dat wanneer de koplampen vuil zijn, deze bij branden van de lampen inwendig te warm kunnen worden, wat de levensduur bekort. Om die reden wordt er, als je bij slecht weer de sproeiers veelvuldig gebruikt, ook de koplampen "gewassen". Het "automatisch sproeien" is dus een beveiligingsvoorziening.
Ok, dank je wel, weer wat geleerd!!
 
Daarnaast heb je bij gebruik van Xenon licht het probleem dat wanneer de koplampen vuil zijn, deze bij branden van de lampen inwendig te warm kunnen worden, wat de levensduur bekort.
Even los van het feit dat een CT LED koplampen heeft: bovenstaande moet je me eventjes uitleggen.
 
Xenon en halogeenlampen geven veel warmte af en normaal gesproken gaat dat als infrarood licht door het glas heen naar buiten. Als het glas vuil is vangt het vuil het IR op, wordt warm, en geeft die warmte weer af aan het glas. Op de lange termijn zullen je lampen daardoor sneller slijten. Om dezelfde reden moet je halogeenlampjes in huis ook niet met je blote vingers installeren maar altijd met een papiertje of doekje beetpakken, het vet van je vingers zorgt ook voor opwarming.

Jarno
 
Ja op die manier. Enkel halogeenlampen (meeste IR) hebben in vrijwel alle gevallen al geen sproeiers. Ik meen dat het vooral met strooilicht te maken heeft. Daarom is het ook een aantal jaar verplicht geweest bij Xenon verlichting. Glas (kunststof) warmt echt niet zo extreem op, de rijwind (vooral met slecht weer), doet ook nog mee. En een lampunit voert zelf ook nog warmte af.
 
Tja, als je neurotisch bent dan rij je een Lexus. Het zat me al langer dwars dat mijn kentekenplaten niet mooi waren, aan beide uiteinden een lelijke veeg/vlek. Higgie tipte me op de laatste forum meeting dat je ze kunt vervangen. Ik dacht dat ik een 1 (kopie plaat) op de nieuwe zou krijgen maar dat is niet het geval volgens Higgie, en hij heeft gelijk, vandaag nieuwe gehaald in vervangen. Ja, als je streeft naar perfectie....
 

Bijlagen

  • 20240302_164123.jpg
    20240302_164123.jpg
    862,9 KB · Weergaven: 38
  • 20241025_122934.jpg
    20241025_122934.jpg
    2 MB · Weergaven: 38
Tja, als je neurotisch bent dan rij je een Lexus…
Ik heb daarnaast ook last van autistische trekjes…
Bij elke auto die ik heb gehad, zijn mijn eerste ‘klusjes’:
- met zwarte tape de naam van de garage afplakken (zwarte rand onderaan kentekenplaat)
- de type-aanduiding achterop de auto, eraf halen/of eraf laten halen door de verkopende garage