Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Afgelopen weekend, cadeautje van mijn oudste zoon: Lexus IS200/300 Fog mod kit ingebouwd. Met schakelaar om ook netjes door de APK te komen. Huidige kilometerstand 300.563 km en still going strong.
1730143506735.png

• Leuk
Waarderingen: Johnny Le en Paniekje
Vanmorgen vol vertrouwen de boot naar de garage gebracht voor APK-keuring. Na initieel goedkeuren vond de steekproefmeneer dat er twee stukjes van de remleiding wat roestig waren dus alsnog afkeur.
12 november reparatie.
En dan vast goedkeuring want hij is nu twee keer nagekeken :giggle:

• Leuk
Waarderingen: Johno
Tsja, jammer vd afkeur, beetje irritant, moet je nog een keer, maar zo wel weer dik in orde. Pas mijn Prelude '91 eerst nagelopen en een plek op de remleiding schoon gemaakt en wat nieuwe bodykit protect erop. Fluitend door de keuring. Maar het ligt er ook soms aan hoe de keurmeester er naar kijkt....

Vanmorgen vol vertrouwen de boot naar de garage gebracht voor APK-keuring. Na initieel goedkeuren vond de steekproefmeneer dat er twee stukjes van de remleiding wat roestig waren dus alsnog afkeur.
12 november reparatie.
En dan vast goedkeuring want hij is nu twee keer nagekeken :giggle:
Dan ben ik wel benieuwd op welke plekken. Dan laat ik dat ook gelijk nakijken. Bedankt voor het melden.
Leuke profielfoto overgevens.

Wist niet dat boten ook remleidingen hebben… :rolleyes: :ROFLMAO:
Schermafbeelding 2024-10-29 om 18.48.15.png

Maar moet gezegd worden, het is wel een gave!
Kunnen we daar niet een keer een meeting houden, met alle Lexussen ervoor geparkeerd :cool:

Dan ben ik wel benieuwd op welke plekken. Dan laat ik dat ook gelijk nakijken. Bedankt voor het melden.
Leuke profielfoto overgevens.
Achter alle vier de wielen nota bene, net het stukje dat vervolgens verdwijnt onder de wielkappen (of hoe die afdekking ook heet achter de wielen in de wielkasten). Vier keer een niet al te groot stuk. Loopt wel in een bochtje, verhaal is om ze tot na de bochtjes weg te halen en dan aan het rechte stuk leiding dat ergens onder de auto loopt met een koppelstukje een nieuw stukje leiding te plaatsen, keer vier dus.

Lichte roestvorming die de garage wel gezien had maar niet ernstig genoeg vonden voor een afkeur.

KEEZZZ heeft gelijk hoor, moet wel weer netjes worden. Geen probleem.

En die boot lag in een werf ergens in Friesland waar ik vorig jaar een keer reed. Rondritje Friesland gemaakt met een vriend, ik vond de boot wel bij de auto passen :) .
Ook nog donders lekkere poffertjes gegeten in Harlingen (als je daar onverhoopt eens terecht komt...).

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Die roest aan de remleidingen verbaast me eigenlijk wel. Bij inspectie van de gehele onderzijde in nov vorig jaar is dat bij die van mij niet opgevallen, en bijna geen roest te bekennen. Heb niet specifiek op die plekken gekeken en ook geen APK melding gehad. Hoe is de staat van de rest van jouw auto (onderzijde)?

Staat van de gehele auto is uitstekend, onderkant is mooi droog en ook vrijwel geen roest te bekennen. Rijdt verder ook prima, gedraagt zich keurig. Tot nu toe geen gekke reparaties gehad behalve een nieuwe radiateur en airco condensor (beide gatenkaas na 8 jaar Moskou). En continue gedoe met de sensoren in de banen, dat wel.

Met mijn vorige LS (400) heb ik overigens ook een keer van een remleiding een stukje moeten vervangen.