Ik ben nog een aan het uitproberen met de droogtijd. De 5 tot 15 minuten haal ik zelf niet moet ik zeggen en ja... ik schud de lak voor gebruik.Hoe werkt het met dat Chipex? De website laat het nogal simpel lijken maar wat is de praktijk?
Ik heb dit ook geprobeerd met de lakstift/clear coat en de resultaten zijn redelijk. Ik heb geen polijstschijf maar heb ook geen faciliteiten ( 220 volt) om deze te gebruiken.Als beginners onder elkaar: werkt polijsten wellicht? Ik laat bij steenslag een druppeltje lak op de schadeplek vallen, zodat de lak op de reparatieplek iets opbolt.
Na uitharden (ik neem een dag) is de lak bijna vlak en kan ik het plekje vlakpolijsten met een kleine polijstschijf.
Dan druppeltje transparante autolak er op laten vallen.
En weer een dag later vlakpolijsten en met de hand napolijsten.
Shit happensVandaag mijn eerste kras gereden.
De eerste kras is het ergst, zegt men. Balen dus.
Gelukkig all-risk verzekerd.
Is het niet meer te repareren dan? Het lijkt mij in de basis lastig en vooral een hoop gedoe als je je stuur in een andere stand wilt plaatsen.De elektrische stuurverstelling is nu volledig in staking gegaan, ik kon de hoogte nog wel instellen, maar dat wil nu ook niet meer, vanmiddag het kunststof omhulsel verwijderd van de stuurkolom zodat ik bij de motoren kon komen en met een tang de as gedraaid tot het stuur voor mij op de juiste hoogte stond, ook de (hopelijk juiste) zekering eruit getrokken zodat ie niet opeens bij een opleving zich verzet en ik daarna weer met de hand de boel op de juiste stand moet draaien
Vervangen van de motoren zou het moeten oplossen, misschien in de toekomst.Is het niet meer te repareren dan? Het lijkt mij in de basis lastig en vooral een hoop gedoe als je je stuur in een andere stand wilt plaatsen.
Ook de reden dat ik geen haast heb met repareren/vervangen, stuur staat goed.Anderzijds hoef je zoiets vaak maar eenmalig in te stellen. Maar uiteraard is het altijd het mooiste, als alle systemen werken.
Bij mijn Porsche 968 had ik ooit zoiets met de stoelverstelling. Daar bleken door het bewegen enkele draden bij de connectoren gebroken te zijn. Vervangen en klaar...! Lijkt me niet des Lexus, maar ja, ook van Porsche had ik verwacht dat ze geen te korte draden (dus spanning, dus slijtage) zouden monteren...Na een tijd rondgereden te hebben met een zowel zingend als schavend geluid van de achteras, beide wielnaven vervangen wat een hoop rust teruggaf.
De elektrische stuurverstelling is nu volledig in staking gegaan, ik kon de hoogte nog wel instellen, maar dat wil nu ook niet meer, vanmiddag het kunststof omhulsel verwijderd van de stuurkolom zodat ik bij de motoren kon komen en met een tang de as gedraaid tot het stuur voor mij op de juiste hoogte stond, ook de (hopelijk juiste) zekering eruit getrokken zodat ie niet opeens bij een opleving zich verzet en ik daarna weer met de hand de boel op de juiste stand moet draaien.