Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Bekijk bijlage 181910
Ik heb vandaag de schade opgenomen van mijn Lexus... Schijnbaar heeft er iemand rondom tijdstip EK-wedstrijd mijn Lexus een 'kusje' gegeven (hik...?) en uiteraard niets gemeld en niemand iets gezien. Hapje van circa 6 cm lang en 5 mm diep uit de bumper en krassen.
Frustrerend en triest, maar in deze tijdsgeest dat zelfs vrachtwagens doorrijden na een dodelijke aanrijding, niet verbazingwekkend. Dinsdag de schade laten taxeren, wel al aangifte gedaan. Daarna maar kijken voor Waarborgfonds, (allrisk)verzekering of zelf in de buidel tasten.
:mad:
Update: De aangifte was na een dag al afgesloten (verassend). Garage heeft de schade nauwkeurig weg gepolijst, je ziet wel nog de hap, dit zou alleen verholpen kunnen worden door de gehele bumper te vervangen (€600+) of opvullen met kit. Uiteindelijk dus gekozen voor alleen polijsten maar het resultaat is prima, zelfs na een wasbeurt.
Het blijft triest dat deze schade is ontstaan en de dader op het kerkhof ligt, maar gelukkig vakkundig hersteld.(y)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa, Primi en Advaita
Gisteren de PCV valve van de IS250 vervangen. Was niet onnodig want de oude was zo zwart als roet en dichtgekoekt.
En ik heb een klein gaatje in de originele uitlaat waarvoor ik gisteren een OEM uitlaatsysteem in Duitsland heb opgehaald die onder een Lexus uit kwam met 90.000km.
In perfecte staat en een koopje!
Huidige zit er nu 290.000km onder dus als die andere het ook zo lang vol gaat houden mag ik tevreden zijn .
Had trouwens vorige week bijna een GS250 gekocht maar was net te laat.
Wordt lastig om een opvolger te vinden voor de huidige auto, daar ik absoluut geen 4 cilinder meer wil en geen CVT.
Hoop dat de IS250 nog lang mee mag gaan.
 
Gisteren de PCV valve van de IS250 vervangen. Was niet onnodig want de oude was zo zwart als roet en dichtgekoekt.
En ik heb een klein gaatje in de originele uitlaat waarvoor ik gisteren een OEM uitlaatsysteem in Duitsland heb opgehaald die onder een Lexus uit kwam met 90.000km.
In perfecte staat en een koopje!
Huidige zit er nu 290.000km onder dus als die andere het ook zo lang vol gaat houden mag ik tevreden zijn .
Had trouwens vorige week bijna een GS250 gekocht maar was net te laat.
Wordt lastig om een opvolger te vinden voor de huidige auto, daar ik absoluut geen 4 cilinder meer wil en geen CVT.
Hoop dat de IS250 nog lang mee mag gaan.
Geen viercilinder en geen CVT.
De keuze bij Lexus wordt dan wel klein, volgens mij 😬
 
Geen viercilinder en geen CVT.
De keuze bij Lexus wordt dan wel klein, volgens mij 😬
Dat is iets wat zeker is maar ik hoef de keuze gelukkig nog lang niet te maken.
Ondanks 290.000km is de IS nog steeds fris en fruitig.
Moet daarnaast ook eerlijk bekennen dat ik nooit in een GS450h heb gereden (de meest logische opvolger). Wel een Toyota met CVT maar het kon mij destijds totaal niet bekoren.
 
Een willekeurige 450h aandrijflijn van Lexus is wel andere koek dan het gros van de Toyota hybrides. Mogelijk vind je een 300h van Lexus ook al prima, maar zo’n V6 met hybride is toch wel erg fijn hoor. En heel erg rap.
 
Een willekeurige 450h aandrijflijn van Lexus is wel andere koek dan het gros van de Toyota hybrides. Mogelijk vind je een 300h van Lexus ook al prima, maar zo’n V6 met hybride is toch wel erg fijn hoor. En heel erg rap.

Het is inderdaad onjuist om alle (Toyota/Lexus) hybrides allemaal op een hoop te gooien. Hoewel het aandrijfprincipe (combinatie van een verbrandingsmotor, een elektromotor, een CVT en een regelunit) vergelijkbaar is, verschillen ze zeer sterk in de manier waarop die combinatie in de praktijk bevalt. Dat hangt sterk af van de vermogens- en koppel kromme van de verbrandingsmotor, het beschikbare elektrische vermogen en de manier waarop dit in de praktijk door de besturingsunit wordt gecombineerd. Een GS 300h levert daardoor een heel andere rijervaring dan een GS 450h. Overigens is het gegeven dat er een viercilinder aan het werk is, niet perse een reden voor afwijzing. Weliswaar loopt een viercilinder iets minder "mooi" dan een zescilinder, maar ook een CVT met viercilinder kan zeer acceptabel zijn. Een moderne ES 300h is in dat opzicht veel geslaagder dan een GS 300h.

Het is dus zaak met verschillende modellen een uitgebreide proefrit te maken, alvorens een definitieve keuze te maken. En helaas, die keuze wordt door de "downsizing" van motoren kleiner.
 
Laatst bewerkt:
Onze Lexus met viercilinder / CVT loopt echt zijdezacht, zelfs in vergelijking met de 3.2 VR6 / DSG die we hiervoor hadden.
Het vermogen moet je in de Lexus wel opzoeken, maar is niet veel langzamer.
Het comfort is echt keer drie, daarentegen.
 
Vandaag noodgedwongen het thuiskomertje erop geschroefd. Dat ging gelukkig erg soepel. Morgen het wiel maar even naar de dealer brengen.
 
Gelukkig heb je nog een reservewiel, of heb je die apart gekocht? Ik had in m'n IS300h zo'n ellendig setje met een pomp. Gelukkig nooit hoeven te gebruiken. Wel had ik een thuiskomer op ebay gekocht en in de kofferbak. In de LS godzijdank nog een full size wiel.

Lexus verteld ons dat als je een lekke band hebt gewoon de road side assistance bellen als je tenminste een pasje hebt. Defeats the purpose zeggen in de USA... Je hebt dus niets aan dat pomp setje. Lexus raadt het zelfs af om te gebruiken. Je kun je band namelijk na gebruik gelijk weggooien.

Mopper mopper.... rant closed :LOL:
 
Gelukkig heb je nog een reservewiel, of heb je die apart gekocht? Ik had in m'n IS300h zo'n ellendig setje met een pomp. Gelukkig nooit hoeven te gebruiken. Wel had ik een thuiskomer op ebay gekocht en in de kofferbak. In de LS godzijdank nog een full size wiel.

Lexus verteld ons dat als je een lekke band hebt gewoon de road side assistance bellen als je tenminste een pasje hebt. Defeats the purpose zeggen in de USA... Je hebt dus niets aan dat pomp setje. Lexus raadt het zelfs af om te gebruiken. Je kun je band namelijk na gebruik gelijk weggooien.

Mopper mopper.... rant closed :LOL:
Ja er zit een thuiskomertje in. Inderdaad lijkt dat praktisch. Ik moet wel zeggen dat het een wiel is dat net zo goed op een Eend kan zitten . Dus het wiel wat eraf komt op dezelfde plaats leggen als het thuiskomertje gaat met geen mogelijkheid lukken. Voor nu was het geen probleem maar als je de achterbak vol hebt liggen dan zou ik niet weten waar je je wiel dan fatsoenlijk moet laten.

Voor mijn motor heb ik gewoon een setje om een plug te plaatsen en CO2 patronen om hem weer van lucht te voorzien. In de meeste gevallen is dat afdoende tenzij het gat zo groot is dat een plug niet meer te zetten is.

Gelukkig kon ik het zelf oplossen. Ik moest iemand ophalen uit het ziekenhuis dus ik had ff geen tijd om op Lexus assistance te wachten. Het wisselen was binnen een minuut of 5 gebeurt. Wachten had waarschijnlijk wel minstens een uur geduurd schat ik in.

Hoe dan ook, morgen het bandje maar even wegbrengen..
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa
Motorband pluggen? Heel kort ritje hoop ik? :eek:
Als je off road rijdt en je band is lek dan heb je de optie wachten totdat je een ons weegt of je bent zelfvoorzienend en repareert de boel zodat je weer verder kunt.

Hoewel ik daarvoor niet het gereedschap bij me heb kun je ook onderweg een binnenband vervangen. Dat is een aardig klusje maar dan kun je in elk geval verder.

Maar goed, dat zijn onderwerpen voor het motorforum en niet voor de Lexus liefhebbers op dit forum.
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09
Zo, en afgelopen vrijdag weer een klus kunnen afvinken. De "permanente" reparatie aan de middenpijp had het begeven en er was dus weer een gaatje ontstaan. Toen was ik er klaar mee en heb ik maar een nieuwe middenpijp besteld. Deze er vrijdag onder gezet.

Oude pijp:
Bekijk bijlage 181513
Nieuwe pijp:
Bekijk bijlage 181512

Alleen alles op de oprit gedaan, dus nu al de tweede dag overal spierpijn :ROFLMAO:

Ow en ik kan nu bevestigen dat een pijp voor een IS250 op een IS350 past, die zijn exact hetzelfde ondanks dat ze een ander typenummer hebben bij Lexus...
@Metalfreak Ik ben ook aan de beurt. Gat in de uitlaat in het flexibele stuk. Heb al een andere pijp liggen zoals op jouw foto.
Heb jij nog pakkingen moeten bestellen?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Ik heb ook een Lexus
Ik ben alvast begonnen mijn auto herfst/winterklaar te maken. Vandaag gewassen, met Monello non-ferro behandeld en met klei de laatste verontreinigingen verwijderd. Hij staat er nu zo bij:
20240917_152252.jpg
Morgen ga ik wat kleine imperfecties wegpolijsten. Ik twijfel alleen nog of ik hem daarna met Black Hole showglaze zal behandelen en in de was zetten, of dat ik er een SiO2 coating op doe.

Jarno
 
Black Hole showglaze zal behandelen en in de was zetten, of dat ik er een SiO2 coating
Klinkt tof! Maar wat is het? En wat zijn je overwegingen? Ik ben me aan het oriënteren op polijsten en coating maar weet niet waar te beginnen. Dank voor tips en inzichten 👊🏽
Chris
 
Maar wat is het? En wat zijn je overwegingen?
Black Hole maakt de kleur dieper en vult micro-krasjes op, maar is van zichzelf niet weerbestendig. Er moet daarom nog een laagje beschermende wax overheen. Een SiO2 coating legt een flinterdun laagje kwartsglas over je lak heen waardoor die harder wordt, sterk waterafstotend en een harde glasglans krijgt. Qua bescherming is SiO2 beter maar wel meer werk om aan te brengen. Een wax gaat op zijn best een paar maanden mee, een SiO2 coating minimaal een jaar.

Jarno
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n
Black Hole maakt de kleur dieper en vult micro-krasjes op, maar is van zichzelf niet weerbestendig. Er moet daarom nog een laagje beschermende wax overheen. Een SiO2 coating legt een flinterdun laagje kwartsglas over je lak heen waardoor die harder wordt, sterk waterafstotend en een harde glasglans krijgt. Qua bescherming is SiO2 beter maar wel meer werk om aan te brengen. Een wax gaat op zijn best een paar maanden mee, een SiO2 coating minimaal een jaar.

Jarno
Jesus wat een werk en zeker met zoveel m2 op de RX, maar dat zal mijn leeftijd wel zijn 😜
 
Black Hole maakt de kleur dieper en vult micro-krasjes op, maar is van zichzelf niet weerbestendig. Er moet daarom nog een laagje beschermende wax overheen. Een SiO2 coating legt een flinterdun laagje kwartsglas over je lak heen waardoor die harder wordt, sterk waterafstotend en een harde glasglans krijgt. Qua bescherming is SiO2 beter maar wel meer werk om aan te brengen. Een wax gaat op zijn best een paar maanden mee, een SiO2 coating minimaal een jaar.

Jarno
Thanks! Ja dat klinkt als een flinke klus idd.. ga ik me verder in verdiepen. vette techniek. Succes 👊🏽