Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

En waar bestaat die droom vandaag uit?
Ik zag mijzel heerlijk relaxed rond cruisen/zweven in een warme weldadige en ontspannende omgeving.
Rijcomfort, isolatie, wegligging, beleving en techniek van een hoog niveau.

Een omhulsel gebouwd met oog voor smaak, kwaliteit, klasse en detail.
Een plek waar je tot rust kan komen.
Dat hij ook nog redelijk economisch te rijden is mag daar als een kers op de taart nog bovenop.

Ik kan niet wachten om die Mark Levinson te mis- gebruiken, een streling voor het oor.
De weldaad voor mijn getergde rug dmv verwarming voor in de winter en voldoende steun op de juiste plekken in een mooie elektrisch bediende leren stoel...
Kan het luxer?
Kan het mooier?

Moet ik doorgaan??

šŸ˜‚
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa, D43m0n en RoelVB
Ik zag mijzel heerlijk relaxed rond cruisen/zweven in een warme weldadige en ontspannende omgeving.
Rijcomfort, isolatie, wegligging, beleving en techniek van een hoog niveau.

Een omhulsel gebouwd met oog voor smaak, kwaliteit, klasse en detail.
Een plek waar je tot rust kan komen.
Dat hij ook nog redelijk economisch te rijden is mag daar als een kers op de taart nog bovenop.

Ik kan niet wachten om die Mark Levinson te mis- gebruiken, een streling voor het oor.
De weldaad voor mijn getergde rug dmv verwarming voor in de winter en voldoende steun op de juiste plekken in een mooie elektrisch bediende leren stoel...
Kan het luxer?
Kan het mooier?

Moet ik doorgaan??

šŸ˜‚
Geweldig! Ik kan het haast niet beter omschrijven. :unsure: het Lexus gevoel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Advaita
Ik zag mijzel heerlijk relaxed rond cruisen/zweven in een warme weldadige en ontspannende omgeving.
Rijcomfort, isolatie, wegligging, beleving en techniek van een hoog niveau.

Een omhulsel gebouwd met oog voor smaak, kwaliteit, klasse en detail.
Een plek waar je tot rust kan komen.
Dat hij ook nog redelijk economisch te rijden is mag daar als een kers op de taart nog bovenop.

Ik kan niet wachten om die Mark Levinson te mis- gebruiken, een streling voor het oor.
De weldaad voor mijn getergde rug dmv verwarming voor in de winter en voldoende steun op de juiste plekken in een mooie elektrisch bediende leren stoel...
Kan het luxer?
Kan het mooier?

Moet ik doorgaan??

šŸ˜‚
Nou, met dit warme weer is stoel koeling ook heel lekker....:cool::p
 
  • Leuk
Waarderingen: Advaita
Vandaag mijn karretje iets minder zuinig gemaakt, ik moet wel de staatskas blijven spekken. Toch?
Ik ben er daarnet pas achter gekomen dat mijn AC ook naast Eco en normal een fast-stand kent. (schaam)
Binnen secondes na het starten heb ik nu de Noordpool in m'n wagen. Dat was altijd veel subtieler op "normal". Ah, laat het maar weer 40 graden worden. :(

AC fast a.jpg


AC fast b.jpg
 
remleidingen doorgespoeld met de eezibleed , meteen ff de remklauwen en schijven in de zwarte hammerite gezet
andere koplamp gemonteerd , mijn oude had een lekje en nieuwe sidemarker gemonteerd de oude had een barst
Gaat mooi hĆØ, dat doorspoelen met het vaatje onder druk. šŸ‘Œ
 
Vandaag mijn karretje iets minder zuinig gemaakt, ik moet wel de staatskas blijven spekken. Toch?
Ik ben er daarnet pas achter gekomen dat mijn AC ook naast Eco en normal een fast-stand kent. (schaam)
Binnen secondes na het starten heb ik nu de Noordpool in m'n wagen. Dat was altijd veel subtieler op "normal". Ah, laat het maar weer 40 graden worden. :(

Bekijk bijlage 181855

Bekijk bijlage 181856
M
Vandaag mijn karretje iets minder zuinig gemaakt, ik moet wel de staatskas blijven spekken. Toch?
Ik ben er daarnet pas achter gekomen dat mijn AC ook naast Eco en normal een fast-stand kent. (schaam)
Binnen secondes na het starten heb ik nu de Noordpool in m'n wagen. Dat was altijd veel subtieler op "normal". Ah, laat het maar weer 40 graden worden. :(

Bekijk bijlage 181855

Bekijk bijlage 181856
Is de fast stand niet gewoon een combinatie van hard blazen en recirculatie ?
 
Is de fast stand niet gewoon een combinatie van hard blazen en recirculatie ?
Ik weet niet wat de auto allemaal regelt, maar gisteren was het bloedheet en was de auto als een halve dolle ijskoude lucht aan het blazen, na een tijdje werd dat minder, waarschijnlijk was de gewenste temperatuur bereikt.
Vanochtend was het redelijk koel en kwam er een mild zuchtje uit de roosters.
AC staat nog steeds op fast, vanaf nu mijn favoriet!
 
Ik weet niet wat de auto allemaal regelt, maar gisteren was het bloedheet en was de auto als een halve dolle ijskoude lucht aan het blazen, na een tijdje werd dat minder, waarschijnlijk was de gewenste temperatuur bereikt.
Vanochtend was het redelijk koel en kwam er een mild zuchtje uit de roosters.
AC staat nog steeds op fast, vanaf nu mijn favoriet!
Doel van airco in een auto is het warmteverlies van de er zich in bevindende personen te beinvloeden in die zin dat de lichaamskerntemperatuur zo ongeveer op de optimale temperatuur van 37 C blijft. Als het snoeiheet is, wordt daartoe de in de auto aanwezige lucht gekoeld opdat het warmteverlies van de aanwezige lichamen wordt vergroot. De regeling kan daarbij heel primitief zijn (ergens een temperatuursensor in de auto) of zeer gecompliceerd zoals in jouw auto. Bij mijn weten is die voorzien van onder meer een sensor die je lichaamstemperatuur meet via de stoel waar je op zit. Mogelijk dat je "oververhit" in eeen ook erg warme auto bent gestapt en dat bij het inschakelen van "fast" er opeens een daarvoor onbekend "levensreddend programma" is gestart om je voor inwendige oververhitting en orgaanfalen te behoeden :)

Dat je de volgende morgen niet opnieuw met een mistral of bora werd begroet, kan mogelijk komen omdat jou oververhitting op dat moment niet aanwezig was en ook het autointerieur was afgekoeld.

Ook bij een zeer gecompliceerd systeem is het zaak enige aandact te besteden aan de richting van de in de auto aanwezige uitstroomroosters. Meer dan een zacht briesje zou je eigenlijk nooit moeten voelen. Dat bereik je het best door de roosters zodanog te richten dat je a.h.w. wordt omgeven door een "holle pijp van koelere lucht" om je lichaam, zodanig dat de overmatige lichaamswarmte daarheen kan worden afgevoerd.

Ik heb slechts een keer een auto gehad waar de optimale instelling van airco en roosters duidelijk werd uitgelegd. Dat was een Volvo 740, de meeste merken geven daar niet of nauwelijks uitleg over anders dan wat en hoe je iets kunt instellen. Waarom een bepaalde instelling het best zou zijn, wordt niet genoemd. De kern van het geheel: zorgen dat je lichaam overtollige warmte effectief kan afvoeren door rondom je huid te zorgen voor lucht met een lagere temperatuur dan 37 graden met een zodanige lluchtvochtigheid dat zweet van he huid "comfortabel" kan verdampen. Je lijf heeft een koelsysteem dat functioneert op basis van verdampingskoeling - en daarvoor is koele lucht en een relatief lage luchtvochtigheid nodig. Als de relatieve luchtvochtigheid om je heen nagenoeg 100% is, werkt het niet - uitgescheiden zweet druppelt van je lijf af maar koeling is er dan niet.

In principe kan ook de recirculatiestand tijdelijk bijdragen aan sneller afkoelen. Langere tijd gebruik is echter niet aan te raden - het zuurstofgehalte in de lucht om je heen neemt af en na verloop van tijd zit je als een vis op het droge naar lucht te happen.
 
De auto gereset, 12 volt accu enkele minuten losgehaald en weer aangesloten. Bij het opnieuw aansluiten van de accu klonk mijn karretje even als een Transformer uit de 90's, her en der hoorde ik lucht ontsnappen , klikgeluiden en motoren draaien.
Eenmaal in de auto was alleen de navigatie en audio gereset. Stoelgeheugen, voorkeur dashboard, AC etc. was nog zoals voorheen.
Waarom deed ik dit? Mijn auto schakelt als een F1 wagen, Max zou m'n bak wel willen onder z'n Redbull. Nu schakelt mijn auto als een LFA, een stuk lekkerder! Ook het onderstel lijkt een stuk soepeler, maar dat kan tussen m'n oren zitten...

Ik had al nieuwe versnellingsbak software en twee maal de bakolie gewisseld maar dat hielp maar een beetje. Hopelijk blijft het nu beter...
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexus4me en D43m0n
De poetsmachine er weer bij gepakt. Eerst even gewassen uiteraard, daarna de kofferklep en alle vier de deuren met claymitt schoongemaakt. Daarna opnieuw de auto gewassen en gedroogd. Toen begonnen met de kofferklep polijsten. Eerst het boeltje afgeplakt en de kentekenplaat verwijderd:

77F9344E-E03E-4CF9-A042-8701D995936E.jpeg


Dit waren de ergste krassen op de kofferklep:

IMG_3351.jpeg


En na polijsten met een compound en gele pad (Monello) is dit al het resultaat:

IMG_3352.jpeg


Best goed gelukt, al zeg ik het zelf :cool:

Daarna begonnen met de deuren aan de passagierszijde, maar helaas niet af kunnen maken want toen begon het te regenen :cautious:

Morgen hopelijk weer verder :giggle:
 
1000055498.jpg


Vandaag heb ik deze UX gekocht. Ik moet nog even wachten op aflevering dus veel kan ik er nog niet aan doen.

Wat ik vandaag voor de Lexus gedaan heb:
-verzekering gemaild
-milieusticker voor Duitsland besteld

Twee dagen na aflevering mag de UX mij en mijn kinderen naar het Zwarte Woud rijden. Meteen de vuurdoop dus voor een lange rit. En heel blij dat ik dat niet in mijn Auris hoef te doen. Na een lange rit moet ik me er soms uithijsen als een oude vrouw. Ik kijk uit naar het comfort van de Lexus!
 
Mooie wagen Primi!! En ook qua kleur een winnaar :sneaky:

Is dit het exemplaar waarvan je een storing beschreef? EDIT net je andere topic gezien, ja dus, mooi opgelost!

Dat wordt een mooie reis, ben heel benieuwd naar je ervaringen!