Spamhoek!

Dan kan ik ook niet uitblijven.

Dit is mijn lijst van auto in bezit gehad / gereden

Toyota Carina TA20 [in het jaar 1989]
Renault Fuego
Mini 1100
Peugeot 505 GTi
Opel Commodore '73
Mini 1100 Special
Opel Ascona C
Citroen XM
Toyota Corolla E9 1.6 16v [ in het jaar 2001]
Toyota Corolla E11
Lexus CT

Dus begonnen met Toyota en sinds 2001 rijdend Toyota
Opm: Rijlessen gevolgd in een Toyota E9 1.6 16v

• Leuk
Waarderingen: Lexy en D43m0n
Ik vind de RAV4 plug in hybride het dichtst bij de NX komen en de XC60(2019 model) beetje tussen de RX en NX hangen. Maar de geluids installatie Harman Kardon vond ik dan weer tegenvallen. De ruimte inde XC 60 vond ik gelijk of misschien iets groter dan de NX. De XC90 is een bakbeest, maar ik heb enkel 20 jaar geleden XC90 gereden. De rest van de autos kwam niet in de buurt van de RX. Ik ging ook van Honda HRV naar een gen4 RX, dat was best een grote stap hahaha

Heel erg, maar ik heb wel meegereden in de LC500 van mijn vader, maar niet zelf in gereden. Dat ding was toen net nieuw en ik werd zenuwachtig van de gedachte schade te rijden. In de XC90 had ik gereden als eind tiener en begin twintiger, daar had ik toen minder moeite mee haha.
Van een Honda HR-V overstappen naar een RX, dan ga je comfort pas Ć©cht waarderen, kan ik me zo voorstellen. Je hebt sowieso een mooi rijtje auto’s gehad. En stiekem natuurlijk zonde dat je de LC500h nooit hebt gereden, staat die nog op je wensenlijstje?

Tja, ik ben al vroeg Toyota fan geworden. Dat snap je natuurlijk wel na die Fiat avonturen 😭

Fiat 128 NL 1977
Opel Kadett City NL 1978
Opel Kadett 1.2S Berlinetta NL 1979
Fiat 131 Mirafiori USA (de meest verschrikkelijk slechte auto ooit gebouwd) 1980
Toyota MR2 1986 USA en NL
Toyota MR2 Turbo 1990 USA en NL
Toyota Carina E 2,0 1994
Toyota Avensis 2,0 1998
Toyota Avensis 2.0 2004
Lexus IS 250 Sport 2008
Lexus IS-F 2013
Lexus IS 300h 2015
Lexus LS 600h 2021

Laatst bewerkt:
Van een Honda HR-V overstappen naar een RX, dan ga je comfort pas Ć©cht waarderen, kan ik me zo voorstellen. Je hebt sowieso een mooi rijtje auto’s gehad. En stiekem natuurlijk zonde dat je de LC500h nooit hebt gereden, staat die nog op je wensenlijstje?
De LC is wel leuk om in te rijden denk ik, net als elke Lexus. Maar om te kopen is mij een brug te ver ook al heb ik het geld. De LC vind ik minder comfort bieden dan de UX, RX en NX. Het is zeker gaaf, maar als je drie uur ergens heen moet karren dan krijg je andere prioriteiten. De mx5 vond ik echt leuk, maar op de snelweg werd het al gauw irritant.

De LC is wel leuk om in te rijden denk ik, net als elke Lexus. Maar om te kopen is mij een brug te ver ook al heb ik het geld. De LC vind ik minder comfort bieden dan de UX, RX en NX. Het is zeker gaaf, maar als je drie uur ergens heen moet karren dan krijg je andere prioriteiten. De mx5 vond ik echt leuk, maar op de snelweg werd het al gauw irritant.
Dat klopt, ik heb ook een tijd een MX-5 NB en NC gereden, maar qua comfort leggen die het natuurlijk af. De nieuwe RX is mijn doel om de komende jaren voor te sparen en uiteindelijk aan te schaffen. Qua uitvoering twijfel ik nog. Tips?

De LC is verassend comfortabel! Ik heb er in 2 proef gereden. Het heeft de wielophanging van de LS 500h en ik vond dat het geweldig reed. Echter besloten niet te doen vanwege de gebrekkige ruimte en dus moet je de LC erbij hebben en dat wordt me te gortig.

• Leuk
Waarderingen: HondaFan
Het lijk erop dat ik een van de meest merk trouwe ben 😁
Ik heb de volgende auto's in mijn bezit (gehad):
  • Peugeot 306 cabrio
  • Lexus IS200
  • Lexus IS250
  • Lexus GS450h (generatie 3)
  • Lexus GS450h (generatie 4)
  • Lexus SC430
  • Lexus RX450h

Laatst bewerkt:
Vanaf mijn studenten tijd jaren 70 de eerste citroƫn Dyane en daarna redelijk merkentrouw.
Citroƫn Dyane (bruin)
Citroƫn Dyane (rood)
Citroƫn 2CV (nieuw)
Toyota Corolla DX sedan
Toyota Corolla DX hatch (lpg)
Toyota Corolla DX hatch (diesel)
Toyota Corolla DX hatch mk2
Toyota Carina E 2ltr Gli (12 jaar mee gereden)
Citroƫn Xsara Picasso 2x
Citroƫn Xsara Picasso 2x (12 jaar mee gereden)
Citroƫn C4 Picasso

Lexus NX 350h vanaf 2022

• Leuk
Waarderingen: HondaFan en Bobusa
Phoe, autogeschiedenis.
Mijn nickname verraad al het eea, dus:
  • diverse Audi Coupe's (bj 1982-1985), dat hoekige model. M'n 1e auto was er een en heb er diverse gehad. Allemaal als daily.
  • Audi oerquattro (ja, die rallyuitvoering maar dan zonder alle stickers). 19 jaar gehad, als mooi weer auto. Was in ongeveer concoursstaat. Wat een auto! 🄰
  • Audi A6 2.8 quattro Avant (bj 1998). Heerlijke autobahn cruiser en wat een ruimte! Bij 3 ton weggedaan. Wilde toen zeker geen Audi meer (kwaliteit ging hard achteruit).
  • Toyota Prius plugin (gen.3, bj 2013). Toen werd ik verstandig, en dat vond ook de portemonnee.
  • Lexus IS300h (bj 2014). Toen werd ik nóg verstandiger. Een zeer duidelijke upgrade t.o.v. de Toyota (niet zo moeilijk, de Prius was vrij basaal qua comfort).
Zou graag hierna een GS (450h President, 2014) willen hebben, alleen kan daarvan (en ook van de ES) de achterbank niet plat en dat zullen we regelmatig gaan missen (we vervoeren nog wel eens wat). Een Lexus ..X-model vind ik niet mooi, hou niet van SUV's.
Kunnen we hooguit de huidige IS nog een keer upgraden naar een Luxury line of F-sport (want ik zit soms wel te kwijlen naar al die opties die ik nu mis in mijn Business Line).
Iets met de befaamde 5.0 V8 lijkt me ook heerlijk, alleen financieel niet zo verstandig (zeker niet als daily).
Luxe problemen :giggle:

Dat klopt, ik heb ook een tijd een MX-5 NB en NC gereden, maar qua comfort leggen die het natuurlijk af. De nieuwe RX is mijn doel om de komende jaren voor te sparen en uiteindelijk aan te schaffen. Qua uitvoering twijfel ik nog. Tips?
Ik had een lijstje gemaakt met must have opties. Een executive line heb ik gekocht die voldeed aan de eisen.

Achteraf lijkt mij de president line ook erg gaaf. Ik had bij aankoop wel nog een vergelijking gedaan tussen executive en president line. De adaptieve vering dacht ik niet heel veel profijt van te hebben. Een panorama dak zat eigenlijk altijd dicht in mijn vorige RX. Alleen ML leek mij interessant. Uiteindelijk omdat de Executive in nieuwstaat was met 11000 km, heb ik hem gekocht. Een president line was duizenden euros duurder of we zouden veel meer kilometers op staan.

Nu ik weer gespaard heb denk ik wel soms dat ik misschien had moeten wachten. Maar ja de Executive is de auto die heeft wat ik echt wilde en hij was weinig gebruikt. Het blijft een lastige keuze. Succes met de overwegingen!

Je hebt nooit een miskoop met de Executive uitvoering natuurlijk, prachtige auto. Er blijft altijd nog wat te wensen over. Ik zal iedereen op de hoogte houden als ik eentje heb aangeschaft. Tot nu toe ga ik mijn GS in topstaat houden

Leuk onderwerp. Is bijna de moeite waard om een nieuw topic voor aan te maken. Ik heb ergens begin jaren '10 al eens mijn verzameling vrijwaringsbewijzen geteld en toen kwam ik op zo'n 40 stuks... Tot op heden heb ik ze allemaal nog bewaard. Sommige autos houden het een paar jaar vol bij mij, anderen kunnen ook met een paar maanden weer verdwenen zijn. Mensen vragen me ook wel eens of ik autohandelaar ben, maar ik denk niet dat ik er ooit een cent mee heb verdiend.
De allereerste ooit van mijn oom gekregen, een Honda Civic wagon uit de jaren '80 geloof ik. Merkentrouw ben ik niet. Mijn historie loopt van Trabant tot G55. Ik zal het nog eens uit de oude doos opsnorren, want dat is eigenlijk best leuk

• Leuk
Waarderingen: D43m0n en HondaFan
Je hebt nooit een miskoop met de Executive uitvoering natuurlijk, prachtige auto. Er blijft altijd nog wat te wensen over. Ik zal iedereen op de hoogte houden als ik eentje heb aangeschaft. Tot nu toe ga ik mijn GS in topstaat houden
Tja, in navolging van @HondaFan zou ik dan maar een president line adviseren hahaha. Dit is mijn 1e lexus, een RX450h+ president line, sinds medio oktober 2025 in bezit maar ik ben erg positief. Nagenoeg alles zit erop wat je mogelijk zou willen en het comfort is erg hoog, vind ik. Audio met de ML is gewoon goed en de adaptieve vering werkt erg goed om maar een paar punten te benoemen. Succes met je overweging in deze šŸ˜Ž

Laatst bewerkt:
Het is geen miskoop. Enkel als je zoveel geld kan spenderen dan is de stap naar een president line relatief klein. Maar ja gebruik je het of is het leuk voor de heb mbt opties.

Je hebt met een president line misschien opties die je vroeg, laat of niet weet te waarderen šŸ˜€.

Stiekem ben ik nogal jaloers op @Jan v S haha. Maar ja, zoals je stelde. Ik heb nog wat te wensen en verlangen. Dat is een voordeel tov mensen met een president line. Die groep heeft geen dromen meer, de top is bereikt, het wordt alleen maar minder en dat is best deprimerend eigenlijk šŸ˜‰ haha.

Maar zonder dollen ik zou proefrijden in verschillende varianten bij twijfel. Een lijstje met opties die je echt wilt is wel handig om enkel geld uit te geven waar je waarde aan hecht. De volgende RX, mits ik het kan betalen zou ik liefst wel een president line willen. Vooral vanwege ML, ik luister graag naar muziek.

• Leuk
Waarderingen: Jan v S
Mooie lijst! Ik heb in jongere jaren bij een Opel-dealer gewerkt en daardoor menig auto (niet alleen Opels) kunnen ervaren. Ook een paar keer huurauto’s gereden afgelopen jaren. Maar ook een paar die me bij zullen blijven:
  • Audi S8 (V10)
  • Porsche Boxster S (987)
  • Porsche 911 (997)
  • Porsche 911 (991.2)
  • Lexus LC500h
  • Ferrari 458 Italia
  • Land Rover Defender 110 (in het terrein en op de weg)
  • Dodge Charger (V8)
Maar ook leuk
  • Mazda RX-8 (HP)
  • Mazda MX-5 (alle generaties met vrijwel alle motoropties)
  • BMW Z3 en Z4 (E85)
  • Infiniti Q60 (V6 hybrid)
  • BMW 550d M
  • Porsche Macan diesel S
En daarnaast zelf gehad of veel in gereden van ouders of partner:
Opels Kadett, Astra F en G, Omega V6, Mazda 323P, Peugeots 306, 307, 405, 406. Ford Focus TDci (met overboost!). Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro (beresterke Autobahn-cruiser). Nissan Almera, VW Polo 6R, AW. Toyota Yaris, Corolla Verso, C-HR. Lexus IS250 en Lexus IS300h.

Daarnaast ook wel auto’s als huurauto of via die Opel-dealer: CitroĆ«n Xantia (met hydropneumatische vering). Verschillende Renaults, Nissans, CitroĆ«ns. En laat ik de proefritten maar buiten beschouwing.
Echt gave autos heb je in mogen rijden! De rx-8 met wankel motor lijkt mij erg gaaf. Maar ook Ferrari Porsche en de LC natuurlijk, lijkt mij leukšŸ˜€.

De proefritten en even rijden in een auto heb ik ook buiten beschouwing gelaten. Op een circuit dag had ik Porsche 911, bmw 1 serie en een formule 3 auto oa gereden. Maar dat was maar een paar rondjes.

• Leuk
Waarderingen: D43m0n
Grappig dat toch (bijna) overal die gekke Citroƫns in de lijstjes voor komen. Ook bij mij, zowel als daily en ook als hobby-auto. Terwijl we steeds leegliepen als die krengen naar de werkplaats moesten voor onderhoud/apk en wat daar allemaal bij kwam dan :eek: :ROFLMAO:

Mijn lijstje vanaf de eerste:

Golf 1 diesel (oliebootje, een liter per 1000km ging er wel door)
Golf 2 diesel
Citroën BX 1.4 (lpg met backfire kwaaltje, wel 4x het luchtfilterhuis moeten vervangen 😁)
Citroƫn BX 1.6 (ook lpg, die "waaide uit", als de wind ff verkeerd onder de motorkap kwam dan ging 'ie stiekem uit, voor een stoplicht en zo, nooit rijdend)
Opel Corsa (erbij)
Fiat Uno (erbij)
Nissan Sunny diesel
Nissan Primera sedan
Nissan Primera station oude model
Nissan Primera station nieuwere model
Citroƫn 2CV (erbij, de oude eend van Jaap de Hoop Scheffers)
Citroƫn Dspecial ( erbij, snoek, lpg, mooiste auto ever die bodemloos was qua geld)
Toyota Picnic (met dat leuke raampje achteraan ;)
Toyota Avensis verso 7-zitter
Toyota Starlet (erbij)
Subaru Forester (lpg, dat brandstofvoordeel was rap pleite omdat de kleppen steeds gesteld moesten worden)
Toyota Prius 3 Executive Business Solar
Toyota RAV4 gen3 (hobbelbakkie)
Toyota Avensis station
Lexus IS300h Business line
Lexus NX300h President

En de spaarpot wordt gevuld........

Toch aardig lijstje ook als ik het zo bekijk.....:unsure:

• Leuk
Waarderingen: HondaFan en D43m0n