Update Navigatie Nx 450h

De usb stick wel aan de data poort aangesloten. ?
Volgens mij kan het op èen manier aangesloten worden?
Via de poort plug ik het in zie bijlage

Bijlagen

• nx-2022-interior-usb-port-aux-power-socket-wireless-charging(1).jpg
    nx-2022-interior-usb-port-aux-power-socket-wireless-charging(1).jpg
    74,5 KB · Weergaven: 3
Ja, dat is wel de juiste.
Mss in het multimedia scherm de bron kiezen.?

Nb. Ik probeer ook maar een evt mogelijk aan te dragen. Dus niet gestoeld op enige kennis. :unsure:

Update:
Ik lees net op het toyota forum dat het daar ook problemen oplevert. Ik zou toch wat voorzichtig zijn met het zelf doen.

Laatst bewerkt:
Ja, dat is wel de juiste.
Mss in het multimedia scherm de bron kiezen.?

Nb. Ik probeer ook maar een evt mogelijk aan te dragen. Dus niet gestoeld op enige kennis. :unsure:

Update:
Ik lees net op het toyota forum dat het daar ook problemen oplevert. Ik zou toch wat voorzichtig zijn met het zelf doen.

Toch dank ervoor ,voor je bijdrage
Ga het verder proberen

Van de vorige update (voorjaar 2025) kan ik me herinneren dat die zonder problemen ging, volgens mij door gewoon de hele uitgepakte folder (MAPUPDATE) te kopieren naar de USB stick en deze in de USB-A poort van de auto te doen.
Als ik dit nu probeer met de najaar 2025 update lukt het mij ook (nog) niet. Dus lijkt erop dat er wel iets veranderd is ergens. (ik ga nog wel even verder proberen om te kijken of ik het voor elkaar krijg)
Je zou nog kunnen proberen om de voorjaar 2025 update te downloaden en kijken of dat wel goed gaat.

Ik zag dat de USB stick die ik gebruik als exFAT geformatteerd was, dus deze nog even (nou ja even, het is een 64GB stick en die is niet 1-2-3 als FAT32 te formatteren) gewijzigd naar FAT32, de zip file uitgepakt in de root van de USB stick (zie afbeelding hieronder) en in de auto aangesloten. En ditmaal lijkt het goed te gaan en ik zou de update kunnen starten. Maar ik heb geen zin om nu (minimaal) een half uur in de auto te gaan zitten dus ik zal dit morgen afmaken. In ieder geval geen foutmelding meer na het klikken op update en ik kreeg een vervolgscherm met info over de update.

Schermafbeelding 2026-02-26 211532.png

Morgen meer over de afloop.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa en Jan v S