Van wat ik kan vinden op het Internet, is Techstream v18 alleen geschikt voor auto’s voor april 2024. Nieuwere modellen zouden alleen met GTS+ (Global Techstream Plus) aangepast kunnen worden. Voor zover ik kan vinden, is de LBX begin 2024 gelanceerd.
Ik wil je best helpen, maar de afstand vanaf Enschede naar mijn woonplaats is ongeveer 75km. Jouw dealer zit dan waarschijnlijk in Zwolle, ongeveer dezelfde afstand. Zij hebben de juiste spullen (GTS+) en zouden dit doen bij een recente onderhoudsbeurt. Dit is blijkbaar niet uitgevoerd, maar het is niet duidelijk waarom niet. Ik vermoed dat een dealer (monteur/chef werkplaats) echt wel weet wat wel of niet mogelijk is en wat ze daarmee kunnen betekenen en toezeggen aan een klant. Met de ervaring van meer forumleden hiero durf ik de stelling wel aan dat er minstens twee personen tussen jou en de monteur zitten: namelijk de receptionist en de chef werkplaats. Een foutje in de communicatie is snel gemaakt. Nogmaals; ik wil je best helpen, maar ik geef je geen garanties. Volgens het Internet wordt de LBX volledig ondersteund met de GTS+ software ipv Techstream (v18). De reisafstand naar mij of Lexus Zwolle is ongeveer gelijk. Je zou er nog een telefoontje aan kunnen wagen naar Lexus Zwolle met de vraag of die aanpassing gedaan kan worden door hen. Je kunt daarbij ook vermelden dat je dit gevraagd had bij de recente onderhoudsbeurt maar dat het niet uitgevoerd was. Dan zou ik wel willen weten waarom niet. “Mijn” dealer zit in Arnhem en daar zitten technisch kundige mensen die ook niet te beroerd zijn om een stapje verder te zetten. De truc is wel dat je bij die receptioniste duidelijk aangeeft wat je (extra) wil en dan komt het (volgens mijn ervaring) ook goed.