10.25 inch navigatie systeem

armandckj

Nieuw hier
30 apr 2022
5
1
3
Beste rijders
Recent een Navirider 10.25 inch Android 11, 6-128GB, systeem gekocht voor de IS300h 2013 1st edition met premium navigatie zonder ML.
Inbouwen ging prima.
Het scherm is zeer mooi.
Music speelt prima en het geluid (Aux) is goed (vind ik).
Ook Carplay (wired) werkt in 1 keer.
Lexus achteruitrijcamera werkt goed (veel beter beeld!) maar start 1" later.
Ook het openen van de auto heeft een kleine vertraging.

Maar ik krijg de Android navigatie niet goed werkend.
Er komt maar geen of geen goed geluid uit de Android navigatie. Google Maps en Here WeGo geprobeerd.
Android Google Maps laat helemaal niets horen, wel gaat de mute aan als je ook music speelt.
Android Here WeGo speelt geluid alleen over de tweeters. En dan moet je het geluid erg hard aanzetten om iets te horen.
Het geluid staat nu zo hard dat ik geen music kan luisteren.

CarPlay Google Maps heb ik 1 keer werkend gehad waarbij de iPhone over de Lexus BT de navigatie begeleiding als telefoongesprek doorgeeft. Terwijl de Lexus radio aanstaat.
Maar diezelfde middag werkte dat niet meer?? En nu nog steeds niet :(.
CarPlay Maps geeft geen navigatie geluid.
CarPlay Here WeGo geeft geen navigatie geluid.

Mijn probleem is dat ik geen Android ervaring heb.
En het probleem van het systeem is dat de chinees/engelse (Engel/nederlands is beschikbaar maar niet aan te raden: reverse cam = omgekeerd cam) teksten uit een computer komen en niet altijd zinnig zijn.
En uiteindelijk is de helpdesk ook chinees/engels/chinees wat zeker niet bijdraagt aan effectieve hulp.

Dus, heeft iemand hier ervaring mee die mij kan helpen?
Of heeft iemand interesse in dit systeem?

Armand
 

armandckj

Nieuw hier
30 apr 2022
5
1
3
Heel veel test verder.
Na een reset opnieuw de settings ingedoken.
'Auto-setup / Force switch to small speaker' is nodig om geluid uit de kleine speaker te krijgen.
Android google maps geeft nu gesproken tekst.
Met deze setting uit is er opnieuw geen geluid.

Het systeem werkt dus alles netjes ingebouwd
Gps antenne op de a-stijl links.
4g antenne rechtsonder bij de bijrijder voeten
Speaker en mic rechts van de stuurkolom.

Ik heb nog nooit een android gehad maar dit systeem (6/128GB) reageert vlot, geluid is prima, toutch gevoeligheid is prima.
Scherm is mooi, scherp en helder.

Van het weekend wat verder testen.
Carplay, Here WeGo, Waze. Wat wordt de handigste navigatie app
 
  • Leuk
Waarderingen: RoelVB

armandckj

Nieuw hier
30 apr 2022
5
1
3
Wellicht de laatste update.
Na heel veel over en weer berichten komt de melding dt alle navigatie geluid door de kleine $0.99 speaker behoort te gaan.
Voor een keertje gaat het maar na 10 meldingen ben je dat geschalm wel zat.
Er staat ook niet op de website dat het geluid door de Lexus speaker zal komen.
Leverancier probeert een kabel te maken/leveren om het geluid door de midden speaker op het console te sturen. We zullen zien.

Verder blijft het systeem onberekenbare bij het opstarten.
Soms 5s, soms 25s voor het opstarten.
Soms komt TomTom Android (op unit geïnstalleerd) maar meestal het home scherm, of het Lexus scherm.
Er lijkt geen enkele logica in te zitten.

Als het aanstaat verder geen klachten.

Armand
 

armandckj

Nieuw hier
30 apr 2022
5
1
3
Hoi Magnepan
Alles heeft voor- en nadelen.
De betere navigatie mogelijkheid is het grootste voordeel. Zeker in combinatie met CarPlay.
Het belabberde geluid van deze zelfde navigatie het grootste nadeel.

Ik zie nu dat 4x4shop met een extra speaker werkt.
Er staat mij bij dat vorig jaar dit niet vermeld werd.

PS: TomTom voor Android, geïnstalleerd op deze unit, heeft wel de mogelijk het geluid over de Lexus speakers te sturen.
Het geluid is zacht en de fade werkt niet. Dus muziek en navigatie bleren door elkaar heen (net als bij het originele Lexus systeem overigens).

Ik hou dit voorlopig aan, wacht op mijn y-kabel naar de Lexus speaker en heb een abbo op TomTom genomen.
 

magnepan

Actief
19 feb 2017
154
38
28
Kan je eigenlijk je navi aanpassen als het een mark levinson systeem is.
Ik heb een lexus is 250 en heb eigenlijk wel de balen van het navisysteem.
En dan bedoel ik niet grom vline.
 

armandckj

Nieuw hier
30 apr 2022
5
1
3
Hoi Magnepan.
Beetje late rectie, excuses.

Of mijn versie Android op een IS250 werkt weet ik niet. Dat moet je aan de verkopen vragen.
Ik heb een 300h met premium navigatie, achteruitrijcamera zonder ML.
Ik begrijp dat de leveranciers vaak alleen een andere kabelboom leveren voor een andere configuratie.

Als je 1 koopt vraag dan direct de kabelboom die gebruik maakt van de speaker op het middendash. Ik heb dat nu circa 1 maand en het is echt geweldig. Fade werkt als je audio over de Android speelt, DAB+ kan je gewoon aanlaten en navigatie (helaas zonder fade) komt dan goed verstaanbaar binnen.
Car play is ook prima, goed beeld en geluid.

Installeren is circa 2 uur met gps in de A-stijl en alles netjes weggewerkt.
Ik wil je daar best bij helpen. Zit in Noord Brabant.

Let op: Het blijft een add-on systeem. Soms komt plots het lexus scherm terug, of keert de unit naar het home scherm na bv achteruitrijden.
En bv iets als split screen is leuk maar het blijkt een app te zijn die zich afsluit als je bv de achteruitrijcamera (app) hebt gebruikt.
Ik zet standaard tomtom aan. GPS is nauwkeurig en files/omleidingen/wegafzettingen staan en prima in. Map updates zijn vaak maar kleine delen (10-50MB). Zelf de snelheid voor of na 19:00 uur wordt correct weergegeven. Ik gebruik de 4G van de unit zelf (eigen sim).
Na dit jaar abbo op android denk ik dat ik naar Car Play overstap met tomtom op de iphone.

Succes.