100.000km per jaar met een Lexus LS430

Arie t5r

Hoort erbij
15 jul 2012
48
2
0
Hallo!
Ik ben Arjan Kok, en heb vanaf zaterdag een LS430 2004 waarmee ik 100.000km per jaar ga afleggen. Lpg wordt er maandag ingebouwd bij Mesman Son en dan kunnen we karren!
Tot nu toe reed ik een V70 D5 465.000km, en mn vriendin een Jaguar XJ 4.0 v8 in de winter en een C70 cabrio in de zomer.
De Jag en C70 blijven, de V70"is verkocht en nu dus de Lexus. Zin in! De komende anderhalf jaar- 2 jaar zal ik met deze auto rijden en daarna heb ik een probleem.. Want wat moet ik d?n gaan kiezen??? :)
 

Bijlagen

  • photo2438.jpg
    photo2438.jpg
    122,1 KB · Weergaven: 43
  • photo2439.jpg
    photo2439.jpg
    99,4 KB · Weergaven: 43
  • photo2441.jpg
    photo2441.jpg
    97,8 KB · Weergaven: 48
  • photo2442.jpg
    photo2442.jpg
    95,8 KB · Weergaven: 46
  • photo2444.jpg
    photo2444.jpg
    80,4 KB · Weergaven: 46

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Dan bof je want je hebt geen probleem meer, je hoeft niet meer te kiezen.
Eenmaal een LS altijd een LS ;)
 

Arie t5r

Hoort erbij
15 jul 2012
48
2
0
De eerste 200km afgelegd met een verbruik van 1 op 11,5. Best netjes voor een 4.3v8.
Maandag gaat de lpginstallatie erin, dan gaan we ns zien..
Ik schat 1 op 8,3 op lpg.
En verder rijdt het heeeeerlijk! Wel ff wennen dat een parkeergarage ineens een halve meter smaller is..
 

Arie t5r

Hoort erbij
15 jul 2012
48
2
0
Morgen ist zover... Mag ik gaan 'gassen'... Nu al zin in! Ik kreeg van Mesman een Up mee.. Voor in de stad best leuk, maar op de snelweg hoor je gewoon niet thuis in zo'n hokje. Net als Aygo's, Twingo's enz. Levensgevaarlijk! :)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Helemaal mee eens :) Ik zie dit soort auto's regelmatig capriolen uithalen op de snelweg waarvan het vermijden van het ongeluk meer geluk dan wijsheid was.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Nou nou, vliegt jullie ego niet een beetje de pan uit? :p Ik zie eigenlijk wel meer auto's die vreemde 'capriolen' uithalen, waarbij grote bolides zichzelf soms onkwetsbaar achten... :grin:

Kortom, zou dit niet gewoon opgaan voor bepaalde bestuurders? Ken genoeg mensen die met een Up of IQ veilig de snelweg betreden.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Je hebt zelf een groot ego :p .... ik zal een voorbeeld geven van iets dat ik meerdere malen per week en soms wel dagelijks meemaak.

Ik zit op de linkerbaan. Op de rechterbaan rijdt een doodsdoosje (Sorry, kon het waardeoordeel niet laten :) ) welke ik nader. Een kleine afstand verder rijdt een vrachtwagen op de rechterbaan. Ik verwacht dat de auto naar links komt om de vrachtwagen in te halen en laat mijn gas los. Vervolgens remt de auto tot achter de vrachtwagen en gaat dezelfde snelheid als de vrachtwagen rijden. Aangezien de bestuurder remt is hij mijn inziens van plan te wachten tot ik voorbij ben. Ik geef dus gas bij. Op het moment dat ik hem nader gooit hij zijn auto naar links (vaak ook nog zonder dit aan te geven) zodat ik vol in de ankers moet. Omdat hij onvoldoende vermogen heeft om met voldoende acceleratie weg te trekken is mijn rempartij nog groter dan anders. Het duurt ook erg lang voor de auto weer op de 120 zit van de 80 km/u dat hij af komt, wat mijn gemoedstoestand niet ten goede komt.

Deze situatie komt dan natuurlijk grotendeels op de A6 voor in mijn geval.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
lol :) Het is natuurlijk erg generaliseren, maar je merkt gewoon een groter onzekerheidsgehalte bij de bestuurders van deze auto's.
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Aaahhh, en dit is nou precies een van mijn grote ergernissen op den snelwegh! Goed beschreven Hube. Ik bedoel, je ziet toch die truck aankomen? Maar andersom ook, als je wel anticipeert op een voertuig voor je op de rechterbaan en iemand op de linkerbaan je vervolgens er niet tussenlaat. En ja, knipperlicht staat dan ruim van tevoren aan. Maar goed, nog ff en we kunnen verder gaan in de spamhoek :p
 

Arie t5r

Hoort erbij
15 jul 2012
48
2
0
De bestuurders van die hokjes hebben gewoon een groot hart, en geen idee.. Ze denken dat ze meetellen op de weg, maar ten eerste betalen ze al geen belasting, dus alleen DAT is al een goede reden om gewoon lekker niet op de snelweg te komen..:)
 

Arie t5r

Hoort erbij
15 jul 2012
48
2
0
En dan nu maar weer over naar de orde van de dag
Vandaag mn eerste rondje op lpg gedaan
Gemert-Arnhem-Nieuwegein-schipluiden-Den Haag-Rotterdam-Gemert
Verbruik na de eerste twee keer tanken ( ff testen h?) is het verbruik rond de 1 op 8,2.
Een paar goedkope lpgadresjes gevonden (Firezone Ede en Schimmel Son 63,9 ct ipv de gangbare 70ct) dus per tankbeurt scheelt zoiets dagelijks een euro of 3 (x 6x per week x 4 weken per maand = ?72 per maand = de verzekering per maand :D )
En ik moet zeggen.... Wat een rust! De stoelen zijn nog ff wennen, maar de stereo... :love: En dan met het juiste cdtje erin http://youtu.be/gy18fOixkrs, en met 240 watt per seconde door de auto jagen.. :D

2ziyjd1.jpg

v60svq.jpg
 

Arie t5r

Hoort erbij
15 jul 2012
48
2
0
Vandaag nieuwe plaatjes gemaakt.
Passen mooi in de serie foto's die ik al had..

De V70, de 760 en T5r zijn niet meer n mn bezit, de Jag is de winterauto van mn meissie..

vggzra.jpg

wufkwo.jpg

zk4y0i.jpg

jjnswn.jpg

xmo6dg.jpg

91grbn.jpg

n3qe68.jpg

dvo64m.jpg

25sopzd.jpg
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Blue Onyx Pearl...welkom in de familie der blauwen:thumbsup:
veel plezierige kilometers toegewenst
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Mooi!!!!!! Tijdsverschil tussen de foto's is eigenlijk alleen maar aan de verf op de luikjes van het gebouw te zien :)