12V accu leeg. Hoe achterklep te openen

• Onderwerp starter Onderwerp starter PJL
  • Startdatum Startdatum
En wat is dan het gedrag in de POWER ON stand, dus niet de Accessoire-stand, maar de stand:
- na 2x indrukken van de startknop, maar zónder op de rem gestaan te hebben
- waarin ook de ventilator blaast e.d.
- maar geen READY-lampje brandt.

Is dat een "uitgebreide accessoire-stand", of slaat de motor dan wel zonodig aan om de 12V-accu bij te laden (of wordt dan de hybride-accu daarvoor gebruikt)???
Zolang de READY stand niet aan staat wordt de 12v accu niet opgeladen.

• Leuk
Waarderingen: Citrofiel1975
Hallo allen,

Ook hier een gevalletje 'te lichte accu' voor de UX250h. We rijden wekelijks met de auto, maar de accu is hiervoor te klein wat resulteert in een grote kans dat we bijna wekelijks de kabels erbij moeten pakken. Hoogst ergerlijk en Lexus-onwaardig.

Zojuist met Lexus gebeld en die geven ook onomwonden toe dat de accu te licht is voor de UX. Een oplossing is er nauwelijks. Je kunt evt. een gel-accu aanschaffen, wekelijks 2 uur rijden (pas dan is de accu weer vol) of dagelijks rijden. Doe je dit niet, dan moet je je afvragen of een moderne Lexus wel bij je past want, zo bevestigt Lexus, alle moderne modellen schijnen dit euvel te hebben.

Tot zover de ontnuchtering.

Dat vertellen ze je niet bij aankoop. Ik heb bewust niet gekozen voor NX 450h+ , omdat ik geen zin had om steeds met die laadkabel in de weer te zijn . Nu blijkt dat je ook met een hybride , als je weinig rijdt, met een laadkabel van de accu /druppel lader moet gaan klooien.
Afgelopen 3-4 weken ben ik toch wel elke week op pad geweest met de NX en hij is niet aan het ‘infuus’ geweest. En ik laat hem wat vaker gewoon in ready stand draaien. Tja, ik leer het wel het Lexus hybride rijden. ;)

Laatst bewerkt:
Dat is dan ook weer pech.
Ze kunnen hem beter helemaal weghalen, dan alleen de deuren, motorkap, dashboard…..:eek:

Helaas...ik heb maar een druppellader aangeschaft en mijn UX hangt nu continu aan het infuus. Het is zoals het is.

Vorige week een nieuwe originele accu geplaatst. De oude, ook origineel, heeft 13 jaar dienst gedaan...
Ja, die zijn inderdaad "duur", 480,-.
Maar wanneer deze net zolang meegaat, dan is het een koopje.

Bijlagen

• 20240530_122657.JPG
    20240530_122657.JPG
    2 MB · Weergaven: 54