Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
16inch past volgens mij alleen als het stalen wielen zijn.
en de breedte heeft ook weer te maken met je et-waarde.
kun je het beste 16inch stalen wielen kopen en die breed laten lassen naar je gewenste breedte.
en van uit daar ga je kijken hoe breed je band gaat worden.
ik zoek eigenlijk ook nog 17inch staal om dit te gaan doen.
ik heb wintervelgen 16 ", denk 195 breedte.
maar op een lex is 200/300 moet minimaal 17" staan vind ik, buiten wintermod uiteraard
15 gaat niet denk ik, schijven te groot
Lijkt me wel dik kleine verbreede stalen velgen voor de winter.
ik ga van het weekend ff kijken voor een 16"setje.
dan deze verbreden naar 8,5 of 9 J ofzo.
Bedenk wel dat je als winterband eigenlijk zo smal mogelijk wil hebben, des te breder de band des te minder druk per cm = minder grip. Je gaat nu niet door de sneeuw maar erover om het zo maar te zeggen. Maar goed, ik vind het wel grappig staan, zie je ook vaak onder die ouwe kadeddelacs en golfies.
Ik heb inmiddels mn 16" stalen velgen met winterbanden binnen
idd smaller is beter.
ik wil ze niet zo heel breed maken, zodat de 205 banden er nog gewoon opkunnen, maar dan gewoon wat getrokken staan.
eerst maar eens een betrouwbaar adres vinden voor te verbreden hier in de buurt...
Gaat 225x55x16 met 7,5j en ET = 50 passen op een IS200? Ik zag op http://www.rimsntires.com/specs.jsp dat dit iets invloed heeft op de snelheidsaanduiding vs. werkelijk snelheid.
iedere andere velg maat, band en bandendruk veroorzaakt een verandering van je echte snelheid. gwoon ff rijden met je tomtom bv en kijken wat ie aangeeft, zo'n groot verschil zul je toch niet hebben
Gaat 225x55x16 met 7,5j en ET = 50 passen op een IS200? Ik zag op http://www.rimsntires.com/specs.jsp dat dit iets invloed heeft op de snelheidsaanduiding vs. werkelijk snelheid.
De maten zijn van een set winterbanden wat hier op het forum wordt tekoop aangeboden. Komt van een GS300 af. Met verschil in snelheid kan ik wel leven/omgaan, voor mij meer de vraag of het ook gaat passen in de wielkast en bij sturen niet de wielkasten raakt.