19 inch onder IS250 welke maten zonder problemen

rabin

Hoort erbij
15 aug 2015
30
1
0
Beste mede Lexus(IS250) rijders,

Ik ben in het bezit van een IS250 en nu ben ik op zoek naar mooie passende 19 inch velgen voor me wagen.
Heb er nu de standaard 17 inch onder zitten,
en de wagen is niet verlaagd.
Het liefst wil ik er graag een breedset onder hebben.
Nu is mijn vraag;welke j maat en et waarde is passend voor onder mijn wagen zonder dat ie gaat aanlopen/schuren bij inveren/insturen met de minste belasting voor de ophanging.

gr,Rabin
 

henkyap

Actief
3 nov 2014
210
17
18
Ik heb voorzijde 8,5J en achterzijde 10J.
Voorzijde ET=32
Achterzijde ET=38.
Ik ben dan wel verlaagd op H&R veren. Af en toe een kleine aanloper op de bumperbevestiging voorzijde. Gaat bij jou gewoon passen.
 

Patrick050

Actief
20 dec 2015
218
9
0
19 inch
voor 225 35 beetje getrokken maar 235 kan ook
achter 255 30 staat normaal
Auto is verlaagd met een Eibach pro 3 cm

als je maar geen 40a 45 hoog hebt. Gaat een klein beetje aanlopen aan het plastic bij sturen.

mijn velgen zijn evt wel te koop ;)
zie: wie ben ik staan wel foto's 1 van de laatste pagina's
 

rabin

Hoort erbij
15 aug 2015
30
1
0
Thnx voor jullie reacties mede Lexus rijders,
ik wist niet dat ik zo breed kon gaan.
Gaat een grotere wereld voor mij open nu:grin:.
 

rabin

Hoort erbij
15 aug 2015
30
1
0
Beste Mede Lexus rijders,
ff nog een vraagje;moet de (horizontale)wielkastrand van de achterste wielen naar binnen worden gerold bij 19 inch 10j velgen?
ik heb nl 19 inch gekocht,voorin 8,5j,achterin 10j,rondom et38.
dit is geen probleem neem ik aan,dat de voorste wielen miss niet"in lijn staan" met de achterste wielen?
en de laatste vraag is;welke bandenmaten,zowel voor voorin als achterin zijn de beste maten?
ik heb het liefst geen zwaar getrokken banden op me velgen,maar ik wil ook geen aanlopers hebben tegen de spatschermen.
ik lees voor voorin dat 235/35 en achterin 265/30 veel in de US gebruikt word,maar is 275/30 achter ook prima?(zonder aanlopen)
ik heb er(nog) geen verlaging op zitten.
ik hoor graag van jullie.
groetjes
 
Laatst bewerkt: