1st time nurburgring

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
Heb vandaag men nurburgring doop gehad, na lang twijfelen ticket gekocht en e toerke gedaan.Heb t rustig aangedaan, 911 kes gevolgd NOT, de mini coopers kon ik goed volgen, maar t probleem was chinese banden vooraan (ze blijven erop tot ze op zijn, stonden er bij aankoop al op) en dat men A/T niet deed wat ik wou, heb toetsen op t stuur maar tis toch moeilijk schakelen als uw stuur half gedraait is.
Al bij al een leerzame en spannende rit
foto's zullen morgen waarschijnlijk online staan :D
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Nice .. :worship:

Dat MOET ik ook nog 's gaan doen.....
En ik wil niet al te lang meer wachten..... eigenlijk
 

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
IMG_5798.jpg
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Gave foto zo.
Worden daar altijd foto's gemaakt?
Ik wil ook nog steeds ff knalle daar maar dan moet ik eerst de remmenrij verbeteren.
 

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
ja er zijn tientallen fotografen aanwezig elk met hun eigen site.
Moet ook men remmen aanpakken, onderstel kon verbazingwekkend goed mee, banden piepten als een gek.
Wat ik wel niet verwachte was de hoogteverschillen, bloed trok werkelijk uit men hoofd als ik tegen pakweg 130 kmu de berg op en afreed, onwaarschijnlijk. :mrgreen:
 

Bijlagen

  • IMG_7149.jpg
    IMG_7149.jpg
    164,4 KB · Weergaven: 47
  • IMG_7430.jpg
    IMG_7430.jpg
    145,3 KB · Weergaven: 50

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Ja dat met die hoogte verschillen had ik de eerste keer ook al snel in de gaten, dsn word je pas echt in de stoel gedrukt
Het is echt een vette belevenis.
Ik ben 1ste keer met een starlet 1.3 de baan over gevlogen in 13min.
Daarna nog eens met mijn corolla in 12.5min en 12min.
Dus ik ben benieuwd hoe het met de lex zou gaan. Volgend jaar eens proberen.
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Voor een rondje op de ring hoef je je remmen niet aan te passen (Ring is last door de hoogteverschilellen en de lastwisselling) maar zeker niet lastig voor de remmen.
Rondje met een Lex is zeer vermakelijk maar voor het seieuzere werk zijn de automaten en onderstellen van Lexus te traag en zelfs de IS-F heeft er erg weinig te zoeken....
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Maar als je gaat wil je toch wel voluit gaan :)
En mijn remmen trillen nu al als een gek waneer ik ff ga poken.
Dus andere schijven is voor mij wel een must en dan doe ik ook gelijk de leidingen vervangen
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
GOEDE INFORMATIE OM MEE TE NEMEN :hi:

Ik wil ook een keer naar de N?rburgring en ben mij aan het inlezen en het verloop vd track aan het leren op GT5, zodat ik een beetje voorbereid die kant op kan gaan (ja, ik weet het, een track is altijd anders dan in een simulatie, zeker door gebrek vh fysieke element). 1ste Keer zal ik driving Miss Daisy zijn, hahaha.

Als je voor de 1ste keer gaat, ga dan niet direct voluit. Denk aan je eigen veiligheid en dat van anderen en bouw je ervaring op..."de groene hel" is niet enkel een benaming om stoer te doen. Heb vandaag een mooie samenvatting gevonden van de meest voorkomende misvattingen mbt de Nordschleife op de website van Bridge to Gantry.
Vergeet ook niet de video te checken aan het eind.
;)

Link: The worst possible N?rburgring advice...


Zie ook:
http://www.bridgetogantry.com
http://www.facebook.com/bridgetogantry

Enjoy your trip, be safe!
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Ja, toch? Dale moet echt moe zijn van dat soort verhaaltjes dat hij die video heeft gemaakt! :p
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Nee, je hoeft daar geen helm te dragen op de Touristfahrt dagen (publieks dagen). Het circuit is dan ook geen circuit, maar gewoon straat. Er gelden de gebruikelijke verkeersregels, bij snellere achteropkomende auto's moet je rechts aanhouden (links inhalen), er rijden tourbussen rond, je moet verzekerd zijn, de auto moet goedgekeurd zijn voor de weg (prototypes mogen niet de baan op geloof ik)...

...en een helm dragen is je eigen keuze. ;)
 

ippo

Hoort erbij
3 aug 2011
52
0
0
Is het niet zo dat er verschillende opvattingen zijn omtrent de verzekering? Bij de 1 ben je wel verzekerd op de Ring bij de ander hebben ze dat expliciet uitgezonderd?
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Ja, dat is zeker wel zo en verschilt per verzekering. Wat ik begrepen heb is dat sommige verzekeringsmaatschappijen in ieder geval de schade aan derden dekt en dan bij jou terugkomt, omdat je feitelijk toch op een circuit hebt gereden die een bepaalde reputatie heeft. In het normale verkeer zou je dan treden omlaag gaan, maar in dat geval zouden ze dan het uit te keren bedrag bij jou komen vorderen, wat aanzienlijk meer kost, misschien wel het gehele bedrag. Op de Ring kan de politie er zelfs aan te pas komen, omdat het verkeersrecht geldt; kans is dus ook dat wanneer je kleine schades rijdt, dat de verzekering het gewoon dekt. Alleen de kosten vd vangrails...berg je maar.

Let op: hoe dat precies zit moet je opzoeken in de voorwaarden van je verzekering! :surprised2:
 

ippo

Hoort erbij
3 aug 2011
52
0
0
De vangrails horror weerhoudt mij dus al die tijd om te gaan... Ik ken mezelf en net als met karten ga ik snel denken dat ik vol door de bocht kan... of ik moet me echt gaan inhouden en voor de sight seeing gaan.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Haha, ja dat kan, maar als je merkt dat alles zo dichtbij is EN je gaat met je eigen auto, dan hoef je het niet te vergelijken met karten. En door de hobbels op de Ring zal je echt wel 2x oppassen voordat je echt volluit gaat.
Ik heb mij laten vertellen dat je alleen al door de ervaring vd hoogteverschillen en de steile hellingen al niet echt volluit zal gaan rijden (de 1ste keer). Wel als je geen greintje verantwoordelijkheidsgevoel hebt natuurlijk.
Je moet ook niet (te) bang zijn natuurlijk, want dan ga je juist schade rijden.