1st time nurburgring

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
Wel oppassen als je gaat, weg versperren, scade aan circuit, takelen kost 1000den euro's, doe t kalm aan of huur een suzuki swift, ben je zeker dat je thuisgeraakt, ben nog maar 1 keer geweest en ik garandeer u er rijden gekken
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
he, leuk om te lezen dat ook in ons clubje nog mensen de nordschleife opzoeken.
Wees wel gewaarschuwd, dat je meer in je spiegels dan voor je moet kijken als je er voor de eerste keer rijdt.
het mag misschien zo zijn dat er theoretisch de normale verkeersregels gelden, maar er rijden echte idioten en er vallen elke week doden en gewonden. Ik Kom er al sinds 1989 en hoor van mensen uit de buurt dat het steeds gevaarlijker wordt. Enerzijds bouwen jongens autos met tig PKs die elke vrije dag komen oefenen; dat zijn de gasten die je met 250/uur links of rechts passeren. anderzijds rijden er mensen met en oud vehikel 50 per uur en dat is ook vervelend als jij 100 km/uur sneller komt aanzetten na een blinde bocht. Pas dus op je tellen!
Onze beste tijd met Triumph TR4 is 11 min 20 seconden inclusief het granprixcircuit(2,35) dat is dus onder de 9 minuten voor de Nordschleife. En dat doen we op ouderwetse Dunlop Racing banden. Kijk maar eens op de website Triumpf-Competition.DE, zoek in archief naar snelste ronde Tim meinrenken en beleef hoe hij Porsche RSRs opjaagt Laat es weten als je weer wi;tgaan of neem contact opvoor race-instructie. Ook op Spa/Francorchamps zijn er regelmatig trackdays en ik ben best bereid wat race-instructie te geven. Groeten,RdBaron.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Beetje late reactie: bedankt voor het aanbod, RedBaron. Info is nooit teveel :D
 
11 dec 2012
256
0
0
Spa/Francorchamps is misschien nog mooier... In de herfstvakantie ben ik er nog geweest. Wij waren de enige die stonden te kijken... Helaas kon ik er niet op, dat had ik graag nog een keer gedaan met de Espace... :D
Vroeger heb ik op beide circuits (Nurburgring en SF) wel eens meegedaan met trackdays. Op SF is het iets rustiger en ik denk ook minder gevaarlijk want op de Ring kun je ?f niet doorrijden omdat je achter een touringcar zit ?f je wordt van de weg gereden door gevaarlijke idioten. Voor de echte circuitervaring kun je denk ik ook beter naar Spa/Francorchamps gaan... Als je in de buurt bent, er is altijd wel iets te doen, vraag aan iemand die er rondloopt of je even mag kijken want dat mag altijd...
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
731
171
43
Tijdje terug ben ik op Spa Francorchamps geweest tijdens zo'n trackday en zou die dag een aantal rondes circuit mogen doen in een BMW, maar uiteindelijk ging dat niet door omdat er teveel keer een code rood gegeven was omdat er ongevallen gebeurden op de baan, dus om nu te zeggen dat het veiliger is... Zag bijvoorbeeld onder andere een compleet afgeschreven (race)Porsche 911 terug de pits in komen. Kan ook niet zeggen dat het rustig was daar, alle pitboxen waren zo'n twee keer in gebruik en tijdens de stillegging van de baan stonden de auto's twee rijen dik in de pits opgesteld, alles door elkaar.

Ook met je straatauto moet je oppassen, zo zag ik dus ook een BMW 5-serie rondrijden die na 3 rondjes al een hevig rokend differentieel had.
 
11 dec 2012
256
0
0
Ik zeg ook niet dat het er veilig is en je er alles maar kunt doen... Maar naar mijn ervaring was het er wel veiliger dan op de Ring, en ik had er dus ook meer een echte circuitervaring. De laatste keer dat ik er op ben geweest was in 2010 met een vriend en zijn Ferrari, toen vloog er voor ons ook een Porsche uit de bocht... De laatste keer dat ik zelf ben wezen rijden was in 2007 in de S60 2.4 en toen werd ik een paar keer vol ingehaald door een Supra met backflame, ook gaaf...
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
2e weekeinde van maart is er een track-day op Spa; wij zullen er zijn om te testen met Triumphs, MG en Lotus.
Wie wil komen kijken is welkom; als je wil meedoen mij even contacteren; groeten RedBaron
 

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
redbaron zei:
2e weekeinde van maart is er een track-day op Spa; wij zullen er zijn om te testen met Triumphs, MG en Lotus.
Wie wil komen kijken is welkom; als je wil meedoen mij even contacteren; groeten RedBaron

Ik heb al enkele keren op circuit Zolder gereden, normaal gezien ga ik dit jaar wel eens naar Francorchamps met de ISf, maar dat weekend zal het waarschijnlijk niet lukken voor mij.
 

Payne

Hoort erbij
24 dec 2011
65
0
0
Hier nog een mooi filmpje uit de jaren '70.
weet je gelijk waarom je een beetje respect moet hebben voor de Nurburgring...
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
68
0
Tja, auto's zijn wel wat beter geworden tegenwoordig! Die kevertjes rollen lekker zeg!
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Wat die mensen toch een hoop zooi in de auto hebben liggen, haha
toen hadden de banden nog meer grip dan de auto aan kon