Aankoopadvies IS250 2006

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
307
301
63
Een vriend van mijn zoon heeft zijn oog laten vallen op deze auto:

Hij vraagt om advies, maar zelf heb ik behalve het advies om hem te gaan bekijken en een stukkie rijden geen advies.

Iemand van jullie die wat zinnige tips kan en wil geven? Ik hoor het graag, alvast bedankt (y)

Remmerij controleren (vervangen is niet ontzettend duur, maar drukt wel de prijs).
Speling stuur/fusee kogels
Bekleding rondom schuifdak (sporen van lekkages).

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Dank je wel. Het viel mij op dat (zo te zien) een groot deel van de onderhoudshistorie niet bekend is, althans niet uit de foto's blijkend. Dat is ook wel iets om na te vragen. En wat mij opviel is dat de auto in 2018 lang te koop heeft gestaan bij hetzelfde bedrijf, nu weer. Kan een logische verklaring hebben (bijvoorbeeld ingezet als leenauto), maar ook iets om naar te vragen denk ik.

Ik weet niet wat een gangbare prijs is voor dit model maar ik zie dit type met hogere km-standen voor meer te koop staan (al kunnen uitvoeringen en opties daar ook zeker op van invloed zijn).
Dit, i.c.m. een onvolledige onderhoudshistorie en lang bij een bedrijf gestaan te hebben, vraagt wellicht om wat meer onderzoek en voorzichtigheid.

Dit is een Amerikaanse import zo te zien. Een foto van de eerste stempel uit het onderhoudsboekje is van een dealer uit Greenwich in de staat Connecticut. (Mooie combi met jouw LS van Russische afkomst)

Vanwege die Amerikaanse import; let op dat de tellerstand in mijlen is (staat in de tekst). Ik weet niet of Connecticut een warme staat is. Als ie uit warme staten zoals Florida of California zou komen, let dan extra goed op scheuren in het dashboard en dat het niet plakt (sticky dash).

Maar, volgens het (gratis) kenteken rapport van Finnik, staat ie al sinds 2018 (!) te koop bij een autobedrijf. Stilstand is achteruitgang. En zeker voor dit bedrag zou ik deze daarom niet kopen. Voor dit geld heb je ook Nederlandse IS250’s te koop.

• Leuk
Waarderingen: quattrootje
Afhankelijk hoe lang de auto in Connecticut is geweest en in de winter daar heeft gereden kan dat voor veel roest hebben gezorgd. Ik heb er jaren gewoond en ze gebruiken daar bergen zout en zand op de snelwegen in de winter. Dat noemen ze de rustbelt, alhoewel Connecticut daar niet officieel toe behoort ligt het dicht tegen New York aan.

Ach, het was me nog niet eens opgevallen dat de km-stand in miles is, evenmin zag ik de teller aanduiding in miles...:oops:

Dit lijkt hiermee en met jullie aanvullingen een auto om niet naar te gaan kijken... Hartelijk dank!

• Leuk
Waarderingen: quattrootje
hij is ook goed aan het gewicht voor een import.. 1670kg
mijn IS 350 staat op kenteken met 1461 kg
wordt de wegenbelasting niet goedkoper van;)