Aanpassen stuur ecu voor een zwaarder stuurgevoel

YviE

Actief
27 dec 2011
290
1
0
De pootjes zijn zeker 4mm van elkaar, dus de kans dat ze elkaar raken is klein. Ook heb ik de derde poot van de potmeter geplooid (was nog niet gebeurd op de foto).

Ik heb ergens een multi-meter liggen. Ik zal eens proberen te meten. :)

Hoe ver zit jij? Bestelling ontvangen?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ja, heb de spullen binnen, maar nog geen gelegenheid gehad om te knutselen..

4Mm afstand zou in orde moeten zijn. Nou, je bent klaar voor het avontuur :D
 

YviE

Actief
27 dec 2011
290
1
0
Ik heb nog niet gekeken waar de ECU eigenlijk zit op de stuurkolom. Ik hoop dat hij kan worden afgesteld na installatie (niet dat het gat verborgen zit, of, een of ander ding het afdekt...).

Hoe kom ik eigenlijk aan de ECU? De bekleding achter het stuur moet er vanaf. Nog iets anders?
 

YviE

Actief
27 dec 2011
290
1
0
Ok thanks voor de link. ;) Ik denk dat ik de bracket ga laten zitten.... eheh

Dan afstellen ergens tussens 3k? en 3.5k?.... wait & see!
 

jjm1975

Hoort erbij
1 jan 2011
27
0
1
Dat ziet er super netjes uit!

Ben benieuwd naar je bevindingen maar aanpassen zal niet makkelijk gaan als de ecu in de bracket zit, hij zit daarvoor te hoog naast de stuurkolom.

Helaas is het knutselen voor mij over... Mijn gs400 staat te koop i.v.m. emigratie naar het buitenland en de lexus meenemen is geen optie.

Nu heb ik nog wel een en ander aan documentatie en zoek een plekje om dit ergens kwijt te kunnen (pdf's en dergelijke) Misschien GPS-10 een idee waar ik deze kan stallen zodat anderen er wat aan kunnen hebben?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Helaas is het knutselen voor mij over... Mijn gs400 staat te koop i.v.m. emigratie naar het buitenland en de lexus meenemen is geen optie.
Wat jammer dat te vernemen, ik zal je in ieder geval via PM contacten!
 

YviE

Actief
27 dec 2011
290
1
0
Ik heb gisteren eens snel gekeken waar de ECU zit...

Wel...

:X

Die zit op een mooie, ontoegankelijke plaats... zoals gewoonlijk.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik vind het ook onacceptabel dat men geen rekening houdt met modders die on-the-fly de stuur-ecu willen instellen! :p

Je zou dan eigenlijk vanaf die ECU een draadje met de potmeter naar een goed bereikbare plek willen leiden.. Maar ja, 1 x ingesteld zal het wellicht voldoende zijn.
 

YviE

Actief
27 dec 2011
290
1
0
Het goede nieuws is dat ik mijn multimeter heb teruggevonden. :D

Dus ik voorlopig de ECU op 3.3 k? afstellen en hem dan laten "bengelen" tot ik weer terug kan rijden. Zodra ik dan de goede afstelling gevonden heb maak ik hem weer vast.

Ik vind ook dat ze wat meer rekening moeten houden met de modders!!!! :)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
LOL, ik denk dat de dealers wel genoeg 'geknutsel' tegenkomen!

Nu ik in afwachting ben van de nieuwe multimeter, ga ik wel de stelschroef van 't stuurhuis aanpakken. Dat lijkt qua berichten over precisie toch wel aardige resultaten op te leveren en ideaal bij een zwaarder stuurgevoel.
 

YviE

Actief
27 dec 2011
290
1
0
Draai er maar niet teveel aan. Een paar mm aandraaien is voldoende... Ik ben er nog niet aangeweest. Eerst eens kijken wat ECU mod oplevert.
 

YviE

Actief
27 dec 2011
290
1
0
:D

Ja ik weet het... maar ja ik wacht nog op mijn Eibach veren, auto staat voolopig op assteunen. Dus haasten haalt niets uit.

Ter informatie, de potmeter stelt zich mooi af van 0 naar 5 k?.

:rulez:
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Haha, nee, dan kom je niet ver, maar mogelijk zou je wel al kunnen voelen of je verschil merkt (uiteraard als je voorwielen vrij kunnen draaien).

Maar goed, geduld is key ;)
 

YviE

Actief
27 dec 2011
290
1
0
Zo, de originele ECU is er uit. Gewoon van de metalen houder genomen. Gewoon onmogelijk met tools daar achterin te geraken. Vanavond de 'enhanced' ECU erin schuiven. :rulez:
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Yup, zoiets leek al naar voren te komen uit de eerdere howto... Maar in ieder geval goed te weten, dan hoef ik daar verder ook geen moeite voor te doen ;)