Aanschaf Lexus GS

Frax

Hoort erbij
1 mei 2012
33
1
0
Hallo iedereen,

Jaren geleden heb ik hier een keer een account aangemaakt voor mijn vader die toen in een IS250 reed. Inmiddels rijden zowel hij als ik alweer een aantal jaren BMW. Voor mij begint het te kriebelen om weer eens naar wat anders uit te kijken. De Lexus die mijn vader toen reed heeft veel indruk gemaakt door zijn prachtige aandrijflijn, fijne geluidsinstallatie en enorme stilte in de cabine. Ik ben daarom op dit moment aan het kijken naar 3 verschillende modellen, te weten:

- IS250 (2006 - 2013)
- GS300 (2006 - 2011)
- GS450H (2006 - 2011)

Erg uiteenlopend maar het aanbod in Nederland is "erg" beperkt binnen de eisen die ik stel (o.a. <150.000km, ML audio, leder). Van de 3 heeft de GS450H tot nu mijn voorkeur door zijn aandrijflijn. Betrouwbare 3.5 V6 welke in combinatie met zijn elektrische aandrijflijn een bak vermogen levert, ik houd ervan. Het nadeel is dat de informatie over deze auto schaars is en ik ook niet goed kan achterhalen hoe betrouwbaar het geheel is na 10 tot 15 jaar. Daarnaast ben ik zelf redelijk handig en ben dan ook van plan om het onderhoud zelf te doen waar mogelijk. Ik heb alleen moeite met het vinden van onderdelen voor dit model. Waar voor mijn BMW voor ieder onderdeel 30 leveranciers zijn is dit voor de Lexus zeker niet het geval.

Ik heb een aantal vragen die ik graag beantwoord zie:

- Wat zijn de zwakke plekken van GS450H?
- Waar moet ik specifiek op letten bij de aanschaf van een GS450H?
- Waar kopen jullie onderdelen en waar vinden jullie de juiste onderdeelnummers?
- Hoe zit het met de waterpomp? Ik lees elektrisch maar vind ik internet ook mechanische pompen.

Graag hoor ik van jullie, alvast bedankt.

Gr. Frank
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Naar mijn mening is het een bijna perfecte mix van kracht, comfort, elegantie en degelijkheid.

Jarno

Jarno is wijs.
het is om die reden is het ook zo ongelofelijk zonde dat de GS geschrapt is. Er is geen alternatief. De keus is nu een slome fwd ES of een snelle peperdure LS.

Nu snel nog een mooie GS kopen, nu ze nog jong zijn en een lage kmstand hebben, en dan nooit meer weg doen.:grin:
 

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
157
134
43
Een uniek merk met een nog unieker model blijkt nu.
Zou het ooit een klassieker worden? :giggle:
Wanneer wordt een auto eigenlijk een klassieker?
Zeldzaam zijn ze in ieder geval al ......:oops:
 

Frax

Hoort erbij
1 mei 2012
33
1
0
Even een update:

Afgelopen weekend heb ik voor het eerst met een Lexus GS300 gereden. Een exemplaar uit 2007 met dik 110dkm op de teller. Ik moet zeggen dat de Lexus erg mooi en rustig reed (wel wat last van zijwind) en vooral erg lekker zat. De stoelen voor zaten waren werkelijk heerlijk. Uiteindelijk werd er een prijs genoemd om toe te betalen en deze viel mij alleszins mee. Toch twijfelde ik en ben eerst onverrichte zaken huiswaarts gekeerd. De twijfel zat met name in de toegevoegde waarde t.o.v. van mijn huidige BMW. Qua prestaties en uitrustingsniveau zijn ze nagenoeg gelijk en waar mijn BMW een zeer opvallende auto is door zijn bijzondere kleur was de Lexus dat niet.

Nu zijn we een aantal dagen verder maar de Lexus laat me nog niet los. Ik wil daarom nogmaals kijken om te zien of ik de stap wil gaan zetten. Echter zijn er nog een aantal zaken waar ik jullie mening graag over wil horen:

- Remmen piepen enorm en ik kan niet goed achterhalen of dit voor of achter is. Lijkt van voor te komen.
- Motor is hoorbaar (klinkt wat als een diesel) bij langzaam optrekken.
- Mark en Levinson klinkt niet zo heel geweldig. Center speaker lijkt met de radio ook wat te kraken (CD = goed).
- Tijdens het achteruit manoeuvreren hoorde ik een vervelend geluid uit de stuurkolom komen. Alsof er zand zit tussen het stuur en de kolom.
- Stationair toerental bij koude motor gaat wat schokkerig op en neer.

Herkennen jullie bovenstaande punten? Het kan goed zijn dat een aantal punten volkomen normaal zijn en bijvoorbeeld horen bij een direct ingespoten motor.

Alvast dank.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Even een update:

Afgelopen weekend heb ik voor het eerst met een Lexus GS300 gereden. Een exemplaar uit 2007 met dik 110dkm op de teller. Ik moet zeggen dat de Lexus erg mooi en rustig reed (wel wat last van zijwind) en vooral erg lekker zat. De stoelen voor zaten waren werkelijk heerlijk. Uiteindelijk werd er een prijs genoemd om toe te betalen en deze viel mij alleszins mee. Toch twijfelde ik en ben eerst onverrichte zaken huiswaarts gekeerd. De twijfel zat met name in de toegevoegde waarde t.o.v. van mijn huidige BMW. Qua prestaties en uitrustingsniveau zijn ze nagenoeg gelijk en waar mijn BMW een zeer opvallende auto is door zijn bijzondere kleur was de Lexus dat niet.

Nu zijn we een aantal dagen verder maar de Lexus laat me nog niet los. Ik wil daarom nogmaals kijken om te zien of ik de stap wil gaan zetten. Echter zijn er nog een aantal zaken waar ik jullie mening graag over wil horen:

- Remmen piepen enorm en ik kan niet goed achterhalen of dit voor of achter is. Lijkt van voor te komen.
- Motor is hoorbaar (klinkt wat als een diesel) bij langzaam optrekken.
- Mark en Levinson klinkt niet zo heel geweldig. Center speaker lijkt met de radio ook wat te kraken (CD = goed).
- Tijdens het achteruit manoeuvreren hoorde ik een vervelend geluid uit de stuurkolom komen. Alsof er zand zit tussen het stuur en de kolom.
- Stationair toerental bij koude motor gaat wat schokkerig op en neer.

Herkennen jullie bovenstaande punten? Het kan goed zijn dat een aantal punten volkomen normaal zijn en bijvoorbeeld horen bij een direct ingespoten motor.

Alvast dank.

Lekker laten staan en een andere GS300 proefrijden als referentiepunt.

Wat betreft piepende remmen: als de auto een tijdje stilgestaan heeft, dan heb ik dat ook. Trekt (als het goed is) snel weer weg.
ML zou perfect moeten zijn, rest kan ik niets over zeggen.
 

Frax

Hoort erbij
1 mei 2012
33
1
0
Iemand anders nog een idee of specifiek de volgende zaken Lexus gerelateerd zijn of dat dit defecten zijn:

- Mark en Levinson klinkt niet zo heel geweldig. Center speaker lijkt met de radio ook wat te kraken (CD = goed).
- Tijdens het achteruit manoeuvreren hoorde ik een vervelend geluid uit de stuurkolom komen. Alsof er zand zit tussen het stuur en de kolom.

- Motor is hoorbaar (klinkt wat als een diesel) bij langzaam optrekken.
- Stationair toerental bij koude motor gaat wat schokkerig op en neer (schokt wat tussen de 1200 en 1500 toeren).

Vooral de laatste 2 zaken ben ik onzeker over. Mede doordat de GS300 een direct ingespoten motor heeft waarbij koolafzetting een probleem kan zijn.
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
110.000 km voor een 2007er? Weet je dat zeker?
Dan is er; ?f erg weinig mee gereden ?f iets met de teller aan de hand.
Beetje Lexus van die leeftijd heeft doorgaans ruime levenservaring in de vorm van enkele tonnen of meer.
En dat hoeft geen beletsel te zijn.

En E10: dat wil je idd niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Frax

Hoort erbij
1 mei 2012
33
1
0
@Redguy: Waarom zou je hier aan twijfelen? De Lexus kent 2 eigenaren die elkaar kennen en is altijd bij Lexus onderhouden. Daarnaast zag de Lexus er werkelijk keurig uit geen krasjes deukjes en er was niet aan de auto gespoten.

Waarom zou je geen E10 willen? Met een performance Lexus zoals in jouw profielfoto snap ik dat, maar voor een gewone GS300 zie ik de meerwaarde niet van het tanken van "premium" brandstoffen. Daarnaast ben ik ook bang dat dit de auto minder courant maakt dus dat risico wil ik niet nemen.

Mijn zoektocht gaat nu verder naar:
GS300 facelift of een 430 of 450h. Daarnaast zit ik ook nog steeds met een schuin oog naar de IS250 te kijken.
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Als de kilometerstanden officieel geregistreerd zijn is er niets aan de hand...(o.a dealeradministratie en/of RDW check)

E10 is voor de GS300 uit 2007 dus idd niet aan te raden...zoals al eerder vermeld.

Een performance Lexus; is gemiddeld zo`n beetje iedere Lexus, t'is maar wat je wensen zijn en hoe je er mee omgaat maar hoe dan ook verdienen ze een juiste brandstof.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Frax

Hoort erbij
1 mei 2012
33
1
0
Hallo iedereen,

Hierbij nog even een afsluitend bericht voor dit topic. Na toch een behoorlijke tijd op zoek te zijn geweest naar een Lexus heb ik uiteindelijk toch iets totaal anders aangeschaft. Recentelijk heb ik mijn BMW goed particulier kunnen verkopen en had ik de handen vrij om wat moois aan te schaffen. Helaas is er tot op heden niks voorbij gekomen wat voor mij interessant was. Ik heb een langere tijd tevergeefs uitgekeken naar een GS430 of GS450h. Uiteindelijk ben ik gevallen voor een Volvo V70 T6.

Wellicht dat de volgende alsnog een Lexus wordt maar dat zal de tijd leren.

Ik wil jullie in elk geval allemaal bedanken voor jullie reacties in dit topic :rulez: