Hallo, ik zal me even voorstellen. Ik ben Edwin, 49 jaar, en volg al een hele tijd dit forum, omdat ik jaren geleden al heb besloten (ooit) een IS250 te willen aanschaffen. Financi?le tegenvallers, verandering van baan en nog wat andere personele omstandigheden hebben tot dusver telkens tot uitstel geleid. Maar hopelijk lukt het in 2014 dan toch.
Ik rijd nu in een Hyundai Coupe uit 2002, V6 automaat, 150k op de teller. Mijn voorkeur gaat uit naar een comfortabeler en wat ruimere auto (de Coupe is stug, rumoerig, krakerig en achterin kun je eigenlijk niet zitten), zonder aan snelheid in te hoeven boeten. De IS250 lijkt (op papier in ieder geval) een goede keus, maar ik heb nog niet de kans gehad in een IS250 rijden en heb eigenlijk dus geen idee of de IS250 me wel zal bevallen?
Ik probeer met een budget van ca. ? 15k een IS250 met V6 automaat te vinden, liefst vanaf 2008 en liever niet meer dan 100k op de teller, met navigatie en ML en lederen bekleding.
(En inderdaad, deze combi heb ik voor dat geld nog niet gevonden. Maar ik blijf de markt in de gaten houden.)
Echter, hoe meer ik er echter over lees, hoe meer twijfels ik krijg. Vooral op de buitenlandse fora lees ik verontrustende dingen. Ik noem er een paar:
- gerammel uit dashboard (niet schadelijk, wel vervelend en duur om te verhelpen)
- navigatie unit die vastloopt: erg duur om te vervangen
- waterpomp rond 100.000 km
- rubbers bij voorruit die poreus worden of loslaten
- geratel bij de motor bij starten
- carbon built up (hoe vertaal ik dat?): onregelmatig lopen van de motor
- verlichting van de wijzers (snelheid, toeren) in het dashboard valt uit (niet schadelijk, maar ziet er wel erg lullig uit in zo?n premium auto)
- vastzittende achterremmen
- uitvallen stuurbekrachtiging: erg dure reparatie
Over het algemeen wordt de auto als heel betrouwbaar gezien, maar als er wat mee is, dan lijkt het meteen erg duur te worden. Zo las ik over iemand die een nieuw uitlaatsysteem nodig had, dat alleen door Lexus kon worden geleverd en bijna 3000 dollar moest kosten, au.
Op dit forum vind ik niet zoveel terug over deze punten. Kan me niet voorstellen dat de Nederlandse Lexussen (Lexi) beter zijn gebouwd dan die in het buitenland... Hoe zijn jullie ervaringen?
Veel van deze zaken worden onder garantie verholpen, maar ik vraag me af of dat ook nog geld voor een 5 of 6 jaar oude Lexus met 100k op de teller.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen.
Met vriendelijke groet,
Edwin
Ik rijd nu in een Hyundai Coupe uit 2002, V6 automaat, 150k op de teller. Mijn voorkeur gaat uit naar een comfortabeler en wat ruimere auto (de Coupe is stug, rumoerig, krakerig en achterin kun je eigenlijk niet zitten), zonder aan snelheid in te hoeven boeten. De IS250 lijkt (op papier in ieder geval) een goede keus, maar ik heb nog niet de kans gehad in een IS250 rijden en heb eigenlijk dus geen idee of de IS250 me wel zal bevallen?
Ik probeer met een budget van ca. ? 15k een IS250 met V6 automaat te vinden, liefst vanaf 2008 en liever niet meer dan 100k op de teller, met navigatie en ML en lederen bekleding.
(En inderdaad, deze combi heb ik voor dat geld nog niet gevonden. Maar ik blijf de markt in de gaten houden.)
Echter, hoe meer ik er echter over lees, hoe meer twijfels ik krijg. Vooral op de buitenlandse fora lees ik verontrustende dingen. Ik noem er een paar:
- gerammel uit dashboard (niet schadelijk, wel vervelend en duur om te verhelpen)
- navigatie unit die vastloopt: erg duur om te vervangen
- waterpomp rond 100.000 km
- rubbers bij voorruit die poreus worden of loslaten
- geratel bij de motor bij starten
- carbon built up (hoe vertaal ik dat?): onregelmatig lopen van de motor
- verlichting van de wijzers (snelheid, toeren) in het dashboard valt uit (niet schadelijk, maar ziet er wel erg lullig uit in zo?n premium auto)
- vastzittende achterremmen
- uitvallen stuurbekrachtiging: erg dure reparatie
Over het algemeen wordt de auto als heel betrouwbaar gezien, maar als er wat mee is, dan lijkt het meteen erg duur te worden. Zo las ik over iemand die een nieuw uitlaatsysteem nodig had, dat alleen door Lexus kon worden geleverd en bijna 3000 dollar moest kosten, au.
Op dit forum vind ik niet zoveel terug over deze punten. Kan me niet voorstellen dat de Nederlandse Lexussen (Lexi) beter zijn gebouwd dan die in het buitenland... Hoe zijn jullie ervaringen?
Veel van deze zaken worden onder garantie verholpen, maar ik vraag me af of dat ook nog geld voor een 5 of 6 jaar oude Lexus met 100k op de teller.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen.
Met vriendelijke groet,
Edwin