Aantal afgeleverde ct200h

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Zeer interessant om te zien. Wat meer statistieken waren leuk geweest zoals het verwachte marktaandeel en het verwachte aantal verkopen.
 

SPfreaks

Actief
7 jan 2011
142
0
0
Dat zakt effe heftig in... Ik verwacht in juni nog een verdere daling, of een zelfde soort cijfer. Hopelijk schiet het in juli en augustus weer omhoog. Maar toch, als je deze cijfers doortrekt naar een jaar (dus even keer 4 doet), dan worden er bijna 3.500 CT's verkocht in een jaar! :eek:
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Er zijn tot nu toe 2000 CT200h's besteld in NL waarvan er zo een 800 (hierboven dus exact cijfer) zijn geleverd volgens een monteur van Lexus. Verruit de meest bestelde Lexus van de afgelopen maanden.
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Zouden de plannen van de regering iv.m. de bijtelling, BPM en wegenbelasting niet roet in het eten gaan gooien wat betreft de verkoop de komende maanden? Potentiele kopers zullen nu niet direct meer voldoende redenen hebben een CT te kopen als de plannen doorgaan.


Robbert-Jan
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
Dat zit er natuurlijk dik in. Het zal niet alleen voor Lexus, maar voor alle merken die schone auto's in het programma hebben die op het moment net wel voldoen aan de huidige grenzen, gevolgen hebben.

Er zit denk ik niets anders op dan af te wachten wat er gaat gebeuren.
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Ik vrees voor Lexus dat als de bijtellingsregels en belastingsregels worden aangepast, dat de verkopen achteruit gaan. Hetzelfde geldt voor de Prius/Auris vrees ik. Aangezien deze auto's allemaal met 3-5duizend omhoog gaan in nieuwwaarde, heb je een full-option CT voor? 50-52 duizend? En een instapper voor rond de 35k? Dan kun je al gauw voor de instapper IS gaan, wil je toch Lexus rijden. Want die kost 36,5k

Ik zal eerlijk zijn, de reden dat ik de CT heb verkozen boven de 1 serie was de bijtelling en de looks. Haal de bijtelling weg, heb je alleen de looks. Verlies je het wel op prestaties en sportiviteit. Dan is mijn keuze gemaakt.
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
Maistah zei:
Ik zal eerlijk zijn, de reden dat ik de CT heb verkozen boven de 1 serie was de bijtelling en de looks. Haal de bijtelling weg, heb je alleen de looks. Verlies je het wel op prestaties en sportiviteit. Dan is mijn keuze gemaakt.

Dat zal voor de meeste kopers gelden. Maar er zijn ook mensen die zo'n auto kopen voor de lage kilometerprijs, de mooie techniek of de milieu-feelgoodfactor. Ik ben ook iemand die daar veel meer waarde aan hecht dan de manier waarop de buitenkant van de auto het licht op het netvlies reflecteert (dat interesseert me echt geen ruk, want ik heb het ding om in te rijden - niet om naar te kijken), maar ik zou me wel op m'n achterhoofd krabben als het me ineens 5000 euro meer zou gaan kosten.

Bottom line zal inderdaad zijn dat, als de volle BPM terugkomt, dit ten koste van de verkopen zal gaan. Overigens geloof ik dat het Nederlandse BPM-gebeuren al jaren op gespannen voet staat met het EU-beginsel van vrij verkeer van goederen, en dat het om die reden niet zo'n vaart zal lopen met volledige herinvoering voor auto's die nu BPM-vrij zijn.
 

Rover

Hoort erbij
22 apr 2011
37
0
0
Termin8r zei:
Bottom line zal inderdaad zijn dat, als de volle BPM terugkomt, dit ten koste van de verkopen zal gaan. Overigens geloof ik dat het Nederlandse BPM-gebeuren al jaren op gespannen voet staat met het EU-beginsel van vrij verkeer van goederen, en dat het om die reden niet zo'n vaart zal lopen met volledige herinvoering voor auto's die nu BPM-vrij zijn.

Termin8r die link zie ik zo 123 niet kan je deze uitleggen?
Mijnziens gaat de herinvoering BPM zonder overgangsperiode in 1 keer in.
Maakt veel "groene" autos niet meer intressant voor de consument. off topic natuurlijk
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Ja en vooral de kleine diesels zijn het haasje,.......................bij inruil, dus oprijden is het goedkoopste ;)
 

rob313

Nieuw hier
27 mrt 2011
18
0
0
Hallo hier dan weer de cijfers voor de afgeleverde ct's tot 1 juli
Op bijgaande link zijn de cijfers te zien
We zitten nu op 959 ct200h afgeleverd.
In juni zijn dat er 102 geweest.
Maar er is licht aan de horizon op 4 juli is er een boot binnen gekomen en juli en augustus zullen de cijfers omhoog gaan. De mijne is binnen en kan ik overmorgen halen. Besteld op 2 maart en planning was en is juli dus klopt als een lexus.

maart 311
april 358
mei 188
juni 102
totaal 959

http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.p ... rie=Ct200h

groetjes Rob
 

rob313

Nieuw hier
27 mrt 2011
18
0
0
Hallo hier dan weer de cijfers voor de afgeleverde ct's tot 1Augustus.
Op bijgaande link zijn de cijfers te zien We zitten nu op 959 ct200h afgeleverd. In juni zijn dat er 102 geweest. Maar er is licht aan de horizon op 4 juli is er een boot binnen gekomen en juli en augustus zullen de cijfers omhoog gaan. De mijne is binnen en kan ik overmorgen halen. Besteld op 2 maart en planning was en is juli dus klopt als een lexus.

Maart 311
April 358
Mei 188
Juni 102
Juli 182i
Totaal 1040

http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.p ... rie=Ct200h2

groetjes Rob
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
dat gaat inderdaad met een zeer hoog tempo omhoog, ik moet zeggen dat ik gemiddeld 2 ct's per dag zie.... en dat zullen er alleen maar wat meer worden...
 

rob313

Nieuw hier
27 mrt 2011
18
0
0
rob313 zei:
Hallo hier dan weer de cijfers voor de afgeleverde ct's tot 1Augustus.
Op bijgaande link zijn de cijfers te zien We zitten nu op 959 ct200h afgeleverd. In juni zijn dat er 102 geweest. Maar er is licht aan de horizon op 4 juli is er een boot binnen gekomen en juli en augustus zullen de cijfers omhoog gaan. De mijne is binnen en kan ik overmorgen halen. Besteld op 2 maart en planning was en is juli dus klopt als een lexus.

Maart 311
April 358
Mei 188
Juni 102
Juli 182
Totaal 1040

http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.p ... rie=Ct200h2

groetjes Rob
 

rob313

Nieuw hier
27 mrt 2011
18
0
0
rob313 zei:
Hallo hier dan weer de cijfers voor de afgeleverde ct's tot 1Augustus.
Op bijgaande link zijn de cijfers te zien We zitten nu op 959 ct200h afgeleverd. In juni zijn dat er 102 geweest. Maar er is licht aan de horizon op 4 juli is er een boot binnen gekomen en juli en augustus zullen de cijfers omhoog gaan. De mijne is binnen en kan ik overmorgen halen. Besteld op 2 maart en planning was en is juli dus klopt als een lexus.

Maart 311
April 358
Mei 188
Juni 102
Juli 182
Totaal 1040

http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.p ... rie=Ct200h2

groetjes Rob
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Als ik mij goed herinner hadden ze voor heel 2011 gerekend op 1500 stuks. Ben benieuwd of ze dat gaan halen, gezien de gevolgen van de ramp.


Robbert-Jan
 

rob313

Nieuw hier
27 mrt 2011
18
0
0
rob313 zei:
rob313 zei:
Hallo hier dan weer de cijfers voor de afgeleverde ct's tot 1Augustus.
Op bijgaande link zijn de cijfers te zien We zitten nu op 959 ct200h afgeleverd. In juni zijn dat er 102 geweest. Maar er is licht aan de horizon op 4 juli is er een boot binnen gekomen en juli en augustus zullen de cijfers omhoog gaan. De mijne is binnen en kan ik overmorgen halen. Besteld op 2 maart en planning was en is juli dus klopt als een lexus.

Maart 311
April 358
Mei 188
Juni 102
Juli 181
Totaal 1140
Er zat een telfout inhet totaal dit gecorrigeerd.

http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php

groetjes Rob