Aantal afgeleverde ct200h

willemvdvliet

Hoort erbij
18 okt 2010
27
0
0
Bestel je hem toch af fabriek met 15 inch velgen en bij de dealer laat je er 17 inch onder zetten.
Enige nadeel is dat je dan geen M/L hebt de rest kun je als opties er wel opnemen volgens mij :).
Of laten inbouwen als de auto in NL staat (mistlampen etc).

Denk dat in de toekomst er ook wel een plug-in-hybrid aka Toyota Prius versie zal komen.
 

Mo1

Actief
25 apr 2011
108
0
0
Januari 1148
Februari 487
Maart 333
April 252
Mei 275
Juni 228
Juli 142
Augustus 178
September 160
Totaal 3203
 

Mo1

Actief
25 apr 2011
108
0
0
Januari 1148
Februari 487
Maart 333
April 252
Mei 275
Juni 228
Juli 142
Augustus 178
September 160
Oktober 152
Totaal 3355

Ben zelf benieuwd naar de verkoopeffecten als gevolg van het wegvallen van de belastingvoordelen.
Daarom deze maandelijkse stand.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Het aantal geleverde auto's lijkt inderdaad wat terug te lopen. Ik vraag mij af of er nog een opleving gaat plaatsvinden aan het einde van het jaar (dus januari of februari m.b.t. de levering)
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Veelal hebben leasebedrijven een stop ongeveer in november. Levering dan in januari.
De wagen van januari 2013 is in 2015 2 jaar oud, een wagen van december 2012 is dan 3 jaar oud. Consumenten willen voor de gek gehouden worden ;)
 

Tommy

Nieuw hier
7 okt 2012
9
0
0
Wat daar ook nog eens bijkomt is dat de huidige nummerborden serie volgens mij bijna op zijn einde is (volgens rdw.nl zijn we nu bij 95-ZGV-6). Een auto met een nieuw nummerbord is natuurlijk ook altijd cooler (en beter verkoopbaar).
 

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Volgens mij gaat het staatje maar tot oktober, logisch het is pas net november.
Daarmee is de verklaring iig niet; "het voor de gek gehouden willen worden", zoals blue eyes zegt. Daarnaast zal het iemand die een lease auto heeft jeuken of het kenteken op oktober of januari wordt gezet. Ook het nieuwe kenteken lijkt me geen reden. Ik weet niet wat de huidige levertijd is, maar daar ga je als particulier niet op zitten gokken lijkt mij.

Het loopt wel terug in zo'n jaar, maar als ik eerder in de post kijk zie je dat het aantal vrijwel gelijk is met die uit 2011. Ik verwacht voorlopig eigenlijk geen terugval. De belasting nadelen zijn er voorlopig nog niet, wanneer eigenlijk wel?
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Lexus4all zei:
Volgens mij gaat het staatje maar tot oktober, logisch het is pas net november.
Daarmee is de verklaring iig niet; "het voor de gek gehouden willen worden", zoals blue eyes zegt. Daarnaast zal het iemand die een lease auto heeft jeuken of het kenteken op oktober of januari wordt gezet. Ook het nieuwe kenteken lijkt me geen reden. Ik weet niet wat de huidige levertijd is, maar daar ga je als particulier niet op zitten gokken lijkt mij.

Het loopt wel terug in zo'n jaar, maar als ik eerder in de post kijk zie je dat het aantal vrijwel gelijk is met die uit 2011. Ik verwacht voorlopig eigenlijk geen terugval. De belasting nadelen zijn er voorlopig nog niet, wanneer eigenlijk wel?


Als leaser ben je geen eigenaar, dat is de leasemij, en die jeukt het wel ;)
Als de wagen verkocht moet worden klinkt 2013 mooier dan 2012, en een jaar jonger. Al kan het soms maar 1 dag feitelijk schelen.

En, dit wordt al jaren gedaan. Zoek maar eens na, en plaats een rectificatie :D
 

Tommy

Nieuw hier
7 okt 2012
9
0
0
.. en de leasemaatschappij rekent dat weer gewoon door in de leaseprijs. Toen ik mijn leaseprijs aanvroeg kreeg ik te horen 'bij een oplevering tussen X en Y is de prijs Z hoger (volgens mij zater er zelfs nog 2 schalen in).
 

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
:D altijd leuk zeuren over de komma's.

Volgens mij heb je helemaal gelijk als je zegt dat het de leasemaatschappij wel jeukt en daadoor meestal in november al niet meer gaat uitleveren en in december bij uitzondering.

Verklaart dus nog steeds niet een zogenaamde daling in september en oktober waar nu de cijfers van bekend zijn. Dan kun je nog beter de nieuwe banen cijfers erbij halen en zie je dat de meeste nieuwe arbeidscontracten op 1 januari worden afgesloten.

Ook als je de auto in oktober krijgt, zal een btw/belasting verhoging jaarlijks door de leasemaatschappij worden doorgerekend in het nieuwe jaar. Dat merkt alleen je baas want die krijgt de rekening. Alleen als je pas in het nieuwe jaar mag leasen krijg de berijder bij het mogen uitkiezen wel te maken met het nieuwe bedrag en kan waarschijnlijk wat minder accessoires uitzoeken.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Nou... Ik heb de auto al uitgekozen voor de btw berhoging, maar pas bij het leveren van de auto wordt de echte leaseprijs bekend :s maar we gaan heel offtopic zo... :)
 

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Ehm nog 1 volledig off topic. Maar aangezien dit topic het meest actueel is en de super moderator antwoord.

De website draait nog op zomertijd.... is daar een reden voor?
 

nordcore

Nieuw hier
30 mei 2012
9
0
0
Ik weet dat Leaseplan dit jaar, net als vorig jaar, geen winterstop houd.
Er worden heel november en december door auto's geleverd.

Mijn ct200h word in de komende 3 weken ergens geleverd.
 

Mo1

Actief
25 apr 2011
108
0
0
Januari 1148
Februari 487
Maart 333
April 252
Mei 275
Juni 228
Juli 142
Augustus 178
September 160
Oktober 152
November 154
Totaal 3509