Advies/Hulp voor oprolmechanisme/blokkeerinrichting veiligheidsgordel niet correct

harfang

Nieuw hier
24 feb 2025
1
0
1
Goeieavond zit met een raadsel . Door een technische controle, werkt mijn oprolmechanisme/blokkeerinrichting veiligheidsgordel blijkbaar niet correct. Ik heb al een bestek gevraagd bij een garage in de buurt maar door de prijs twijfel ik dus ik vraag mij weten jullie wat zijn de standaardprijzen voor een herstelling of gordelsvervanging . ? Kent iemand een garage die doet dat soortgelijke herstellingen . Het is voor een auto KIA.

Alvast bedankt voor uw advies en fijne avond.

Harfang

Ik moet zeggen dat ik dit een zeer interessant bericht vind.
Je realiseert je dat dit een platform is dat specifiek is gericht op Lexus? En de vraag gaat over een Kia?

Heel kort door de bocht. Wij weten niet hoe dat zit, onze auto's gaan nooit kapot šŸ˜

Maar zonder grappen. Ik vind het verhaal moeilijk te volgen. Je gordel mechanisme werkt niet goed en je vraag je daarmee moet? Mijn mening, vervangen! Je wilt toch zeker weten dat je gordel goed functioneert?!

Ik vraag me dan ook af wat die technische controle inhield. Heb je iets uit elkaar gehaald of iets dergelijks?

Veiligheidsgordels hebben een belangrijke taak in geval van een ongeval. Daar zou ik geen risico's mee nemen en zoals RoelVB ook aangeeft gewoon vervangen.

Overigens welkom op ons mooie forum. Mocht je in de toekomst de overstap naar Lexus maken, dan heb je je account alvast gereed šŸ˜.

Laatst bewerkt:
De gordelband is te vervangen bij speciale bedrijfjes, zeilmakerij Koolwijk in Stadskanaal doet dit al jaren en heeft destijds ook voor KLM gordels gemaakt. Ook mijn vader's MB B-klasse 3x, niet dat de gordels of kwaliteit slecht waren maar een fanatieke duitse herder die uit verveling begon te knabbelen. Kon ik weer opdraven om spul te demonteren en als het gerepareerd was weer te monteren. Wel daarna even bij een autobedrijf langs om de storing te resetten maar dat was zo klaar. Nu metalen plaatjes ervoor langs gemaakt en nu geen geknabbel meer.

Laatst bewerkt:
Ons hondje had in mijn vorgie auto een klein scheurtje gemaakt in een gordel. Moest voor APK vervangen worden, kostte 300 euro als ik het goed herinner.

Ons hondje had in mijn vorgie auto een klein scheurtje gemaakt in een gordel. Moest voor APK vervangen worden, kostte 300 euro als ik het goed herinner.
Dat is wel een heel fors bedrag, de kosten voor vervangen gordelband was hier rond de 75 euro, wel zelf de/ en monteren en moest even naar garage om storing uit systeem te halen, dit was bij mijn vaders benz het geval. kostte een metworst of pak gevulde koeken.

Dat is wel een heel fors bedrag, de kosten voor vervangen gordelband was hier rond de 75 euro, wel zelf de/ en monteren en moest even naar garage om storing uit systeem te halen, dit was bij mijn vaders benz het geval. kostte een metworst of pak gevulde koeken.
(de)monteren nam wat tijd in beslag denk ik, door de dealer. Dit was wel met een nieuwe gordel, er was een optie om de oude gordel te laten repareren maar dat nam meer tijd in beslag en we stonden op het punt om op vakantie te gaan met de auto dus hadden we haast hiermee. Ging om een Hyundai Tucson.

Vandaar de prijs, was bij mijn vader niet het geval, pensionada al jaren en heeft tijd zat en kan veel lopend doen.