Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.
Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.
zie ook de comments in https://forum.lexusforum.nl/threads...sland-en-paperassen.179524/page-2#post-190808Beste groep,
Zou het op één of andere manier (*) een probleem zijn als:
- - - - -
Ik bij de RWD een ééndags kenteken aanvraag voor een Duitse CT200h, maar dit slechts enkel gebruik voor het transport van de auto naar mijn woonplaats?
Dus niet met de intentie de auto naar een RWD keuringsstation te rijden? (oneigenlijk gebruik?!)
Dat ik dan op een andere dag er nogmaals eentje aanvraag en dan wel naar de RWD rijd om de auto in te laten schrijven / op kenteken zetten?
- - - - -
Ik kan namelijk pas bij de particuliere verkoper terecht in de namiddag, en wil de auto nog inspecteren alvorens hem bij de RDW aan te bieden.
Tijds technisch kan ik nooit op tijd bij een keuringsstation zijn.
Dat het 2x de kosten van een ééndags kenteken, en 2x een dag verzekering met zich mee brengt neem ik op de koop toe.
(*) Ik neem aan dat je meerdere keren op 1 VIN nummer of chassis nummer een eendags kenteken kunt aanvragen.
Immers zullen er ook auto's worden afgekeurd die nog eens terug moeten komen.... klopt mijn beredenering?
PS:
De Duitse verkoper heeft de Lexus op minder dan 1km van de grens met NL staan dus dat stukje ga ik illegaal overbruggen.
Dit is letterlijk wat ik uitleg (en zelf gedaan heb) in mijn reactie op het andere topic wat ik eerder gelinkt heb.
Waarvoor zou je precies een waarschuwing krijgen?Ik heb zelf gewoon exportplaten laten roggelen door de verkoper. Als je aangehouden wordt door de douane krijg je gewoon een waarschuwing, ik reed destijds niet over de A12 maar gewoon tussendoor.
Even de feiten:Het is verboden om als Nederlands ingezetene in een buitenlandse auto op NL grondgebied rond te rijden, je bent dan eigenlijk BPM aan het ontwijken.
Vrij uitzonderlijk in de EU, want in Duitsland vinden ze het niet erg als jij als NLer in een autorijdt met DE (export)kenteken, als je maar wegenbelasting betaald en verzekerd bent.
Als het had gemogen had ik allang in auto's met een Duits kenteken rond gereden, dat scheelt massa's aan belasting.