aftermarket stoelverwarming? in IS 250

juliank

Nieuw hier
3 dec 2020
6
0
0
Beste Allen,

Ik ben op zoek naar IS 250. Nu vind ik dit exemplaar. Wat mij opvalt is de ongewone plek van de stoelverwarmingsknop (in de stoel) en een voor mij onbekende knop naast de koplamp-stel-knop.

Weten jullie wat voor functie dat kan hebben? is het aftermarket?

https://cdn.autowereld.nl/I47896788...-leer-navi-cruise-keyless-ecc-2e-eigenaar.jpg

lexus-is-250-business-luxury-leer-navi-cruise-keyless-ecc-2e-eigenaar.jpg
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Zit er een navigatiesysteem in? Dan is de kans groot dat deze knop het signaal onderbreekt naar het navigatiesysteem dat de auto daadwerkelijk rijdt. Bij de eerste versies van de software kon je het navigatiesysteem alleen instellen als je auto stilstond. In latere versies is die beperking opgeheven. Ook kan je met die knop omgezet dan meer bedienen van de CD-wisselaar met MP3-bestanden. Zoals bladeren in de mappen van de MP3-cd en specifieke liedjes zien en kiezen.
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Als het niet is wat D43m0n zegt, ken ik nog een andere optie.

Ik heb wel eens vaker gezien dat daar een schakelaar zit om de parkeersensoren aan de voorkant uit te schakelen. Zodat je niet allerlei piepjes krijgt als het regent.

Kun je snel achter komen door dicht naar een object te rijden tot dat hij gaat piepen, en dan de schakelaar te bedienen en kijken of het gepiep stopt.

Overigens was mijn eerdere ervaring niet bij een Lexus, maar bij een Toyota, maar de schakelaar zat wel precies op dezelfde plek. Dus vandaar dat ik daar meteen aan denk.. maar wellicht zit ik er helemaal naast. :p
 
  • Leuk
Waarderingen: juliank

Cobus

Nieuw hier
23 okt 2020
23
0
1
Ook ik heb zo een knop maar dan aan de rechterkant van het stuur zitten en snapte ook niet waar hij voor dient heb wel navigatie enz
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Bedankt voor de snelle reacties. Hier trouwens een link naar de advertentie voor meer info:
https://www.autowereld.nl/lexus/is/2...foto-477988184

Ik heb de afgelopen maanden wel 100 advertenties bekeken, maar de knop ben ik nog niet eerder tegen gekomen. Plus de aparte plek van de stoelverwarmingsknop

Tja, die knop lijkt dus idd voor het uitschakelen van de parkeersensoren voorzijde om hinderlijk gedrag bij bijvoorbeeld regen of sneeuw te voorkomen.
(Achter is niet nodig want die zijn alleen actief bij achteruit rijden, maar dat weet iedereen hier wel)

En voor de locatie voor het knopje van de achteraf ingebouwde stoelverwarming kan ik me voorstellen dat de 1e eigenaar voor deze extra optie gekozen heeft, maar het lelijk vond om 2 knopjes tussen de pook en de asbak te hebben.

En dat de dealer/inbouwer op verzoek een alternatieve plaats heeft gezocht.

"Mooi" uit het zicht, maar wel een stootgevoelige plek als je het mij vraagt. Altijd een verrassing wanneer je stoel warm wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: juliank