- 25 nov 2012
- 1.350
- 4
- 1.219
- 113
Door al dat aluminium en géén reservewiel weegt ie maar 2355 kilootjes leeg.
Ik moest hier ff posten, zooo lang geleden...
Niet al te enthousiast...in 1982 was er al een fabrikant die al veel verder was - zowel qua gewichtsreductie als veersysrteemDoor al dat aluminium en géén reservewiel weegt ie maar 2355 kilootjes leeg.
Bekijk bijlage 180650
Mijn post was meer van "hoe krijg je het voor elkaar om een auto zo zwaar te maken?". Een MB S-klasse is zelfs lichter.Niet al te enthousiast...in 1982 was er al een fabrikant die al veel verder was - zowel qua gewichtsreductie als veersysrteemZie: https://nl.saabblog.net/2022/10/12/de-citroen-bx-40-jaar-lichtgewicht-innovatie/
Ja, zag ik ook al. Wat moeten ze er daar nou mee?jou oude ls is vorige week vertrokken naar een duitse eigenaar
Dan zal dat toch waarschijnlijk gezocht moeten worden in een betere torsiestabiliteit van de carosserie, betere bescherming van de inzittenden door allerlei niet meteen opvallende versterkingen om meer NCAP sterren te verkrijgen etc. In het verleden heb ik een Peugeot 605 en een 407 gehad, beide met een 3 liter V6. De 407 was een stuk kleiner dan de 605, maar woog maar liefst ca 1750 kg, ook zo'n 200 kg meer dan het voorgaande aanzienlijk grotere model.Mijn post was meer van "hoe krijg je het voor elkaar om een auto zo zwaar te maken?". Een MB S-klasse is zelfs lichter.
Geen reservewiel of krik, twee cilinders minder, lichtere accu en tóch 100 zwaarder vergeleken met m'n ouwe LS 600h.
Kuch: ”beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald” (of zoiets). Los van het Teutoonse mantra wat de overheid aldaar, ingegeven door de lobby van autofabrikanten en toeleveranciers vast wil blijven houden aan het oude, is zo‘n machtige V8 met hybride ondersteuning toch een mooie stap? Zuiniger (een beetje?) en (kuch) betrouwbaarder?Ja, zag ik ook al. Wat moeten ze er daar nou mee?
…etc —>> geluidsisolatie, geluidsisolatie en een beetje geluidsisolatie?Dan zal dat toch waarschijnlijk gezocht moeten worden in een betere torsiestabiliteit van de carosserie, betere bescherming van de inzittenden door allerlei niet meteen opvallende versterkingen om meer NCAP sterren te verkrijgen etc.