alarm probleem bij de is250!

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Beste medeforum leden.

Ik krijg sinds kort een aantal ergenissen aan de alarm installatie van de is250.

Deze gaat zonder enige rede af! Dit is nu rond 0:00 en zojuist nog een keer gebeurd in een uur.

Het viel vooral op dat dit gebeurde icm de obd2 adapter die nog in de auto zat.

Zou dit de aard van het probleem zijn?
De reader is er nu uit evenals alles wat los kon liggen lig eruit.

Als dit niet op te lossen lijkt is er dan een manier om zelf het alarm eraf te halen voor enige tijd totdat er een juiste oplossing is?


Ik ben ten einde raad.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
waarschijnlijk gaat je alarm af omdat er een fluctuatie in de stroom komt door die adapter. Het staat me bij dat deze toch "aan" blijven, ook al is de auto uit...
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Die euroknaller doet meer kwaad dan dat het goed doet. Je krijgt waarvoor je hebt betaald. Dus het is chinese rotzooi die je zelf ervoor hebt gekozen. ;)

Op diverse fora heb ik gelezen dat zo'n prulding problemen geeft. Bij sommige zo erg dat ze bij het uitlezen/programmeren/resetten hun ECU/BCM hebben opgeblazen. Dus auto electronisch total loss.
Zo heeft een vriend van mij die adapter continue in de auto zitten. En tijdens het rijden zomaar het motormanagement lampje laat branden.

Op de OBD poort staat altijd stroom, enkel een betere OBD apparaat zet zichzelf uit of in standby modus zodra die detecteerd dat de auto is afgezet (bijv. 0 rpm)

Ps. Wel jammer dat je dan voor zo'n ebay adapter gaat maar wel premium audio spul wilt gebruiken in je auto volgens je thread :p
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Ik was zojuist bij toyota van dorst geweest. (Zit aan de overkant van het werk) hun vroegen mij meteen of ik iets in mijn auto had los van de obd. Toen we gingen zoeken bleek dat mijn 2e gsm nog in de auto lag op het middenconsole met nog 1 procent accu. Hun durfde vrijwel direkt vast te stellen dat dit de oorzaak zou zijn. Kunnen trillingen van een gsm het alarm af doen gaan? De auto heeft nu 6 uur stilgestaan zonder dat het alarm afging. Over de obd.. dit is gewoon een adapter die ik gebruik om af te lezen wat de auto doet. Nadrukkelijk niet om fouten uit te lezen!

Bovendien is het alarm van lexus zelf.

Ik hoop dat de schuld bij de telefoon lag. Dat scheelt een hoop boze buren hahaha

Dankjullie alvast voor jullie hulp!
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
De adapter doet enkel gegevens heen en weer sturen, dus het maakt weinig uit of je aan het uitlezen(monitoren) bent of resetten.
Ik ben bij verschillende garages geweest met mijn vorige auto, overal kreeg ik de advies mee om van dat poort af te blijven omdat ik verschillende display eraan had gehangen. :p geen onnodig gebruik van dat poort maken.
Maar het verschil is, dat de displays die ik heb daarvoor gemaakt zijn.

Maar terug op je telefoon... zolang die niet zo doet...
3d-Jackhammer-Worker-90579.gif


Zou de alarm de telefoon niet zien...
 
  • Leuk
Waarderingen: Bluedeamon

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Ik moet bekennen die windows telefoon lijkt er af en toe wel op. Maar bijde zijn eruit en sinds vannacht 2 uur niets meer gehoord. Dat was dan alleen voor de obd die ik eruit had gehaald.

De obd gebruik ik met een HUD appje. Zo kan ik zien hoeveel toeren e.d de auto maakt. Ik zou never uit mijzelf aanpassingen maken aan de auto.

Hoop dat het vannacht stil blijft. Dan is dde obd icm de telefoon miss teveel geweest. Ik weet helemaal niets van auto alarmen aaf. Dat is ook de reden dat ik jullie om hulp vroeg 😂
 

henkyap

Actief
3 nov 2014
210
17
18
Telefoon geloof ik niet in. De OBD adapter blijft onder stroom staan, dus stroomval gedetecteerd. Hier gaat een alarm dus wel van loeien.
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Ben benieuwd ! beide zijn eruit. Ik begin dat van die OBD nu eerder te geloven dan de telefoon, lang leven de kracht van h​et forum !
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ach ja, even aankijken... wel jammer dat je beide dingen tegelijk eruit hebt gehaald, nu zullen we niet weten welke van de 2 het is... Is boze buren wel waard toch? Take one for the team... :p
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Van weekend ga ik de gsm leggen zoals die er in lag, en bellen. Gaat i niet af dan is het wel duidelijk hahaha. Achja. Zo leer je weer wat toch :)
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Het was idd de foekiejoekie obd2 die het alarm af liet gaan. Dus daar lag het probleem. De gsm lig alweer een dag in de auto en geen problemen meer gehad.