Alarm

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Rayminidas

Actief
30 okt 2024
243
326
63
In de korte tijd dat wij op vakantie zijn is het alarm inmiddels al drie keer afgegaan. Twee keer op een parkeerplaats onderweg. En gisterenochtend, naast de tent staand. 😱Twee keer ‘s-nachts thuis en één keer toen onze zoon op pad was met de RX. Gisteren vonden we een grote kruisspin in de wagen. Zo’n passief geval is toch niet in staat om een bewegingssensor te activeren? Zat trouwens achter de stoelen. Ik heb al eens op de knop bij de achteruitkijkspiegel gedrukt, maar zie dan niks gebeuren.
Hoe weet ik of de sensoren nog goed zijn? Hoe kan ik die sensoren uitschakelen?
Tips zijn welkom!

Eerst, zet de auto UIT. Druk dan op het off knopje bij je binnenverlichting.

1000007967.jpg

Nu zie je in je cockpit dat de sensor uit staat. Dit moet je iedere keer doen mocht je altijd de sensor uit willen hebben.

1000007968.jpg

Als de auto nog aan staat kun je de sensor niet uitschakelen.

Bij mij is het alarm wel eens afgegaan omdat er een vlieg in de auto bleek te zitten.

Bij mij is het alarm wel eens afgegaan omdat er een vlieg in de auto bleek te zitten.
Vaker gehoord. Ik heb dat nog nooit kunnen vaststellen helaas. Waarom zouden die sensoren zo gevoelig moeten zijn? Zijn het die twee ‘gaatjes’ bij de aukspiegel?

Toevoeging:
Bijvoorbeeld bij de Lexusforum meeting kun je met deze functie de ramen en dak open zetten en de auto op slot. Het alarm gaat dan niet af als iemand z'n kop naar binnen steekt. En de auto wordt niet zo heet, het wordt weer warm dit weekend...

• Leuk
Waarderingen: Bobusa en Rayminidas
Toevoeging:
Bijvoorbeeld bij de Lexusforum meeting kun je met deze functie de ramen en dak open zetten en de auto op slot. Het alarm gaat dan niet af als iemand z'n kop naar binnen steekt. En de auto wordt niet zo heet, het wordt weer warm dit weekend...
Helaas ben ik er niet bij, maar dank voor je toevoeging.

Toevoeging:
Of je hond even in de auto laten zonder dat t alarm afgaat. Al een paar keer vergeten en weet inmiddels dat t alarm werkt. En de hond ook:)

• Leuk
Waarderingen: Rayminidas