Alarmsysteem dat te pas en te onpas afgaat...

21 jan 2014
250
17
0
Alarm…
Het alarm van mijn 2002 IS300 SportCross gaat te pas en te onpas af. Het betreft het af importeur/fabriek ingebouwde systeem.
Kan ik het alarm “gewoon” volledig uitschakelen?
Of is er een andere oplossing om dit irritante probleem op te lossen.
De dealer wilde wel even kijken, over een week of twee…
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
Bij mij zat het originele kastje naast de handrem gemonteerd ( onder het plastic ) hier kon je de gevoeligheid instellen.
Kun je altijd proberen ! :)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dat zou mooi zijn. Meestal zit de interieursensor weggewerkt in de buurt van de plafondverlichting achter de bekleding. Met wat mazzel kun je, als je dat paneel opent, de stekker losmaken. Het is een bekend gegeven dat deze sensors in tijd niet meer goed functioneren. Meestal betekent dat een nieuwe (dure) sensor.

Bij de GS kun je (tijdelijk) de interieursensor uitschakelen door de auto 2 x af te sluiten d.m.v. de AB. Ik ga er vanuit dat ditzelfde ook voor jou zal gelden.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Wat GPS al zegt. Als je de auto binnen ??n minuut een tweede keer op slot zet is de interieursensor uitgeschakeld.
 
Laatst bewerkt:

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Enkel interieursensor Roel. De deuren etc. blijven actief (bijvoorbeeld raampje inslaan en deur van binnenuit openen)
 

Mialtezza

Hoort erbij
28 jul 2015
56
8
0
2x op slot doen zet inderdaad de sensoren uit, ik heb hetzelfde probleem... er zit geen sensor in mijn headliner bij de verlichting, mijn auto is in perfecte staat en heeft nergens een stroom gebruiker of wat dan ook. Wordt er eveneens gestoord van, maar 2x op de knop drukken op de afstandsbediening werkt prima!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Hier is een topic over de locatie, dat geeft een beetje een idee: http://au.lexusownersclub.com/forums...alarm-problem/

Geen idee of dat voor alle jaartallen hetzelfde is (Lexus kennende zal dat wel niet) :sneaky:

LEXUS IS200 99-05
sensor-is200.JPG
 
Laatst bewerkt: