All season banden of toch gewoon zomer- en winterbanden voor mijn nieuwe NX

Hello, Unless you are very particular about the characteristics of tires behaviour, I'd suggest go for all seasons with M+S / Alpine symbol (so that you are covered in areas where such regulations exists - Germany for example). These days, all seasons are as goods as winder tires for almost 95% of the use. I have recently installed Nokian Seasonproof 1 225/60 R18 104W (M+S) on my NX, very happy with it.

Ik heb ook het dilemma all season of op jacht naar een setje winterbanden. Huidige dunlops hebben 4,5 en 5mm profiel over. Ene kant jammer om nu al weg te doen voor all seasons. Banden op de velg vervangen is ook al een best bedrag.

Ik heb onder mijn UX Vredestein Quatrac pro all weather onder laten zetten , ik houd niet van wintersport en ze voldoen aan de normen als je een dagje *(of weekje) naar andere plekken gaat. Stiller dan de banden die onder de wagen zaten.
Maar ik zie nu net dat je nog een keer een post had dus deze is eigenlijk onnodig.
Veel plezier met je wagen en je nieuwe wielenset.

Bijlagen

• IMG_20250512_162240459_HDR.jpg
    IMG_20250512_162240459_HDR.jpg
    239,9 KB · Weergaven: 7
Dankjewel,
Ik heb onder mijn UX Vredestein Quatrac pro all weather onder laten zetten , ik houd niet van wintersport en ze voldoen aan de normen als je een dagje *(of weekje) naar andere plekken gaat. Stiller dan de banden die onder de wagen zaten.
Maar ik zie nu net dat je nog een keer een post had dus deze is eigenlijk onnodig.
ik ga in Januari naar de wintersport in Ellmau (Oostenrijk) en woon in de nabijheid van het grensgebied van Dld/Be.
Bovendien merk ik dat de NX heerlijk rijdt met deze combinatie en heb op mijn vorige auto's altijd gekozen voor winter/zomerset.
Groet, Hub

• Leuk
Waarderingen: Yoyoman
Herkenbaar, nu sinds 2weken continental all season2 ipv de dunlop zomerbanden. Fijne stille band. Heb wel de 225/60/18 xl 104 w gekozen. Ipv de 100h. Zou iets scherper sturen. Zeer tevreden tot nu toe.

• Leuk
Waarderingen: Yoyoman
Herkenbaar, nu sinds 2weken continental all season2 ipv de dunlop zomerbanden. Fijne stille band. Heb wel de 225/60/18 xl 104 w gekozen. Ipv de 100h. Zou iets scherper sturen. Zeer tevreden tot nu toe.
Wat jij aangeeft mbt scherper sturen ervaar ik ook. Bovendien heb ik het gevoel dat deze banden een betere rechtdoor rijervaring opleveren bij autoweg ritten.
Zal duidelijk worden bij mijn rit naar Oostenrijk in Jan 26.

Ik heb er net Pirelli Scorpion All Season SF3's onder laten zetten, zie ook hier. Ik heb er nog maar een kort stukje mee gereden want meteen daarna sloeg de griep toe, maar tot dusver zijn de indrukken positief.

Jarno