Alleen raam bestuurder gaat nog open

Pantano

Hoort erbij
18 jul 2015
34
1
8
Vorige week heb ik mijn accu laten vervangen bij de dealer. Sindsdien gaat er nog maar ??n raam open namelijk die van de bestuurder. Alle overige drie ramen krijg ik niet meer open. Dacht eerst dat de knop 'raamvergrendeling' de oorzaak was maar het is helaas iets anders. Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.722
464
83
Werkt het met de schakelaars op de bestuurdersportier? Dan moet je vanaf daar alle ramen een keer helemaal open en weer dicht doen.
Wanneer de spanning eraf is geweest moeten de ramen opnieuw inleren.

Is overigens slordig als de dealer dat niet heeft gedaan. Die moet dat weten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
956
498
63
Ja, je moet je ramen opnieuw initialiseren. Even in je boekje kijken.

Het komt er op neer dat je elk raam helemaal open moet doen, half dicht en vervolgens helemaal dicht maar knopje bij het respectievelijke raam wel vast moet houden tot hij helemaal dicht is en dan nog 2 seconden vasthouden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kil en RoelVB

Pantano

Hoort erbij
18 jul 2015
34
1
8
Werkt het met de schakelaars op de bestuurdersportier? Dan moet je vanaf daar alle ramen een keer helemaal open en weer dicht doen.
Wanneer de spanning eraf is geweest moeten de ramen opnieuw inleren.

Is overigens slordig als de dealer dat niet heeft gedaan. Die moet dat weten.

Via de schakelaars op de bestuurdersportier lukt het mij alleen om het raam aan de kant van de bestuurder open te krijgen.

Het was een beetje een spoedklus die vervanging van de accu. 's Ochtends gebeld vlak voor sluitingstijd vervangen. Dat neemt niet weg dat ze er wel naar hadden kunnen kijken.

Ja, je moet je ramen opnieuw initialiseren. Even in je boekje kijken.

Het komt er op neer dat je elk raam helemaal open moet doen, half dicht en vervolgens helemaal dicht maar knopje bij het respectievelijke raam wel vast moet houden tot hij helemaal dicht is en dan nog 2 seconden vasthouden.

Klopt. Zo heb ik het ook in de boekjes gelezen. Ik krijg alleen maar een raam open dus half dicht of half open op de overige drie ramen lukt ook niet. In ieder geval niet via de ramen aan de bestuurderskant en ook niet bij ieder individueel raam.

Misschien lees ik het verkeerd?
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
956
498
63
Via de schakelaars op de bestuurdersportier lukt het mij alleen om het raam aan de kant van de bestuurder open te krijgen.

Het was een beetje een spoedklus die vervanging van de accu. 's Ochtends gebeld vlak voor sluitingstijd vervangen. Dat neemt niet weg dat ze er wel naar hadden kunnen kijken.



Klopt. Zo heb ik het ook in de boekjes gelezen. Ik krijg alleen maar een raam open dus half dicht of half open op de overige drie ramen lukt ook niet. In ieder geval niet via de ramen aan de bestuurderskant en ook niet bij ieder individueel raam.

Misschien lees ik het verkeerd?

Je moet het individuele knopje dat in de deur zit van het specifieke raam gebruiken. Dus je moet op de 3 passagierplaatsen gaan zitten en 3x de oefening doen die ik heb beschreven.

het belangrijkste is dat je bij het dicht doen van het raam de knop ?aangetrokken? houdt en minimaal 2 sec vasthoudt wanneer het raam gesloten is.

Maar als jij zegt dat de passagierraamknoppen het ook niet doen, dan heb je een ander probleem. Eerste advies zou dan zijn om de accu er dan af te halen en opnieuw aansluiten. En anders naar de garage.
 

Kil

Nieuw hier
24 mei 2020
8
2
0
Ik had laatst een zelfde probleem nadat de accupolen los waren geweest. Ik heb de stekkers van de raamschakelaars in de deuren 1 voor 1 losgehaald en daarna de methode gebruikt welke Arbitrator beschreef. Bij mij heeft dat het probleem opgelost.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Pantano

Hoort erbij
18 jul 2015
34
1
8
Bedankt voor de reacties. Ik ga een afspraak maken met de dealer die de accu heeft vervangen.