Android auto

magnepan

Actief
19 feb 2017
154
38
28
Ik heb een is 250 uit 2007 en zou graag een USB interface willen.
Alleen mijn vraag is weet iemand of je dan android auto kan gebruiken.
Wat ik lees is dat net op de markt en wel fijn als dat zou kunnen.
Oja het is een mark levinson
vr gr Magnepan
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.722
464
83
De enige manier die ik ken om Android auto op de originele radio te krijgen is met de VLine van Gromaudio.

Hiermee kan je overigens ook volledig Android op je radio krijgen. (Dus zonder telefoon te hoeven koppelen)
 

magnepan

Actief
19 feb 2017
154
38
28
Maar toch de vraag is er een mogelijkheid om het te doen of niet.
Kan er achteraf usb op een mark levinson .
En kan je dan Android auto gebruiken.
Het is toch veel goedkoper dan grom lijkt mij.

Alvast bedankt Magnepan.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.722
464
83
Android auto werkend krijgen op de originele autoradio zal nooit "goedkoop" zijn. (denk altijd aan een paar honderd euro)
Een "goedkope" USB-interface zal enkel de mogelijkheid bieden om MP3 bestanden af te spelen (met een beetje geluk zelfs nog wat andere bestandstypen).

Bij Android auto komt veel meer kijken. Daarvoor heb je 2x software, zowel op je telefoon en zowel op de module waarop je je telefoon aansluit (via USB). De module die tussen je telefoon en autoradio zit is dus op zichtzelf ook een soort computer. Daarbij moet die module ook nog eens de mogelijkheid hebben om het scherm van je autoradio aan te sturen en nog een stap verder, de touch invoer van je autoradio moet weer omgezet worden naar invoer op de aangesloten telefoon. (dit is vrij complex, maar iets wat Gromaudio uitgevogeld heeft)
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Grom V-Line 2 kost wat meer maar dan ben je wel up-to-date android.
En past naadloos op de ML , plug&play. (wel even netjes wegbouwen)