Yes, fotos heb ik even gemaakt om een idee te geven. Heb geen foto's van de unit zelf, die zit namelijk weggebouwd.
Het bestaat uit twee apparaten. 1 die zorgt voor de AUX om een externe geluidsinput te krijgen. Die geluidsinput zit op CD 1 voor bluetooth en CD 2 voor de CarPlay/Android Auto unit. Wellicht dat dit ook andersom had gekund, maar geen belang bij om weer de boel er achterweg te slopen. Voordat ik de auto start is het dus nu pijltje omhoog lang ingedrukt houden op het stuur om naar CD2 te switchen.
Het andere apparaat is de daadwerkelijke unit voor Carplay/Android Auto. Die zit in feite afgetakt tussen de video unit voor
navigatie. Druk ik op de navigatieknop in de lexus dan zie ik het carplay scherm. Voro het gemak noem ik het nu carplay, maar je kan hier net zo goed android auto lezen. Ik had een (naar mijn gevoel) zinloze knop bij de stoelverwarming TRC/ETC knop, namelijk voor parkeersensoren. Die knop deed niks naar mijn gevoel. Die knop is doorverbonden en gebruik om te switchen tussen het Lexus beeldscherm en de Carplay unit. Dit is nodig omdat ook het touchscreen daarmee switcht tussen het Lexus Systeem en carplay. Daar is ook de USB aansluiting ingebouwd.
Bij het starten van de auto en geen telefoon aangesloten kom je in dit startscherm, dus geen vage android ofzo:
Ik heb er dan een aftermarket Draadloos Carplay dongeltje op de USB aangesloten, maar dat maakt in feite niet uit of je dat verbind of direct je telefoon, je komt dan uiteindelijk gewoon direct in Caplay zonder apps op te starten. Om een beeld te geven van de resolutie, het is niet bijster slecht, maar ook niet goed:
Ik heb wel in dubio gestaan om zo'n chinees aftermarket ding aan te schaffen. Maar je mist dan wat nuttige functies: Parkeersensoren, achteruitrijdcamera, en ik vertrouw het ook niet echt dat ik alle settings met zo'n chinees ding kan maken qua clima die ik nu in het scherm nog maak. Je zou dan in feite ook de chineze camera's en sensoren moeten installeren. Maar dat is denk ik persoonlijke keuze die ieder voor zichzelf moet maken. De parkeersensoren en de achteruitrijdcamera werken en overrulen nu nog steeds carplay beeld wanneer nodig. Het geluid loopt over CD2 en wordt niet overruled.