ASC680 Air suspension controller

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Gaaf higgie , zo te zien een hoop werk , wel lekker om zelf te doen en de bouwkwaliteit te zien van die Japanners
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
789
113
OMG šŸ˜± Higgie ! heel je LS uit elkaar.

Ja mooi h?. Dit had ik ook gedaan met m'n ouwe IS, deze is toch wel iets complexer. Holy sh!t wat een boel draden daaronder. Volgens mij zat de spaceshuttle simpeler in elkaar.
Controller zit ondertussen in de asbak, morgen aansluiten en twee panelen terug en je ziet er niets meer van.
Nog ff kijken naar die airbagmelding, met Carista kan ik 'm resetten maar hij komt daarna gewoon weer terug. Hopelijk een draadje los o.i.d.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
789
113
Gaaf higgie , zo te zien een hoop werk , wel lekker om zelf te doen en de bouwkwaliteit te zien van die Japanners
Ja, ziet er goed uit, als je weet hoe het werkt gaat het (de)monteren heel makkelijk. Ik had alleen een sleutel 10 en een PZ1 schroevendraaien nodig. De rest zat geklikt.
Nu snap ik ook als ik naar de bouwkwaliteit kijk waarom deze auto geen enkel piepje of kraakje heeft.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Jeetje dat plug&play heb ik toch heel anders in mijn kop :p
Van wat ik lees op het net, bij veel auto's kun je de accu even eraf halen en kijken of de computer de foutmelding vanzelf weggaat.
Ik had bij het inbouwen van mijn throttle controller ook een foutmelding en die bleef ook aan nadat ik mijn auto zoals origineel had gezet. Maar na een kwartiertje ofzo was het weer weg.

Naar mijn mening werken die bluetooth obd stekkers ook niet altijd even goed, probeer anders met Techstream ;)
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Ja, ziet er goed uit, als je weet hoe het werkt gaat het (de)monteren heel makkelijk. Ik had alleen een sleutel 10 en een PZ1 schroevendraaien nodig. De rest zat geklikt.
Nu snap ik ook als ik naar de bouwkwaliteit kijk waarom deze auto geen enkel piepje of kraakje heeft.

Omdat alles is bekleed is met vilt/stof? Ik zie bijna op elke pootje, gaatje, lipje op mijn CT stof en dat dempt een hoop vibraties en tikken/kraken.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
789
113
Omdat alles is bekleed is met vilt/stof? Ik zie bijna op elke pootje, gaatje, lipje op mijn CT stof en dat dempt een hoop vibraties en tikken/kraken.
Ik denk het, alles is bekleed met zacht materiaal. En het past ook allemaal zo mooi, en dat voor een auto die met de hand gemaakt is, je zou daar toch menselijke foutjes verwachten.
Wat dat betreft :rulez:voor Lexus, de LS is een geweldig product.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
789
113
Zo, da's klaar. Eindelijk!!!
Controller netjes ingebouwd in de asbak.
asbak open.jpg

asbak dicht.jpg

Auto omhoog:

Hoog.jpg

Auto omlaag:

Laag.jpg

Alleen het kontje omhoog, nu lijkt het net een kruimeldief op wielen:

kont omhoog.jpg

In het echt ziet het er erger uit.
Ik kan ook de voorkant verhogen en achter omlaag, dat ziet er echt niet uit.
Grappig om een hoogte te kiezen en dan uit te stappen om 'm te zien rijzen en dalen.
De controller heeft nog een ultra-low stand, maar deze krijg ik nog niet aan de praat. Je moet deze functie unlocken.
Zo, mijn auto is ook gepimpt :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 3623

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Keurig gedaan Higgie :thumbsup: Zou hem lekker laag houden en ultra low, als het unlocken lukt, op meets.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
helemaal goed higgie , wat een mooi resultaat en zeer netjes gedaan ,
aanpakken daar hou ik van , er in duiken en gewoon fixen

laag maar toch stijlvol :thumbsup:
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
789
113
Ultra low is gelukt! Het onderstel wordt dan keihard, niet echt prettig om mee rond te rijden, maar het ziet er wel gaaf uit.
Nu weet ik hoe het voelt zoals anderen op dit forum om verlaagd rond te rijden.... Niet doen! Het comfort is weg. Gelukkig kan ik de mijne met een druk op de knop weer op "ouwe lullen stand" zetten.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
789
113
Zeven cm lager :rulez:

Nu nog de stand "Hyper-low" unlocken.

Normaal:

Hoog.jpg

Laag:

Laag.jpg
 

lexilexi

Hoort erbij
26 sep 2010
28
22
3
Mijn ride height kit liet vandaag af weten. Kan je die ergens laten repareren regio Den haag?
Wellicht een sensor of slang die porreus is.?
 

lexilexi

Hoort erbij
26 sep 2010
28
22
3
dank je, maar hij doet het alweer goed een aantal dagen. Heb wat aan de aanslluitingen lopen morrelen.
Mocht 't euvel weer komen, ik neem contact op
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
382
119
43
Ik heb in mijn LS400 inmiddels ook een airsus controler (toen het topic gestart werd reed ik nog is300). Bij mij doet ie af en toe hele gekke dingen. Dan is de hoogte helemaal niet zoals het moet zijn en heb ik de grootste moeite het weer goed te krijgen haha.

Mja, de vraag is of de controler problemen geeft, of de ecu van de luchtvering. Vind je ook niks over op internet natuurlijk
 

lexilexi

Hoort erbij
26 sep 2010
28
22
3
Hi,

weer een probleempje

De wielkast / modderkuip l rechtsvoor is gescheurd. Loopt aan tegen band
en ook op het wegdekt
Kapotgegaan door de winddruk bij hoge snelheid.
Is oud materiaal uit 2007 en is denk ik verweerd.
Dus komt niet onverwacht.

Is er ergens een plek waar je zo iets kan kopen (nieuwe of 2e hands)?
Het is een model uit 1993-1997

Nu snel met ducktape weer aan elkaar geplakt, zal het wel houden maar ben wel op zoek naar vervanging.

mvg
Martin