Autoliefhebber wil Lexus gaan rijden

Joe Maser

Nieuw hier
9 mrt 2021
16
9
3
Nu moeten jullie me niet weer aan het twijfelen brengen he🙉!

De 450 heeft een relatief klein méérverbruik tov de 300. En in alle uitrustingsniveaus ga ik er op vooruit. Ik heb Lexus uitgekozen om anoniem door het verkeer te kunnen, en de verwennerij voor mezelf te houden😎.

Wat betreft de GS, hoe zit het met updates van de Navi? Kun je dat zelf (via WiFi/USB) doen, of heb je daar iets speciaals voor nodig?

Verder vraag ik me af hoe diefstal gevoelig is is, maw, zou een bearlock op de automaatpook echt nodig zijn, en wat kost dat?🧐

Wederom bedankt voor het meedenken!
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
412
148
43
Was destijds ook op zoek nadat mijn IS250 totall loss was geraakt door aanrijding met paard en een gelijkwaardige IS was er op dat moment niet te vinden. Thuis kwamen ze met het idee om op zoek te gaan naar een GS. Liefst een 450. Maar daar waren de prijzen buiten mijn bereik of het bouwjaar was te oud.(maakt bij lexus niet uit maar wou jonger en gen 4). Info ingewonnen bij lexus monteur in Groningen en adviseerde de GS300H. Ook in verband met lagere reparatiekosten indien die zich aandienen. Uiteindelijk de knoop toen doorgehakt en de GS300H F-sport in wit metallic en chique donker rood is het geworden. Stilletjes kijk ik nog wel eens naar een V6 en al helemaal naar een ISF. maar blijf wel dromen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
412
148
43
update navi gebeurd bij de dealer. Mocht je je aankoop doen bij de dealer dan kan je dat mee bedingen.
Diefstalgevoelig zijn alle auto's met keyless entry. Je moet tenslotte toch om je auto in te komen de sleutel laten pairen met de auto zodat deze van het slot gaat en als op zo'n moment er gespuis in de buurt is die kwaad in de zin hebben dan pakken ze het signaal op en op een onbewaakt ogenblik slaan ze toe.
Bearlock is een goede optie maar dan is je keyless entry ook verleden tijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe Maser

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Verder vraag ik me af hoe diefstal gevoelig is is, maw, zou een bearlock op de automaatpook echt nodig zijn, en wat kost dat?🧐
Zoals @Lexpeter zegt, alle auto's met keyless functie kunnen ze met behulp van een ''kastje'' zo meenemen als je sleutel in huis dichtbij genoeg ligt om het signaal op te pikken...

Ik heb de eerste weken ook lopen klooien met dure sleutelhoesjes enzo, maar dat was ik snel zat.

De vraag is, of je dan iets moet toévoegen, waardoor je een extra sleutel krijgt,.. of dat je de keyless entry en keyless start gewoon uit laat schakelen bij de dealer. (kost niks) bespaart een flinke (bearlock) investering. je slaapt lekkerder, (geen angst voor diefstal)

Je moet alleen je deuren ontgrendelen door op het knopje van de afstandsbediening te drukken en starten met je keyfob voor de startknop.. dat lijkt mij minder moeite dan een bearlock ontgrendelen.

En als je op een onverhoopt moment dat gedoe met een bearlock zat bent, gebruik je m niet meer, en kunnen ze je auto zo weer mee nemen.
daarnaast levert het weer een gat in de middenconsole op, en een dikke puist waar een sleutel in moet.


Als je dus bang bent voor diefstal met keyless entry en go, dan zou ik de oplossing wel weten ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe Maser

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
692
617
93
Zoals @Lexpeter zegt, alle auto's met keyless functie kunnen ze met behulp van een ''kastje'' zo meenemen als je sleutel in huis dichtbij genoeg ligt om het signaal op te pikken...

Ik heb de eerste weken ook lopen klooien met dure sleutelhoesjes enzo, maar dat was ik snel zat.

De vraag is, of je dan iets moet toévoegen, waardoor je een extra sleutel krijgt,.. of dat je de keyless entry en keyless start gewoon uit laat schakelen bij de dealer. (kost niks) bespaart een flinke (bearlock) investering. je slaapt lekkerder, (geen angst voor diefstal)
Volgens de gebruiksaanwijzing van mijn GS450h Gen 4 kun je zelf de keyless entry uitschakelen. Heb het zelf nog niet geprobeerd. De reden daarvoor is dat het keyless entry systeem weer wordt geactiveerd wanneer je een willekeurige drukknop op de sleutel indrukt. Dat zou betekenen dat iedere keer wanneer je de auto hebt afgesloten met de afsluitknop je weer opnieuw je keyless entry zou moeten uitschakelen. Iemand die dat al eens heeft geprobeerd?
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Ik heb het niet geprobeerd. Het lijkt er op dat de betreffende hack alleen gedaan wordt wanneer je op één oor ligt en de sleutels ergens binnen liggen. Omdat het uitschakelen van de sleutel foutgevoelig is (je vergeet de reservesleutel geheid, zodra je een knopje aanraakt is de sleutel weer actief, je kunt niet controleren of de sleutel écht uit is) bewaar ik de sleutels binnen in een kleine kooi-van-faraday, een sleutelpocket. De sleutels liggen daardoor altijd op een vaste plek, zijn nooit kwijt, en ik wéét dat de keyless-entry niet gehackt kan worden, want: one far a day keeps the hacker away!
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en Bassj

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Volgens de gebruiksaanwijzing van mijn GS450h Gen 4 kun je zelf de keyless entry uitschakelen. Heb het zelf nog niet geprobeerd. De reden daarvoor is dat het keyless entry systeem weer wordt geactiveerd wanneer je een willekeurige drukknop op de sleutel indrukt. Dat zou betekenen dat iedere keer wanneer je de auto hebt afgesloten met de afsluitknop je weer opnieuw je keyless entry zou moeten uitschakelen. Iemand die dat al eens heeft geprobeerd?
Ik heb dat idd geprobeerd.
Je moet dan iedere dag je sleutel uitschakelen..

Er komt natuurlijk een goede dag dat je dit vergeet. De vraag is natuurlijk hoe groot de kans is dat precies op dát moment de bandieten in je bosjes liggen te wachten om je Lexus mee te nemen, maar daar slaap je dan misschien ook niet rustiger van.

Ik ben blij dat het mij mij altijd uit staat, en de sleutel moet toch mee, dus kun je ook wel even op het knopje drukken :)
 

Joe Maser

Nieuw hier
9 mrt 2021
16
9
3
@Frank2b, neem je die “kooi” dan ook mee als je gaat rijden? Ik ken iemand wiens auto is meegenomen vanaf het sportveld. Misschien dan toch maar eruit laten programmeren:sneaky:...
 

Joe Maser

Nieuw hier
9 mrt 2021
16
9
3
Afgelopen weekend is mijn auto opgehaald, en dus hadden we proefgereden in een 450h en 300h. Ja een 300h rijdt verrassend vlot, dat had ik ook niet verwacht @D43m0n, @Lexpeter). Daarmee was voor ons de keuze tussen 450 of 300 snel gemaakt. Ik was sowieso al onder de indruk van het mooie interieur, maar wij vonden de F-sport (300h) toch echt mooier dan de Luxury line (450h).

Helaas we zijn er niet uitgekomen. De onderhandelingen begonnen met "we werken met netto prijzen", er werd nog net niet gezegd we streven naar winstmaximalisatie. Dit bekoelde mijn emotie, en hiermee verdween ook een eventuele gunfactor. Het openingsbod zat ver van het bedrag dat ik in mijn hoofd had. Dus heb ik dat bedrag meteen flink omhoog gedaan en zo zaten we uiteindelijk slechts paar honderd euro uit elkaar, en ja daarop is het stukgelopen, omdat niemand nog iets wilde doen aan de deal die op tafel lag...

En hoe dan nu verder? Tsja we hebben het er hier al eens eerder over gehad, de keuze uit GS-EN is gering, en dus staat er donderdag een andere proefrit op de agenda...
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

FDD1975

Hoort erbij
17 okt 2018
68
40
18
Hier al naar gekeken?


Ik ben niet in de markt voor een GS (ben meer dan tevreden met de LS), maar vind dit wel een hele fraaie, ook vanwege het niet standaard zwart interieur… Maakt het in mijn ogen een slagje unieker…

Of jij moet een zwart interieur natuurlijk wel mooi vinden😁
 

Joe Maser

Nieuw hier
9 mrt 2021
16
9
3
@FDD1975 ja die heb ik langs zien komen, en hoewel zwart populair is, is het voor mij geen eis dat het zwart moet zijn. Ik sta open voor veel kleuren, ECHTER:
Gisteren zijn we naar de Volvo dealer geweest, en gevallen voor een rode S60 T4 R-design. Sorry dat het iets anders is geworden 🤗❗
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
692
617
93
Een Volvo ... Noemen we een <kuch> 'veilige keuze', toch?
Ik kan er wel vrede mee hebben :) Het is in ieder geval auto die niet pretendeert een replica van een of andere duitse kwaliteitsautomobiel te zijn. Of dat lang zo blijft weet je nooit met de huidige chinese machthebbers...
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
827
1
423
63
@FDD1975 ja die heb ik langs zien komen, en hoewel zwart populair is, is het voor mij geen eis dat het zwart moet zijn. Ik sta open voor veel kleuren, ECHTER:
Gisteren zijn we naar de Volvo dealer geweest, en gevallen voor een rode S60 T4 R-design. Sorry dat het iets anders is geworden 🤗❗
Je hoeft je voor niemand te verexcuseren hier hoor! Een S60 ziet er gewoon prima uit en zeker met een R-design pakket. En pluspunten krijg je voor de kleur! 👌

Als je ‘m hebt knijpen we een oogje dicht voor 1 mooie Volvo-foto hiero 😝
 

FDD1975

Hoort erbij
17 okt 2018
68
40
18
@FDD1975 ja die heb ik langs zien komen, en hoewel zwart populair is, is het voor mij geen eis dat het zwart moet zijn. Ik sta open voor veel kleuren, ECHTER:
Gisteren zijn we naar de Volvo dealer geweest, en gevallen voor een rode S60 T4 R-design. Sorry dat het iets anders is geworden 🤗❗
Geen sorry voor nodig hoor🤣

Mijn broertje is een fervent Volvo liefhebber en rijd via Hertz vaak met een Volvo V60 T4 of Volvo V90 rond door europa.

Ik hoop voor je dat je een iets ouder model op de kop hebt getikt, ik vind de automaat altijd enorm loeien bij de allernieuwste modellen..

Hoe dan ook congrats, een nieuwe suto is altijd genieten!!!
 

zjelko

Actief
9 aug 2020
217
147
43
Heb een T5 gehad in een grijs verleden, erg betrouwbaar en lekker vlot, was een MY2003.
Stoelen zijn goed, motor prima alleen roest was wel echt een dingetje.

Veel plezier ermee
 

Joe Maser

Nieuw hier
9 mrt 2021
16
9
3
Ik was even offline op het forum, wegens vakantie, KM's maken :devilish:en de Garagebox leegruimen 😬

Deze week heb ik na het parkeren op het werk toch even omgekeken. En toen kon ik het niet laten, en dus de eerste en ws. enige foto van de S60 hier.

Qua gewicht is de S60 ongeveer even zwaar als de SVX, maar of de SVX is aardig wat paardjes kwijt, of ik moet wennen aan de turbomotor, want ik heb het idee dat de S60 echt behoorlijk sneller is. (230 pk - 1610 kg vs.190 pk - 1577 kg)

Thanx voor de toffe reacties 😊
 

Bijlagen

  • IMG20210730080509.jpg
    IMG20210730080509.jpg
    4,1 MB · Weergaven: 49
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n