Automaat in N of D

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Beste forum leden,

Soms moet ik een tijdje wachten op de koelaan bij Bunnik.
Vlak bij de woning van Wibi ( antwoord ander topic)
Er is hier een systeem bedacht waardoor verkeer gefaseerd door de woonwijk gelaten word.
Meestal zet ik de automaat in zijn vrij als ik even moet wachten.
Dit doe ik ook als ik moet wachten voor een spoorwegovergang maar dit is meer een stel je eens voor rede.
Bijvoorbeeld stel je eens voor je word onwel en de auto rijd de spoorweg overgang op de rest laat zich raden.
Het gaat dus specifiek om langer stilstaan en het gebruik van de automaat.
Is dit misschien ook beter of ontkoppeld een automaat automatisch bij stilstand.
Is de techniek hier op voorbedacht ?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
zojuist onder me stoel gekeken, geen spook te bekennen, maar gelukkig wel geld wat ooit uit me zakken is gevallen.

Maar terugkomend op het onderwerp, ik doe het ook wel vaker als ik wat langer stilsta en bij hellingen trap ik de voetrem erbij, ik vind van P naar D eeen te lange weg, dus dan doe ik liever in de N en kan ik me voet van het rempedaal halen.
 

Wout

Actief
28 okt 2014
231
7
0
rij voor me (zomer)werk in een Hilux automaat en als je een aanhanger aan wilt koppelen is de N wel heel makkelijk als je een halve cm verkeerd staat.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
N is voor als je startmotor defect is, moet je eens proberen hem in zijn D of R een autoambulance op te krijgen :grin:
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Gewoon in N. En als het op een vlak stuk is kort tikje naar D, auto begint te rollen en dan gas op de plank. Is vermoeiend hoor heel de tijd die rem ingedrukt houden :p
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
voor zij die het nog niet wisten, de N is voor in de wasstraat. Voor hooligans als ik die hun wagen niet zelf wassen :eek:.
in de wasstraat moet je de wagen in neutraal zetten, zou met de veiligheidssystemen van de wasstraat te maken hebben.