Automatische verlichting

  • Lexusforum jaarmeeting 2024

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2024.
    Dit jaar zullen wij op 14 september als club aansluiten bij GO Japan te Raamsdonkveer.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Bassj

Actief
25 jan 2020
231
136
43
Weet iemand hoe je de gevoeligheid van de automatische inschakeling van de verlichting kunt aanpassen bij een IS250 van 2009?
Hij gaat nu eigenlijk net te laat aan of blijft uit als het donker bewolkt en regenachtig is.
Kun je dit misschien met behulp van een OBD apparaatje uitlezen en aanpassen in bijv. de Techstream-app?
 
Ja, Techstream of Carista kan dat, heb ik meerdere malen gedaan, ook voor anderen met een IS 250.
Kleine toevoeging, dat was wel het facelift model dacht ik, die had jij ook toch?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bassj
Bij de pre-facelift kan dat ook. In elk geval met Techstream. Verwacht echter geen grote verschillen. Een truuk die je ook kunt toepassen is een donkerder stukje doorzichtige tape op de sensor plakken. Die wordt wel eens toegepast maar ik vraag me af hoe dat gaat met parkeren in de zomer op een zonnige plek en dan bij wegrijden airco vol aan. Maar het idee erachter is simpel, de sensor foppen door het al wat donkerder te laten lijken. Dat is een rond bolletje op je dashboard tegen de voorruit aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassj
Overigens staat ik de manual van de auto wat allemaal te modificeren is door de dealer, of met de juiste app en goedkope ELM327 adapter. Je hebt ze ook met USB kabel, kun je een laptop gebruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassj
Ja, Techstream of Carista kan dat, heb ik meerdere malen gedaan, ook voor anderen met een IS 250.
Kleine toevoeging, dat was wel het facelift model dacht ik, die had jij ook toch?
Ik heb inderdaad het facelift model.
Dank voor je bericht. Ik zal het eens gaan proberen dit weekend.