banden en tpms sensoren

JANGS450H

Hoort erbij
27 dec 2018
50
16
8
Vandaag een prijsopgave van LEXUS Eindhoven binnengekregen voor het vervangen van 4 banden en TPMS sensoren:

Beste heer van de Heuvel,


Zie hier de offerte betreffende banden voor uw Lexus GS 450H
  1. Bandenspanningssensoren, zonder bandenmontage, prijs 268,-- euro per stuk incl. btw en montage
  1. Bandenspanningssensoren, incl. bandenmontage, prijs 239,50 euro per stuk incl. btw en montage
  1. Michelin sport 4, maat 245/40 R18 93Y, prijs 183,-- euro per stuk incl. btw en montage
  1. Michelin sport 4 XL, maat 245/40 R18 97Y, prijs 186,-- euro per stuk incl. btw en montage (deze banden zijn geschikt voor zwaardere auto?s, de XL staat voor meer gewicht)
Ik hoop u hiermee voldoende ge?nformeerd te hebben. Wanneer wij van bovengenoemde info voor u iets mogen bestellen en monteren, dan hoor ik dit graag van u.

Nog een fijne dag verder toegewenst.
Beste heer van de Heuvel,


[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif] Zijn de TPMS sensoren altijd zo prijzig? Ik moet zeggen dat ik dit toch wel erg pittig vind..:eek:[/FONT]
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Pfoehey...Inderdaad, ze durven wel...o_O

Snuffel eens op ebay & co. Ik heb voor de zomerset van de GS een set losse TPMS-sensoren gekocht voor iets van 150 euro per 4. Je moet er wel op letten dat ze voor Toyota/Lexus geschikt zijn, anders kan je ze niet (laten) aanmelden in de ECU. Dat aanmelden, of koppelen, is niets anders dan de code die op de TPMS-sensor staat vermeld (vooraf noteren dus!) programmeren. Daarvoor heb je aparte apparatuur voor nodig (IT2 of Techstream) en neemt iets van een kwartiertje tot hooguit half uurtje tijd in beslag.

Trouwens, wat een rare offerte: Banden worden geoffreerd incl montage en de sensoren zowel incl als excl bandenmontage? En dan is zonder montage duurder? :eyes:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JANGS450H

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Pfoehey...Inderdaad, ze durven wel...o_O

Snuffel eens op ebay & co. Ik heb voor de zomerset van de GS een set losse TPMS-sensoren gekocht voor iets van 150 euro per 4. Je moet er wel op letten dat ze voor Toyota/Lexus geschikt zijn, anders kan je ze niet (laten) aanmelden in de ECU. Dat aanmelden, of koppelen, is niets anders dan de code die op de TPMS-sensor staat vermeld (vooraf noteren dus!) programmeren. Daarvoor heb je aparte apparatuur voor nodig (IT2 of Techstream) en neemt iets van een kwartiertje tot hooguit half uurtje tijd in beslag.

Trouwens, wat een rare offerte: Banden worden geoffreerd incl montage en de sensoren zowel incl als excl bandenmontage? En dan is zonder montage duurder? :eyes:

Bedoelen ze hier niet dat je korting krijgt op de sensoren montage als je ook nieuwe banden koopt/laat monteren?

Maar als je geen banden koopt. Maar slechts de sensoren, je dan extra betaald omdat de banden dan speciaal voor de sensoren er af en op moeten?
 
  • Leuk
Waarderingen: JANGS450H

JANGS450H

Hoort erbij
27 dec 2018
50
16
8
Pfoehey...Inderdaad, ze durven wel...o_O

Snuffel eens op ebay & co. Ik heb voor de zomerset van de GS een set losse TPMS-sensoren gekocht voor iets van 150 euro per 4. Je moet er wel op letten dat ze voor Toyota/Lexus geschikt zijn, anders kan je ze niet (laten) aanmelden in de ECU. Dat aanmelden, of koppelen, is niets anders dan de code die op de TPMS-sensor staat vermeld (vooraf noteren dus!) programmeren. Daarvoor heb je aparte apparatuur voor nodig (IT2 of Techstream) en neemt iets van een kwartiertje tot hooguit half uurtje tijd in beslag.

Trouwens, wat een rare offerte: Banden worden geoffreerd incl montage en de sensoren zowel incl als excl bandenmontage? En dan is zonder montage duurder? :eyes:

Inderdaad apart offerte Xenon, het lijkt wel alsof ze het te snel wilde afhandelen en wat prijzen door elkaar hebben gehaald..
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.723
464
83
Inderdaad apart offerte Xenon, het lijkt wel alsof ze het te snel wilde afhandelen en wat prijzen door elkaar hebben gehaald..
Er is niks vreemds aan dat prijsverschil, zoals Henri27 al aangeeft:

Maar als je geen banden koopt. Maar slechts de sensoren, je dan extra betaald omdat de banden dan speciaal voor de sensoren er af en op moeten?
Als je sensoren laat monteren inclusief banden zitten de montagekosten natuurlijk al bij de banden. Als je die dubbel wilt betalen zullen ze daar vast niet heel moeilijk over doen :)
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Inderdaad apart offerte Xenon, het lijkt wel alsof ze het te snel wilde afhandelen en wat prijzen door elkaar hebben gehaald..

ik denk dat ze het in de 'haast' een beetje knullig hebben omschreven.

alles draait om de woordjes: '' zonder bandenmontage '' dit slaat natuurlijk op de NIEUWE banden (die ze later offreren)
Als je dus w?l voor de NIEUWE banden gaat, dan gaan de banden er toch al af en op, waardoor de montage van sensoren goedkoper is.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Geen idee. Maar als het erop aan zou komen, zou ik ze vooraf zelf toch eerst hun eigen offerte laten uitleggen :p.

Momenteel staat er een set op marktplaats voor ?125,-
Misschien is dat iets?
https://link.marktplaats.nl/m1640908439

NIET doen. Zoals ook al in de advertentie staat vermeld, zijn deze sensoren bestemd voor de Amerikaanse markt (waar 315MHz wordt gebruikt ipv 433MHz in EU).
Je kunt deze US-sensoren in een EU-spec auto niet inleren. Daar is de aanbieder van de set kennelijk ook achter gekomen..
 
  • Leuk
Waarderingen: JANGS450H

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Geen idee. Maar als het erop aan zou komen, zou ik ze vooraf zelf toch eerst hun eigen offerte laten uitleggen :p.



NIET doen. Zoals ook al in de advertentie staat vermeld, zijn deze sensoren bestemd voor de Amerikaanse markt (waar 315MHz wordt gebruikt ipv 433MHz in EU).
Je kunt deze US-sensoren in een EU-spec auto niet inleren. Daar is de aanbieder van de set kennelijk ook achter gekomen..

Zover heb ik niet gelezen, ik zag ze staan. Jij hebt beter opgelet dan ik ;-)
Goede aanvulling.
 

R3D

Actief
7 sep 2020
115
59
28
Wat een bizarre prijs voor die TPMS sensoren, je zou toch zeggen dat die ook behoorlijk universeel zijn voor Toyota en Lexus? Dat moet goedkoper kunnen.

Overigens vind in de prijs voor de banden best netjes! Iets duurder dan wat je via banden.autoweek.nl kan vinden, maar dan krijg je ze wel van de dealer met een fijn kopje koffie of Red Carpet service.
 
  • Leuk
Waarderingen: JANGS450H

JANGS450H

Hoort erbij
27 dec 2018
50
16
8
Ik heb de lokale bandenboer ook maar eens om een offerte gevraagd en die vraagt voor dezelfde banden met tpms sensoren 800 euro, sensoren komen op 37,50 inclusief. Zijn deze sensoren compatible of zijn dit waarschijnlijk "houtje touwtje" sensoren?
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
[...]
Zijn deze sensoren compatible of zijn dit waarschijnlijk "houtje touwtje" sensoren?

Ik kan hier niet uit opmaken over welke sensoren je het hier hebt. Als die 'lokale bandenboer' ze aanbiedt als zijnde compatible, dan neemt hij die bewering voor zijn rekening.
Maar nogmaals: met alleen compatible sensoren ben je er nog niet. Ze moeten ook als 2e set aangemeld worden, zodat je auto de sensoren ook kan uitlezen. Doe je dat niet, dan kan je de aanschaf net zo goed achterwege laten, want dan heb je sensoren aangeschaft die toch niet worden uitgelezen... Ik ben benieuwd of diezelfde bandenboer de nieuwe sensoren ook voor je kan inprogrammeren in je auto en -zo ja- of dat dan ook in zijn prijs is opgenomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JANGS450H

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Vandaag een prijsopgave van LEXUS Eindhoven binnengekregen voor het vervangen van 4 banden en TPMS sensoren:

Beste heer van de Heuvel,


Zie hier de offerte betreffende banden voor uw Lexus GS 450H
  1. Bandenspanningssensoren, zonder bandenmontage, prijs 268,-- euro per stuk incl. btw en montage
  1. Bandenspanningssensoren, incl. bandenmontage, prijs 239,50 euro per stuk incl. btw en montage
  1. Michelin sport 4, maat 245/40 R18 93Y, prijs 183,-- euro per stuk incl. btw en montage
  1. Michelin sport 4 XL, maat 245/40 R18 97Y, prijs 186,-- euro per stuk incl. btw en montage (deze banden zijn geschikt voor zwaardere auto?s, de XL staat voor meer gewicht)
Ik hoop u hiermee voldoende ge?nformeerd te hebben. Wanneer wij van bovengenoemde info voor u iets mogen bestellen en monteren, dan hoor ik dit graag van u.

Nog een fijne dag verder toegewenst.
Beste heer van de Heuvel,


Zijn de TPMS sensoren altijd zo prijzig? Ik moet zeggen dat ik dit toch wel erg pittig vind..:eek:

Waarom wil je eigenlijk je sensoren vervangen?
zijn ze defect? kunnen ze ook voor een deel vervangen worden, waardoor programmeren niet nodig is? (indien mogelijk zit daar misschien ook prijsverschil)
en niet onbelangrijk, kan het niet gewoon een lege batterij zijn? (of werken alleen de goedkope sensoren op een batterij?)
Xenon weet dit misschien wel.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
TPMS-Sensoren werken op een ingebouwde batterij, want het is feitelijk een klein zendertje. De sensor is zodanig ontworpen dat je de batterij ervan niet kunt vervangen (knutseltrajecten uitgezonderd, maar ga eens na wat een sensor fysiek te verduren krijgt bij 200+km/h...). De levensduur van zo'n batterij is variabel: de sensor zendt pas informatie uit als het wiel ronddraaid. Hoe meer je dus rijdt, hoe meer de batterij wordt aangesproken. Bij mij zitten de originele sensoren er nog in (2008) en heeft nu ca 145k op de klok. Ik ben benieuwd wanneer de eerste batterij uit 2008 de geest gaat geven... Gemiddeld houden de batterijen het wel rond pakweg een jaar of 10 vol.

De GS kan twee sets TPMS-sensoren uitlezen, bedoeld om een zomer- en winterset te kunnen gebruiken met elk hun eigen set velgen en sensoren. Je kan dan met een schakelaartje kiezen tussen de sets die je auto moet monitoren. Voor mij was dat de reden om voor een verse set nieuwe zomersloffen een tweede set sensoren aan te schaffen. De ECU in mijn GS kent nu dus in totaal acht (2x4) sensor-ID's.
 
  • Leuk
Waarderingen: JANGS450H

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
TPMS-Sensoren werken op een ingebouwde batterij, want het is feitelijk een klein zendertje. De sensor is zodanig ontworpen dat je de batterij ervan niet kunt vervangen (knutseltrajecten uitgezonderd, maar ga eens na wat een sensor fysiek te verduren krijgt bij 200+km/h...). De levensduur van zo'n batterij is variabel: de sensor zendt pas informatie uit als het wiel ronddraaid. Hoe meer je dus rijdt, hoe meer de batterij wordt aangesproken. Bij mij zitten de originele sensoren er nog in (2008) en heeft nu ca 145k op de klok. Ik ben benieuwd wanneer de eerste batterij uit 2008 de geest gaat geven... Gemiddeld houden de batterijen het wel rond pakweg een jaar of 10 vol.

De GS kan twee sets TPMS-sensoren uitlezen, bedoeld om een zomer- en winterset te kunnen gebruiken met elk hun eigen set velgen en sensoren. Je kan dan met een schakelaartje kiezen tussen de sets die je auto moet monitoren. Voor mij was dat de reden om voor een verse set nieuwe zomersloffen een tweede set sensoren aan te schaffen. De ECU in mijn GS kent nu dus in totaal acht (2x4) sensor-ID's.

aha, dank Xenon

dat je de batterijen niet ''kunt'' vervangen verklaart een heleboel :)
 
  • Leuk
Waarderingen: JANGS450H

JANGS450H

Hoort erbij
27 dec 2018
50
16
8
Waarom wil je eigenlijk je sensoren vervangen?
zijn ze defect? kunnen ze ook voor een deel vervangen worden, waardoor programmeren niet nodig is? (indien mogelijk zit daar misschien ook prijsverschil)
en niet onbelangrijk, kan het niet gewoon een lege batterij zijn? (of werken alleen de goedkope sensoren op een batterij?)
Xenon weet dit misschien wel.

ik krijg regelmatig een foutmelding op mijn sensoren, vooral bij kouder weer. Voor mij dus een indicatie dat de batterijen op zijn eind lopen en aangezien deze niet zomaar te uit te wisselen zijn was ik van plan nieuwe aan te schaffen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Henri27

R3D

Actief
7 sep 2020
115
59
28
Ik heb de lokale bandenboer ook maar eens om een offerte gevraagd en die vraagt voor dezelfde banden met tpms sensoren 800 euro, sensoren komen op 37,50 inclusief. Zijn deze sensoren compatible of zijn dit waarschijnlijk "houtje touwtje" sensoren?
Hoe is het afgelopen, JANGS450H? Welke keuze heb je gemaakt? Ik ben wel benieuwd, dan weet ik dan ook voor mijn toekomstige GS :)
 

JANGS450H

Hoort erbij
27 dec 2018
50
16
8
vandaag e.e.a. laten vervangen bij de lokale bandenhandel, 4 maal dunlop sportmaxx rt 245/40/18 inclusief bandensensoren voor een bedrag van 709 euro incl. Storingmelding is verdwenen en alles werkt weer naar behoren!!:)
 
  • Leuk
Waarderingen: Henri27