Banden ervarings topic

Ja ik had ze toen op de standaard 17 inch velgen. Het is gewoon puur om dezelfde reden als die jij al opnoemt waarom ik voor een iets smaller bandje ben gegaan.

Auto: is 300
Merk en type banden:landsail
Maat banden:225/45/17
Prijs: goedkoop, dacht iets van 60 euro per stuk
Levensduur in KM: 10.000 km en nog +-3000 te gaan, slijten overmatig snel dus
Pluspunten:goedkoop, bij droog piepen ze snel maar verliezen niet snel grip
Minpunten:bij nat levensgevaarlijk ( rijd ik als een slak)
Overige opmerkingen:stonden er bij aankoop nieuw op en gaan er pas af als ze op zijn

topic is verplaatst naar lexus algemeen ik denk dat deze topic hier meer tot zijn recht komt! :)

auto: IS200
merk: dunlop sportmaxx GT
maat banden: 225/40/18
prijs: 185,- per stuk
levensduur in KM: 28000
pluspunten: weinig geluid op de snelweg en een goede grip op droog en nat wegdek. goed stuurgevoel erbij
minpunten: naarmate ze meer slijten gaan ze herrie maken
overige: goede bandjes ze bleven hun grip houden ook bij verdere slijtage!

"Last van Spoorvorming" komt echter van de auto/uitlijning en niet van de banden. Is gewoon een bekend fenomeen van de IS. Tevens is de Falken 452 de band waarmee ik de meeste km heb gereden. YOKOHAMA, DUNLOP en BRIDGESTONE heb ik allemaal gehad (10 jaar lang IS eigenaar), De Bridgestone (RE-040 was speciaal voor de IS200 ontwikkeld) 040 en 050 zijn zeer goed maar Falken 452 en Hankook Icept Evo zijn tot nu toe (voor mij) de beste all-round banden en winterbanden. Voor mij is gewoon grip in alle omstandigheden van belang of je rustig of sportief rijdt.
Slijtage valt ook reuze mee met deze twee merken. Kan ze alleen aanbevelen.

auto: IS200
merk: Toyo Proxes T1R
maat banden: 215/35 zr18 84w RF
prijs: 137.80 per stuk
levensduur in KM: 30000
pluspunten: weinig geluid op de snelweg en een goede grip op droog en nat wegdek. goed stuurgevoel erbij
minpunten:nog niet tegen gekomen
overige: goede bandjes ze bleven hun grip houden ook bij verdere slijtage!

Auto: IS200
Merk: Goodyear Eagle F1 Assymetric 2
Maat banden: 215/45/17
Prijs: 125,- per stuk
Levensduur in KM: Zitten er nu zo'n 2500km op
Pluspunten: Veel grip, heel veel grip. Veel beter dan mijn winterbanden of mijn vorige banden (Viking voor en Goodyear Eagle F1 (met alleen V-profiel) achter). Qua geluid merk ik niet zo heel veel verschil.
Minpunten: Nog niet tegengekomen.

Auto: IS 200 TTE Compressor
Merk en type banden: Michelin Pilot Sport 2 (zomer)
Maat banden: 225/40 18 ZR 92Y XL
Prijs: 180eur/st gemonteerd en gebalanceerd
Levensduur in KM: >30000km (incl circuitgebruik)
Pluspunten: progressiviteit bij gripverlies, buitengewoon goede grip op droog, enorm slijtvast, consistentie, erg korte stopafstanden
Minpunten: niet zo sterk in de regen, snel aquaplaning, niet de comfortabelste (niet zo tuk op kasseien, riooldeksels en putten)
Overige opmerkingen: PS2 is nog steeds beter dan de PS3. Michelin heeft zelf toegegeven dat de echte opvolger van de PS2 in feite de Supersport is. Heb voorheen ook Pirelli P Zero Rosso gereden en die hadden onbalans in structuur en sleten als sneeuw voor de zon, maar hadden wel betere bochtengrip.

Merk en type banden: Michelin Pilot Alpin 2 (winter)
Maat banden: 205/55/16
Prijs: 120eur per band
Levensduur in KM: 25000km en nog lang niet versleten!
Pluspunten: erg progressief en goed in te schatten gripverlies, goede grip bij sneeuw en ijzel, goede stopafstanden, buitengewoon bestendig tegen aquaplaning, erg comfortabel
Minpunten: aan de dure kant (staat wel lange gebruiksduur en topkwaliteit tegenover)
Overige opmerkingen: opgelet voor de snelheidsindicator, per ongeluk T-banden gekocht (tot 190km/h) en dat moest ik van het keuringsstation met een sticker in het interieur melden. Niet dat ik 190 denk te gaan rijden tijdens de winter, maar kom.